حل مشکلات اقتصادی مشروط به هماهنگی تیم اقتصادی دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با هماهنگی بین وزارت اقتصاد و صنعت می‌توانیم به تغییر امیدوار باشیم البته این موضوع به شرطی است که کل تیم اقتصادی دولت با هم هماهنگ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با هماهنگی بین وزارت اقتصاد و صنعت می‌توانیم به تغییر امیدوار باشیم البته این موضوع به شرطی است که کل تیم اقتصادی دولت با هم هماهنگ شود.
حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون ابهام در ایجاد 950 هزار شغل در سال اظهار داشت: 770 هزار میلیارد تومان سرمایه باید جذب شود تا در سال 950 هزار شغل ایجاد شود. در زمان انتخابات یک گروه اعلام می‌کردند که در سال یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم و این در حالی‌ بود که روزهای اول با هجمه‌های شدید رسانه‌ای روبرو شدند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در واکنش به این صحبت عنوان شد که این شعارها عوام‌فریبانه است اما در روزهای آخر تبلیغات گروه دیگر عنوان کردند که برای رشد 8 درصدی ناگزیر به ایجاد 950 هزار شغل هستیم و رئیس جمهور نیز خود در گفت‌وگوی تلویزیونی این موضوع را اعلام کرد.
وی ادامه داد: همچنین مشاور اقتصادی رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد که مکلف هستیم در سال 0.8 درصد بیکاری را کاهش داده و رشد 8 درصدی را با ایجاد 950 تا یک میلیون شغل را رقم بزنیم.
فولادگر با بیان اینکه منتقدان نیز همین موضوع را عنوان می‌کردند، ما نیز قبول داریم که ایجاد این تعداد شغل منوط به جذب سرمایه است، گفت: دولت که محدودیت دارد و اشتغال جدید نمی‌تواند ایجاد کند، ضمن اینکه بناست تا حجم دولت نیز کاهش پیدا کند و اشتغال دولت در بخش‌های مورد نیاز مشروط به بازنشسته‌شدن افراد است.
وی خاطرنشان کرد: ما نیز معتقدیم که ایجاد اشتغال منوط به جذب سرمایه است اما دولت باید روی روش‌های جذب سرمایه، استفاده از بخش خصوصی و توان مردم تمرکز کند.
نماینده اصفهان در مجلس درباره پیش بینی از عملکرد تیم اقتصادی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی گفت: شریعتمداری سابقه وزارت بازرگانی را داشته و تجربه خوبی در این زمینه دارد، وی باید از نقاط قوت دوره قبل استفاده کرده و نقاط ضعف را پوشش دهد، با هماهنگی بین وزارت اقتصاد و صنعت می‌توانیم به تغییر امیدوار باشیم البته این موضوع به شرطی است که کل تیم اقتصادی دولت با هم هماهنگ شود.
وی افزود: بخش‌های مختلف در دولت مانند معاونت اقتصادی، دستیار اقتصادی، وزیر اقتصاد، رئیس اقتصاد مقاومتی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی همه پست‌هایی هستند که در تیم اقتصادی تعریف می‌شوند بنابراین شرط لازم هماهنگی بین این بخش‌هاست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار