هیجان اینجاست...

لیگ قهرمانان اروپا را می توان جام جهانی هر ساله دانست. جایی که هر ساله بهترین تیم های قاره اروپا با بازیکنانی از سراسر دنیا با یکدیگر به رقابت می پردازند و اوج زیبایی های فوتبال به نمایش در می آید. به بهانه قرعه کشی فصل جدید این رقابت ها، در گزارشی به بررسی گروه‌بندی انجام شده و تقابل های احتمالی تیم های فوتبالی قاره سبز در فصل پیش رو می پردازیم.

اصفهان زیبا: لیگ قهرمانان اروپا را می توان جام جهانی هر ساله دانست. جایی که هر ساله بهترین تیم های قاره اروپا با بازیکنانی از سراسر دنیا با یکدیگر به رقابت می پردازند و اوج زیبایی های فوتبال به نمایش در می آید. به بهانه قرعه کشی فصل جدید این رقابت ها، در گزارشی به بررسی گروه‌بندی انجام شده و تقابل های احتمالی تیم های فوتبالی قاره سبز در فصل پیش رو می پردازیم.

گروه A : بنفیکا، منچستریونایتد، بازل و زسکا مسکو
بر اساس سیدبندی، بنفیکا سرگروه محسوب می‌شود؛ اما منچستریونایتد شانس بیشتری برای صعود از گروهش دارد. تیم منچستر که پس از دو فصل غیبت به واسطه قهرمانی در لیگ اروپا، سهمیه شرکت در مسابقات باشگاهی اروپا را کسب کرده، با مورینیو و ستارگانش یکی از جذابیت‌های این دوره به شمار می آید. تقابل مورینیو مقابل بنفیکا، باشگاهی که کار حرفه ای اش به عنوان سرمربی را از آن آغاز خواهد کرد هم از جذابیت های بالایی برخوردار است. دو تیم بازل و زسکا مسکو حریفان سرسختی برای منچستریونایتد و بنفیکا محسوب نمی شوند؛ اما هر دو تیم در فصول اخیر از تیم های همیشه حاضر در مرحله گروهی چمپیونزلیگ بودند و غفلت منچستر و بنفیکا به ضرر آن ها خواهد بود، همچنانکه در فصل 12-2011، تیم های بنفیکا، بازل و اوتلل گالاتی از رومانی با منچستر هم گروه بودند و در نهایت تیم های بنفیکا و با پشت سر گذاشتن منچستریونایتد به مرحله بعد صعود کردند.

گروه B : بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، اندرلخت و سلتیک
خریدهای ویژه پاری سن ژرمن موجب شده تا رویارویی این تیم با بایرن مونیخ در این گروه با جذابیت های خاص خود همراه باشد. بایرن فصل گذشته نتوانست بعد از مدت ها به جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند و این برای تیمی که کارلو آنچلوتی، متخصص قهرمانی در چمپیونزلیگ، هدایت آن را برعهده دارد، ناکامی است، از این رو پیش بینی می شود بایرنی ها این فصل انگیزه زیادی برای موفقیت در چمپیونزلیگ دارند و صعود از مرحله گروهی به عنوان تیم اول، شانس آنها را بیشترخواهد کرد. بایرن برای رسیدن به این هدف باید از سد پاری سن ژرمن عبور کندکه با خرید نیمار و دنی آلوس، هدف های بزرگی را دنبال می کند. پاریسی ها فصل جدید لوشامپیونا را به لطــــف درخشـــش نیمار، فوق العاده شروع کردند و اگر بتوانند نتایج خوبی مقابل بایرن در دو دیدار رفت و برگشت بگیرند، زنگ خطر را برای ســایر رقبا هم به صدا درمی‌آورند. اندرلخت و سلتیک بعید اســــت بتـــواننــد دردســر زیادی برای بایرن و پی اس جی ایجاد کنند؛ اما رقابت آنها برای کسب سهمیه لیـــــگ اروپـــا می تــــــوانــــد جـــذاب باشد.

گروه C : چلسی، اتلتیکو مادرید، آ اس رم و قره باغ
در این گروه، به جز تیم بی نام و نشان قره باغ که حضور در این مرحله هم برای آنها دستاورد بزرگی محسوب می شود، سه تیم دیگر برای صعود به مرحله بعد رقابت خواهند کرد. چلسی که فصل گذشته در رقابت های اروپایی حضور نداشت، این فصل به عنوان قهرمان انگلیس پای به لیگ قهرمانان گذاشته و این امر کار این تیم در رقابت های داخلی را هم دشوارتر می کند. بسیاری نتایج خوب چلسی در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر را نتیجه غیبت آنها در رقابت های اروپایی می دانستند و اکنون کونته باید ثابت کند که تیمش می تواند فشار حضور در چند رقابت مختلف را تحمل کند. اتلتیکو مادرید که در چهار فصل گذشته، دو بار به فینال رسیده، مطمئنا حریف سرسختی برای چلسی و البته رم خواهد بود. رمی ها که در این تابستان فعالیت زیادی در بازار نقل و انتقالات داشتند، با اوزه بیو دی فرانچسکو، مربی جدیدشان، می توانند سورپرایز ویژه این فصل لیگ قهرمانان باشند.

گروه D: یوونتوس، بارسلونا، المپیاکوس و اسپورتینگ لیسبون
برخی معتقدند گروه D یکی از جذاب ترین گروه های رقابت های این فصل چمپیونزلیگ است؛ گروهی که در آن دو تیم مدعی با دو تیم همیشه مشکل ساز برای تیم های بزرگ، در آن حضور دارند. یوونتوس و بارسلونا در چند فصل گذشته تقابل های جذابی در لیگ قهرمانان داشتند. بعد از فینال برلین در سال 2015 که با پیروزی 3-1 بارسا به پایان رسید، دو تیم فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار گرفتند و این بار یوونتوس بود که به لطف برتری 3-0 دیدار رفت، راهی نیمه نهایی شد. حالا دو تیم در یک گروه قرار گرفته اند و تقابل دوباره آنها، بی تردید جذاب خواهد بود. یوونتوسی ها که در چند فصل اخیر همه جام های داخلی ایتالیا را از آن خود کردند، هدف اولشان برای فصل جدید را فتح چمپیونزلیگ گذاشته اند. در مقابل بارسلونا هم برای پشت سر گذاشتن بحران‌های اخیر، نیاز به فتح جام های تازه دارد و چه جامی جذاب تر از چمپیونزلیگ. اسپورتینگ لیسبون هم می تواند تاثیر زیادی در تعیین تیم اول گروه داشته باشد.

گروه E : اسپارتاک مسکو، سویا، لیورپول و مایبور
در این گروه، با وجود سرگروهی اسپارتاک مسکو، رقابت اصلی در این گروه بین سویا و لیورپول است.سویا که برای دومین فصل پیاپی، با یک مربی جدید پای به رقابت ها گذاشته، بعد از چند فصل درخشان در لیگ اروپا، اکنون به دنبال تکرار آن در چمپیونزلیگ است. ادواردو بریتسو، سرمربی جدید این تیم هم فصل گذشته با سلتاویگو در لیگ اروپا نتایج خوبی گرفت و تجربه آن رقابت ها مطمئنا به او کمک خواهد کرد تا در چمپیونزلیگ نتایج بهتری بگیرد. لیورپول در سومین فصل حضور یورگن کلوپ، اهداف جاه طلبانه تری را دنبال می کنند. اگر آنها بتوانند فیلیپ کوتینیو را در چند روز باقی مانده از فصل نقل و انتقالات حفظ کنند، می توانند امید زیادی برای رسیدن به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان هم داشته باشند.

گروه F : شاختار دونتسک، منچسترسیتی، ناپولی و فاینورد
گروه F احتمالا یکی از پیش بینی ناپذیرترین ترین گروه های این فصل لیگ قهرمانان است. هرچند روی کاغذ شانس منچسترسیتی و ناپولی بیشتر از بقیه است؛ اما شاختار و فاینورد حریفان دست و پا بسته ای نخواهند بود. سیتی بعد از حذف غیرمنتظره فصل گذشته با شکست مقابل موناکو، این فصل با تغییرات اساسی رقابت ها را شروع خواهد کرد و برای گواردیولا که از آخرین قهرمانـــی اش در اروپــا شش سال می گذرد، این فصل، فصل مهم و سرنوشت‌سازی می تواند باشد. ناپولی با مائوریسیو ساری فصل گذشته با شکست مقابل رئال مادرید از دور رقابت ها حذف شد و شاید اگر خوش شانس تر بودند، می توانستند با قرار گرفتن مقابل حریفی آسان تر، به مراحل بالاتر بروند. ناپلی ها مطمئنا برای صعود به عنوان تیم اول برنامه ریزی کرده اند و به لطف بازی‌های خانگی شان در سن پائولو، این هدف دور از دسترس نیست. البته شاختار و فاینورد هم امید زیادی به گرفتن امتیاز در دیدارهای خانگی شان دارند و این کار ناپولی و سیتی را دشوار خواهد کرد.

گروه G : موناکو، پورتو، بشیکتاش و لایپزیش
گروه G تنها گروهی است که هیچ یک از غول های بزرگ اروپا در آن حضور ندارند؛ اما دلایل زیادی برای جذابیت بازی های این گروه وجود دارد. موناکو، پدیده فصل قبل چمپیونزلیگ، بی تردید بار دیگر می تواند چشم ها را به خود خیره کند. تیم لئوناردو ژاردیم در چند فصل اخیر در لیگ قهرمانان درخشان ظاهر شد و فصل گذشته هم با رسیدن به نیمه نهایی، همه را غافلگیر کرد. رویارویی این تیم با پورتو، یادآور فینال چمپیونزلیگ سال 2004 است. هرچند تیم پرتغالی از آن تیم درخشان ژوزه مورینیو فاصله زیادی دارد؛ اما در بیشترین فصولی که در لیگ قهرمانان حضور داشته، به راحتی به مرحله بعد صعود کرده است. حضور لایپزیش هم یکی از جذابیت های این گروه است؛ تیم کوچکی که بعد از نایب قهرمانی فصل گذشته در بوندس لیگا، حالا حضور در چمپیونزلیگ را هــــم تجربه می کند. شاگردان شنول گونش در تیم بشیکتاش با دو قهرمانی پیاپی در سوپرلیگ ترکیه، حالا به اهداف جاه طلبانه تری فکر می کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار