زندگی شغلیتان را اولویت بندی کنید!

تجارت از جهات مختلفی شبیه به یک بازی است. شرکت در بـازی بـه نــوبه خود سرگرم کننده است؛ اما هدف شما هم زمـان با شرکت در آن، این است که خوب بازی کنید تا برنده شوید.باید درست مثل یک شرکت کننده در مسابقه عـوامـل رسیـدن بـه مـوفقـیـت را شنـاسـایـی کـرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.انـجـام این کار بدون طرح و برنامه مناسب، عملی نیست. اگـر خواستار موفقیت هستید، باید بدانید چه می خواهید و راهـ های رسیدن به آنها را نیز تعیین کنید؛ به عبارت دیگر باید کارهای خود را اولویت بندی کنید.

اصفهان زیبا: تجارت از جهات مختلفی شبیه به یک بازی است. شرکت در بـازی بـه نــوبه خود سرگرم کننده است؛ اما هدف شما هم زمـان با شرکت در آن، این است که خوب بازی کنید تا برنده شوید.باید درست مثل یک شرکت کننده در مسابقه عـوامـل رسیـدن بـه مـوفقـیـت را شنـاسـایـی کـرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.انـجـام این کار بدون طرح و برنامه مناسب، عملی نیست. اگـر خواستار موفقیت هستید، باید بدانید چه می خواهید و راهـ های رسیدن به آنها را نیز تعیین کنید؛ به عبارت دیگر باید کارهای خود را اولویت بندی کنید.

اهدافتان را معین کنید
اولویت بندی کارها امری است که از دو بخش تشکیل می شود. قسمت اول ؛ علاقه دارید به چه چیزهایی برسید و قسمت دوم؛ با چه سرعتی می خواهید به اهداف خود دست پیدا کنید.زمانی که خواسته ها و زمان رسیدن به هر یک را مشخص کردید، برای اولویت بندی کارها آماده شده و می توانید به اهدافتان دست پیدا کنید.با توجه به برنامه زمان بندی شده، سه نوع هدف به وجود می آید؛ اهداف مقطعی، میانی و دراز مدت.

اولویت بندی
اولویت بندی به این معناست که شما میزان اهمیت کارهای مختلف در راه رسیدن به موفقیت را مشخص کنید. اگر می خواهید تا سن ۳۲ سالگی سهامدار شرکت شوید باید بیرون رفتن با دوست ها را تعطیل کنید. تا زمانی که عزم خود را جزم نکنید، هیچ اتفاق خارق‌العاده‌ای در زندگیتان رخ نخواهد داد.برای اولویت بندی می بایست ابتدا لیستی از کارهایی که شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارند ، تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند که امور بی ارزش را از برنامه خود حذف کنید و بازده بیشتری داشته باشید.بعد از تهیه لیست اول باید فهرستی از اولویت‌هایی که انجام آنها ضروری است تهیه کنید. ارجحیت را به ترتیب از روی اهداف مقطعی، میانی و بلند مدت پایه ریزی کنید. سپس لیست دیگری به نسبت مهم ترین به کم اهمیت ترین تهیه کنید.انجام این کار دید روشنی از کارهایی که می خواهید انجام دهید، چگونگی، و زمان انجام هر یک را برایتان فراهم می آورد.

بین اولویت های خود تعادل ایجاد کنید
زمانی که در حال تهیه لیست اولویت های خود هستید، همزمان فهرست دیگری از کارهایی که برایتان اولویتی ندارند نیز تهیه کنید. به عبارت دیگر کارهای دیگری که مربوط به حیطه کاری نمی شود؛ اما انجام آنها برای شما مهم است را نیز بر روی کاغذ بیاورید. شاید قصد داشته باشید که ازدواج کنید و صاحب فرزند شوید و به مسافرت یک‌ساله به دور دنیـــا بروید.این اولویت‌های خارجی بر روی موفقیت شما تاثیر می‌گذارند. برخی افراد فقط به شغل شان توجه می‌کنند. برای این دسته از افراد تهیه لیست، کار آسانی است؛ چون زندگی آنها در شغلشان خلاصه می شود. اما سایرین اهدافی دارند که به حرفه هایشان ارتباطی پبدا نمی کند.مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که زندگی کوتاه بوده و شما باید تا آنجا که می توانید به بهترین نحو از وقت خود استفاده کنید.

بهای هر چیز را باید پرداخت
زمانی که نوبت به موفقیت می رسد باید توجه داشت که هر چیز یک قیمتی دارد و اگر می خواهید به آن برسید باید بهای آن را بپردازید. عبارت « طرف مثل رئیس ها میاد سر کار» به گوشتان نخورده. منظور کسی است که صبح ها دیر در محل کار خود حاضر می‌شود و بعد از ظهرها هم اولین نفری است که خارج می شود.اما حقیقت این است که افرادی که در مراتب بالا، مشغول به کار هستند معمولا ساعات بیشتری نسبت به سایرین کار می کنند چون کارهای مهم‌تری انجام می دهند و یک اشتباه کوچک می تواند به سادگی عملکرد کل مجموعه را تحت الشعاع قرار دهد.اگر واقعا می خواهید موفق باشید، باید فداکاری کنید و خیلی چیزها را قربانی کنید تا به هدف نهایی‌تان دست یابید. این مطلب را به خوبی برای خودتان جا بیندازید؛ لیست اولویت ها شغلی همیشه مهم تر از لیست کارهای شخصی است.اما توجه کنید؛ اولویت‌ها قابل تغییر هستند. شاید تا نیمه های راه رفته باشید و نگهان متوجه شوید که راه نادرست را انتخاب کرده اید، البته اشکال از راه نیست شاید فقط مناسب حال شما نبوده. اگر چنین اتفاقی روی داد، از تغییر مسیر ابایی نداشته باشید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار