افتتاح ۱۴ کیلومتر آزادراه غرب اصفهان در هفته دولت

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان از افتتاح ۱۴ کیلومتر آزادراه غرب اصفهان در هفته دولت خبر داد و گفت: در این هفته کلنگ احداث آزادراه اصفهان – شیراز در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب و از سه راهی مبارکه تا ایزدخواست به طول ۱۲۰ کیلومتر به زمین خواهد خورد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان از افتتاح ۱۴ کیلومتر آزادراه غرب اصفهان در هفته دولت خبر داد و گفت: در این هفته کلنگ احداث آزادراه اصفهان - شیراز در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب و از سه راهی مبارکه تا ایزدخواست به طول ۱۲۰ کیلومتر به زمین خواهد خورد.

به گزارش خبرگزای ایمنا حجت اله غلامی به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه، بیان داشت: احداث باند دوم اصفهان به علویجه بطول ۶ کیلومتر، احداث باند دوم دامنه - خوانسار از پلیس راه دامنه تا روستای دره بید بطول ۵ کیلومتر، احداث باند دوم دامنه - خوانسار- گلپایگان - خمین حد فاصل دره بید تا دوشخراط بطول ۵ کیلومتر، و احداث باند دوم نایین - انارک بطول ۱۸ کیلومتر از جمله پروژه های بزرگراهی استان محسوب می شود که با اعتبار ۱۰۰ هزارو ۳۱۴ میلیون ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی افزود: پروژه احداث راه اصلی نیک آباد - حسن آباد به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال نیز جزو پروژه های راهسازی قابل افتتاح در این هفته است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان همچنین با اشاره به انجام عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی و احداث تقاطع غیر همسطح در استان، بیان داشت: پروژه آسفالت گرم محور آب پونه در شهرستان تیران، آسفالت گرم محور نیوانین - گوگد در شهرستان گلپایگان هر کدام به طول یک کیلومتر و آسفالت گرم محور روستایی جندان و تعریض راه روستایی جیلان آباد - سه راهی سوسارت در شهرستان اصفهان هر کدام بطول ۲ کیلومتر و تکمیل تقاطع غیر همسطح حاجت آقا - لایبید در شهرستان لنجان نیز از جمله پروژه هایی است که با اعتبار ۱۷ هزارو ۷۲۹ میلیون ریال در این ایام به افتتاح وبهره برداری خواهد رسید.

وی از افتتاح ۱۴ کیلومتر آزاد راه غرب اصفهان و آغاز عملیات اجرایی قطعه ۳ آزاد راه شرق اصفهان خبر داد و گفت: از جمله پروژه های قابل افتتاح این اداره کل در این هفته، افتتاح آزاد راه غرب اصفهان از تقاطع پل گاوپیسه تا میدان کرکوند بطول ۱۴ کیلومتر است که با صرف اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال احداث و آماده بهره برداری است همچنین عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر آزادراه شرق اصفهان حدفاصل بزرگراه اصفهان - نایین و بزرگراه اصفهان -شیراز با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری اصفهان و با اعتبار برآورد شده ۳۵۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد که این دو پروژه عظیم در استان نقش به سزایی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور ایفا می کنند.

غلامی از احداث پروژه آزادراه اصفهان به شیراز در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال کلنگ احداث آزادراه اصفهان - شیراز در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب و از سه راهی مبارکه تا ایزدخواست بطول ۱۲۰ کیلومتر به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه از افتتاح ۳۶۳۷ واحد مسکن مهر در سطح استان خبر داد و گفت: ۵۷۸ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت، ۱۳۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت، ۸۹۵ واحد در شهر جدید فولادشهر. ۱۸۶۳ واحد در شهر جدید بهارستان و ۱۷۱ واحد در شهر جدید مجلسی افتتاح خواهند شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عمران وبهسازی شهری، بیان داشت: کف سازی وبدنه سازی محورتاریخی انارک، کف سازی وبدنه سازی محورتاریخی بافران، کف سازی و بدنه سازی محله سرای نو، کف سازی وبدنه سازی میدان شهید پورهاشمی تا ابتدای محله نوآباد نایین، کف سازی وبدنه سازی محورمحمدیه در نایین و عملیات عمرانی بافت دربند یخچال آران وبیدگل از جمله اقدامات این اداره کل در راستای بهسازی ونوسازی بافت های ناکارآمد شهری در استان بوده که با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد ریال انجام گردیده است.

وی به ساخت بیمارستان ۱۷۴ تخت خوابی خمینی شهر اشاره کرد و اظهار داشت: این بیمارستان با تعداد ۱۷۴ تخت، با مساحت ۵۵۰۰ متر مربع، در ۲ طبقه و با همت سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه وشهرسازی در شمال غربی شهر خمینی شهر احداث و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان بهره بردار خواهدشد.

غلامی با اشاره به ساخت این بیمارستان با توجه به اصول و استاندارد های لازم، تاکید کرد: این بیمارستان با داشتن بخش هایی همچون اورژانس، جراحی، زنان وزایمان، کودکان، فیزیوتراپی، رادیولوژی، پلی کلینیک تخصصی و مراقبت های ویژه ICU، CCU، PCCU، NICU و آزمایشگاه با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و با رعایت کلیه اصول واستانداردهای لازم احداث شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار