مردم با بررسی عملکرد مسؤولان به دولت نزدیک می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: هفته دولت هفته تجدید پیوند مسؤولان با مردم است و مردم با بررسی عملکرد مسؤولان و درک مشکلات و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی، بیش از پیش به دولت نزدیک می‌شوند.

استاندار اصفهان گفت: هفته دولت هفته تجدید پیوند مسؤولان با مردم است و مردم با بررسی عملکرد مسؤولان و درک مشکلات و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی، بیش از پیش به دولت نزدیک می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان که همراه با تجلیل از خانواده معظم شهید سرافراز محسن حججی برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر 2 وجود بابرکت و 2 انسان مکتبی و انقلابی بودند که هفته دولت به یاد این 2 شخصیت دولتی برجسته نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر 2 قهرمان هستند که در ایمان، استقامت و عمل صالح گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند، افزود: مهمترین ویژگی این 2 شهید برانگیخته شدن آن‌ها از میان مردم و پیوستگی دائمی آن‌ها با مردم بود.

استاندار اصفهان گفت: راه خدمت‌گزاری به مردم باید با توجه کامل به شاخصه‌هایی که در وجود آنان متبلور بود باقدرت و قوت، امید به آینده و اعتماد به کمک‌های پروردگار ادامه یابد.

وی هفته دولت را هفته همدلی مردم و مسؤولان اجرایی خواند و یادآور شد: هفته دولت هفته تجدید پیوند مسؤولان با مردم است و مردم با بررسی عملکرد مسؤولان و درک مشکلات و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی، بیش از پیش به دولت نزدیک می‌شوند و سعی می‌کنند تا با همدلی و همراهی با مسؤولان دولتی در رفع مشکلات و موانع کمر همت بسته و موجبات دلگرمی و اهتمام مسؤولان را بیش از پیش فراهم آورند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: مردم، دولت را متعلق به خود می‌دانند و در این هفته دولت کارنامه خود را به مردم عرضه می‌دارد، دولت در رفع مشکلات و تقویت توانمندی‌ها از مردم یاری می‌جوید و به مدد پیشنهادها و انتقادهای آنان به اصلاح خود می‌پردازد؛ پشتوانه مردمی است که می‌تواند اقتدار و بقای دولت‌ها را در سخت‌ترین اوضاع و حتی در مراحل بحرانی رقم بزند.

وی آگاهی مردم از عملکرد سازمان‌ها را از اهداف جشنواره شهید رجایی برشمرد و متذکر شد: باید مردم را جدی بگیریم چراکه سرمایه ما اعتماد و امید مردم است و نباید از دست برود؛ دولت باید با همدلی و همگرایی و امید بر مبنای تدبیر و آینده‌نگری، راه را برای حضور و مشارکت فعال مردم در اداره کشور هموار کند.

وی با بیان اینکه کارمندان دستگاه‌های دولتی به عنوان پیشانی خدمت دولت به مردم باید در امور محوله به نحو شایسته پاسخگو باشند، بیان داشت: هرچه مردم از دستگاه‌های دولت رضایت داشته باشند، اعتماد اجتماعی ارتقاء یافته و افزایش سرمایه اجتماعی را در پی خواهد داشت و در مقابل خطاهایمان از مردم عذرخواهی کنیم چراکه توسعه و پیشرفت یک کشور مرهون همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: ارزیابی عملکرد یکی از مهمترین فرآیندهای راهبردی است که ضمن ارتقای پاسخگویی، میزان تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان را مشخص می‌کند؛ ارزیابی عملکرد به عنوان یکی از فعالیت‌های کلیدی و از عناصر اصلی مدیریت به شمار می‌رود و ابزاری است کارآمد که مدیر و کارکنان از طریق آن به نقاط قوت و ضعف سازمان پی برده و با ریشه‌یابی آن‌ها اقدامات اصلاحی جهت بهبود عملکرد را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شناخت وضعیت موجود و احصای نقاط ضعف و قوت نیز از دیگر مواردی است که در جهت پیشبرد برنامه‌ها و اجرای موفق سیاست‌ها باید مد نظر باشد، ابراز داشت: دستگاه‌ها باید نقاط ضعف و قوت خود را پایش کنند تا در ادامه مسیر بتوانند نقاط قوت را تقویت و کمبودها و کاستی‌ها را رفع کنند.

زرگرپور تصریح کرد: هرگونه تلاش برای بهبود عملکرد سازمان‌ها، تلاشی در جهت ارتقای کیفیت زندگی است و بنابراین می‌توان گفت زندگی مردم به کیفیت سازمان‌ها گره خورده است؛ نظام مدیریت عملکرد سرمایه‌ای ارزشمند برای سازمان است که از آن به خوبی می‌توان برای ارتقاء و بهبود شرایط و اصلاح امور استفاده کرد، مدیران ارشد دستگاه‌ باید با اعتقاد و حضور خود در فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه، حمایت و پشتیبانی لازم را از اجرای فرآیند مذکور به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌ها باید نیروی متخصص مورد نیاز برای ارزیابی تربیت کنند، عنوان داشت: باید این نیروها دارای تخصص و کارآمدی لازم برای انجام ارزیابی مطلوب عملکرد باشند و بین عوامل و دست‌اندرکاران ارزیابی عملکرد تعامل و ارتباط وجود داشته باشد؛ کلیه کارکنان دستگاه باید دست در دست هم دهند، موانع حرکت را بردارند و نگذارند دستگاه از اهدافش دور شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در صورت اجرای صحیح نظام ارزیابی عملکرد در دستگاه‌ها انتظار می‌رود فرآیند هدف‌گذاری صحیح توسعه یابد، فرآیند بهبود دائمی تقویت شود، مدیریت امور و توسعه مدیریت علمی در سازمان بهبود یابد، استفاده بهینه از منابع به خصوص منابع انسانی سازمان و ارتقای توان دستیابی سازمان به هدف‌ها و در نتیجه اثربخشی آن میسر شود، تصمیم‌گیری‌ها دقیق‌تر شود، مشارکت جامعه با مجموعه دولت و دستگاه‌ها افزایش یابد و در نهایت پذیرش تغییر و تحول در جامعه و به تبع آن در مجموعه دولت نهادینه شود.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود از نتایج ارزیابی عملکرد نه برای حذف و یا بزرگ‌نمایی مدیران دستگاه‌ها بلکه برای رفع اشکالات و کاستی سیستم‌ها و ارائه راهبردهایی برای استخراج برنامه‌های آتی استفاده شود؛ باید به کارکنان به عنوان مشتریان داخلی و بزرگ‌ترین دارایی سازمان نگاه شود چراکه در این صورت مشتری داخلی ناراضی رضایت تولید نمی‌کند و تکریم ارباب رجوع با تهیه لوازم رفاهی برای مشتری خارجی صورت نخواهد گرفت.

زرگرپور ادامه داد: باید ساختارها و روش‌ها بهبود یابد و کارکنان و مشتریان داخلی نیز راضی نگه داشته شوند و به آن‌ها که باارزش‌ترین سرمایه‌های سازمانی هستند، حرمت بگذاریم و تقویتشان کنیم.

وی در پایان از مدیران و کلیه کارکنان دستگاه‌های برتر به خصوص تیم‌های ارزیابی دستگاه‌ها و گروه ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دست‌اندکاران بیستمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان تقدیر کرد.

گفتنی است در سومین روز از هفته دولت و روز کارمند، با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان از برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی برتر سال 95 تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار