اصفهان زیبا: ما دائما در حال تعجیل هستیم، بدن خود را با استرس بیمار می کنیم و ذهنمان را با افکار مسموم آلوده می سازیم. راه هایی که برای دفع سموم موجود است، خیلی ساده تر از ترک اعتیاد و شرکت در کلاس های پاک سازی است. همه ما باید سم زدایی بدن و ذهن را در یک راستا و همگام با یکدیگر شروع کنیم. با این کار می توانید تمام سموم ناسالم را از بدن خارج کرده و سلامت روانی و جسمی خود را مجددا باز جویید.

 

       روزه بگیرید:گزینه های مختلفی برای روزه گرفتن وجود دارد. برنامه و زمانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. بهتر است روزهای شلوغ کاری و آخر هفته هایی که همسرتان نقشه های بزرگی در سر دارد را به این کار اختصاص ندهید. سعی کنید زمانی که روزه هستید تنها باشید؛ چراکه امکان دارد کمی سست و بدخو شوید.بدن شما نیازمند این فرصت است که تمام سم‌های جمع شده در خود را تصفیه کند. کارهای متفاوتی می توان در مورد این قضیه انجام داد. اما در اکثر موارد، گزارش شده است که در افراد پس از باز کردن روزه، احساس تنبلی رخت بر می بندد و احساس پر انرژی بودن به آنها دست می‌دهد. روزه گرفتن متابولیسم بدن شمــا را بهبود می‌بخشد و بدن را از سموم مختلف که شریان خونی و دستگاه گوارش را مسدود کرده اند، پاک می کند.

 

 

       ذهن خود را پاک کنید:به تنهایی در یک اتاق بنشینید، آرام باشید و بر روی خالی کردن ذهن خود متمرکز شوید. تصور کنید که استرس های شما توسط یک شیشه پاک کن از پنجره ذهنتان محو می شوند. مشکلات و فشارها ناپدید می گردند. خوش بین باشید و نقاط مثبت هر موقعیت را در نظر بگیرید.وقتی به حال خود رها  شوید، سم ها جای ثابتی در بدن و ذهن شما پیدا می کنند و احتمالا باعث بیمار کردن شما می شوند. زمانی را به خود اختصاص دهید تا انرژی از دست رفته را باز جویید و سعی کنید به هیچ وجه به افکار مسموم فکر نکنید.

 

 

       نفس عمیق بکشید:زمانی که تحت فشار قرار می گیرید برای چند ثانیه بر روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید و از این طریق به خود آرامش دهید. نفس عمیق بکشید تا هوا به درون ریه هایتان وارد شود. منبسط و منقبض شدن شش های خود را احساس کنید و اکسیژن تازه را جایگزین هوای کهنه و مانده کنید. هر موقع که می توانید بیرون بروید (به ویژه به ییلاق) تا هوای دورن ریه ها و گرایشات درونی خود را تازه کرده و طراوت بخشید.تنفس عمیق و آرام سبب می شود تا میزان آدرنالین خون تا حد زیادی کاهش پیدا کنید و در زمانی که با شرایط استرس زا مواجه می شوید، راه های «مواجهه یا فرار» از مشکلات را دقیق تر تحلیل و بررسی کنید. میزان کمی آدرنالین برای بقای حیات مفید است، اما اگر مقدار زیادی از آن در بدن انباشته شود، نه تنها بدن را مسموم می‌کند، بلکه باعث می شود که رگ های خونی نیز آلوده شده و مسیرشان مسدود شود.

 

 

       از بدن خود بیشتر مراقبت کنید:کم بخورید
و از غذاهای سبک تر استفاده کنید. سیگار کشیدن را ترک کنید و برای چند روز در رژیم غذایی خود از گوشت قرمز استفاده نکنید. از محصولات غذایی غیر شیمیایی بهره بگیرید تا سموم بدن شما زدوده شود و سیستم گوارشی بدنتان نیز از آلودگی ها پاکشود. تا می توانید آب بنوشید؛ این کار باعث بالا رفتن ذخیره آب بدن شده، فرایند سم زدایی را تسریع می بخشد و به شما کمک می کند عادات غذایی خود را تغییر دهید. زمانی که سردرد دارید، دچار گرفتگی عضلات شده اید و علائم بیماری در حال افزایش است، خوب است تا پیش از مراجعه به جعبه داروها به همیوپاتی روی بیاورید.زمانی که متابولیسم بدن آرام می شود، کبد بهتر کار می کند و غذا بهتر هضم می شود. زمانی که از غذاهای ناسالم استفاده نمی کنید و دستگاه گوارش مجبور نیست به تندی کار کند، خوب بالطبع احساس بهتری خواهید داشت. به چیزهایی که می خورید توجه بیشتری مبذول فرمایید؛ چرا که از این طریق می توانید آداب غذایی خود را بهبود بخشیده و سلامت خود را تضمین کنید.

 

 

 

       استرس بیش از اندازه را حذف کنید:توجه خود را بر روی مسائل مهم متمرکز کنید و مسائل جزئی و افکار استرس زا را به دور بیندازید. از نگرانی های بی حد و حصر به شدت دوری کنید. سعی کنید فرد مثبتی باشید و از دیدن نیمه خالی لیوان پرهیز کنید. هیچ کار دیگری از دست شما ساخته نیست جز متوقف کردن افکار مسموم و استرس زا.اضطراب، شما را در جای خود میخکوب می کند و ترس و وحشت بدن شما را فلج می کند. بیشتر مواردی که ما به خاطر آن خود را نگران می کنیم، اصلا در زندگی اتفاق نمی افتند. پس بهتر است خودتان را از شر این افکار منحوس خلاص کنید.

 

 

 

      در مورد مشکلات خود صحبت کنید:شرایطی که با آن مواجه هستید، را درک کنید و بعد آن را با دیگران در میان بگذارید. نگه داشتن تمام مشکلات و کاستی برای خود تنها باعث افزایش استرس می شود. اگر کسی را ندارید که با او مشورت می کنید می توانید مشکلات خود را بر روی یک کاغذ بنویسید، آنها زمانی که از دور به آنها نگاه می کنید، کمتر عذاب آور و ناراحت کننده جلوه می کنند. فرض کنید از یکی از رفقا به این دلیل که هفته گذشته دوبار پول نهار خود را به گردن شما انداخته، ناراحت هستید. زمانی که این مسئله را دقیق تر تحلیل و بررسی می کنید، شاید یادتان بیاید که او یک ماه پیش پول یک رستوران گران قیمت را حساب کرده بود. همیشه سعی کنید قبل از حرف زدن فکر کنید، به ویژه در زمان عصبانیت.رفتار و گفتار خصمانه باعث ایجاد مسمومیت و خلق محیط ناخوشایندی می شوند. اگر همه چیز را در ذهن خود تحلیل و بررسی کنید، می توانید تصمیم های مناسب تری اتخاذ کنید. افکار منفی واکنش ذهن شما را مختل ساخته، دستگاه گوارش را از کار می اندازد و استرس را افزایش می بخشد.

 

 

       حرکت کنید :به چشمه های آب معدنی بروید و سموم بدن خود را پاک کنید. ماساژ درمانی را شروع کنید تا فشارهای ماهیچه ای از بدن شما خارج شوند. درست تنفس کنید تا اکسیژن بیشتری در رگ های خونی شما جریان پیدا کند.

 

 

      این کار زمان می خواهد:عمل پالودن ذهن و جسم امری نیست که به سرعت انجام پذیر باشد. این نکات راه حل های آنی نیستند؛ اما به شما کمک می کنند که گزینه های سالم تری را انتخاب کنید. اگر می خواهیم به طور جدی با عادات بد خود مبارزه کنیم، باید همیشه از تفکرات درونی، عکس العمــــل هـــا و کاستی‌های خود آگاه باشیم. ابتدا باید نسبت به حیطـــه مشکلات خود آگاه شوید و بعد برنامه های روزانه خود را با احتساب به این امر حل و فصل کنید.حال که آگاه شدید که سمومی در کمین جسم و ذهن شما نشسته اند، تصمیم‌های مناسبی نسبت به آنها اتخاذ کنید، بی حالی و سستی را کنار بگذارید و از بروز بیماری جلوگیری کنید. به این منظور می توانید از برخی رفتارهای پالاینده و سم زدا بهره بگیرید.