خانه باغ شاکر شهرستان آران و بیدگل برترین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از انتخاب اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر بعنوان برترین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان خبر داد.

اصفهان امروز: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از انتخاب اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر بعنوان برترین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان خبر داد.
جواد صدیقیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بید گل عنوان کرد: با توجه به برسی های کارشناسان معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در میان 208 اقامتگاه بوم گردی، خانه باغ شاکر به عنوان برترین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان معرفی شده و در هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی طی مراسمی از مدیریت اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر تقدیر خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر در تاریخ 8 دیماه 1395 به شماره 9002/123/952 صادر و با کد شناسه ملی 44/047/04/18/395 در فهرست تاسیسات گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت و با بهره برداری از این اقامتگاه فرصت اشتغال برای 10 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم گردید.
جواد صدیقیان با اشاره به قدمت این بنای تاریخی گفت: مجموعه خانه باغ شاکر یکی از زیباترین اثرهای فرهنگی-تاریخی شهرستان آران و بیدگل است که در اوایل دوره قاجار منطبق با اصول معماری سنتی مناطق کویری، در زمینی به مساحت تقریبی 6600 متر مربع و با فرم هندسی ذوزنقه طراحی و احداث شده است.
این مجموعه مشتمل بر سه عنصر فضائی باغ، عمارت و برج و بارو است که در جبهه شمالی باغ، برج و بارو و در جبهه جنوبی آن، عمارت بادگیر قرار دارد.
خانه باغ شاکر در تاریخ 23 فروردین ماه 1395 به شماره 31450 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار