آموزش پرسنل اورژانس کیفیت احیای قلبی و ریوی را بالا می‌برد

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: آموزش پرسنل اورژانس در ارتقاء کیفی و کمی عملیات احیای قلبی و ریوی موثر خواهد بود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: آموزش پرسنل اورژانس در ارتقاء کیفی و کمی عملیات احیای قلبی و ریوی موثر خواهد بود.

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون براساس نظرسنجی های انجام شده از پرسنل و امدادخواهان، عوامل مختلفی همچون انگیزه پرسنل، زمان طلایی در ایست قلبی تنفسی، نظارت‌ها و آموزش پرسنل و پروتکل‌ها و دستورالعمل ها در کمیت و کیفیت اجرای عملیات احیای قلبی و ریوی تاثیر داشته است.

وی بیان داشت: امسال تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی این استان، تعداد ۱۰۴ ماموریت احیای موفق را انجام دادند که این عدد در مدت مشابه سال قبل، ۴۲ ماموریت بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در ۶۷ هزار و ۴۶۱ ماموریت امدادی شرکت کرد که ۴۵ هزار و ۸۳۹ مورد از آنها غیرتصادفی و ۲۱ هزار و ۶۱۸ مورد تصادفی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: از مجموع امدادرسانی‌های حوادث رانندگی در این مدت، ۱۶ هزار و ۶۴۸ مورد در مناطق شهری و ۴ هزار و ۹۷۰ مورد در جاده‌های استان بوده است.

راستین تصریح کرد: در ۴ ماه ابتدای امسال، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این استان با ۱۴۷ برابر افزایش، ۱۰۴ ماموریت احیای موفق و با ۱۰۰ درصد افزایش ۱۶ مورد کمک به زایمان مادر باردار را در کارنامه خود به ثبت رساندند.

وی بیان داشت: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان دارای ۱۳۳ پایگاه شامل ۶۷ پایگاه شهری و ۶۵ جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، یک اتوبوس آمبولانس، ۱۵ اتاق فرمان و ۸۴۰ نفر پرسنل است که به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار