افتتاح 474 پروژه کوچک و بزرگ برق‌رسانی در اصفهان

نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و معاونان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

مهناز احمدی- اصفهان امروز :نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و معاونان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت برگزار شد. در آغاز این نشست حمیدرضا پیر پیران، م ضمن تبریک هفته دولت گفت: هم‌زمان با هفته دولت، 474 پروژه کوچک و بزرگ برق‌رسانی، ایجاد روشنایی معابر و بازسازی شبکه‌های برق شهری و روستایی بااعتباری بیش از 538 میلیارد ریال در شهرستان اصفهان افتتاح و در مدار قرار می‌گیرد. پیر پیران اذعان داشت: ایجاد ظرفیت برای برقراری انشعابات جدید در شهرها و روستاهای شهرستان، تبدیل شبکه‌های هوایی به زمینی که به دنبال آن زیباسازی مبلمان شهری و کاهش خاموشی‌ها و کاهش تلفات برق را به دنبال خواهد داشت، در روزهای پیش رو اجرایی و عملیاتی می‌شود. وی ادامه داد: خدمت‌رسانی سالم و بدون منت از مهم‌ترین اهداف شرکت توزیع برق اصفهان می‌باشد که امید است در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال این امر بیش‌ازپیش عملیاتی گردد.

لزوم زیباسازی مبلمان شهری

رئیس هیئت‌مدیره شرکت توزیع برق اصفهان عنوان کرد: ظرفیت‌سازی برای رسیدگی به درخواست‌های جدید مردم، افزایش ضریب پایداری شبکه‌های برق با بهره‌برداری از ۳۲۸ دستگاه پست زمینی و هوایی، ۶۲ کیلومتر کابل‌کشی فشار متوسط و ضعیف و ۲۸۲ کیلومتر شبکه هوایی فشار متوسط و ضعیف در بافت‌های سنتی اصفهان صورت گرفته است. پیر پیران به زیباسازی مبلمان شهری اصفهان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۶۱ کیلومتر روشنایی به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال زیبایی شهر را دوچندان کرده است که عملیات اجرایی آن پایان‌یافته و در هفته دولت به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد. وی بیان داشت: ساخت شبکه هوایی فشار ضعیف باهدف کاهش خاموشی و تلفات شبکه در خیابان آتشگاه، نصب روشنایی معابر میدان ۲۵ آبان و خیابان کاوه، سپاهان شهر، مسجد سید، شهرک صنعتی محمودآباد، جی، سگزی، ساخت کابل خود نگهدار در مزرعه گورت، رفع حریم و کاهش انرژی توزیع نشده در بلوار کشاورز، خیابان‌های گلخانه و امام خمینی(ره) تبدیل پست سلولی به کوبیکل در خیابان حکیم شفایی اول و رفع ضعف ولتاژ در محله‌های مختلف اصفهان پروژه‌های است که افتتاح آنها در این هفته صورت می‌پذیرد. مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به اهداف این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر از مهمترین اهداف این شرکت است که در این زمینه ۱۹۰ قرارداد خرید تضمینی مشترکین با ظرفیت ۱۶۲۴ کیلووات و هشت قرارداد خرید تضمینی با ظرفیت ۱۵۲ کیلووات به شبکه متصل شده و هزینه تولید انرژی خورشیدی را این ۸ مشترک ماه‌هاست، دریافت می‌کنند.

متقاضیان پنل خورشیدی در سامانه 38121 تقاضا بدهند

این مقام مسئول به آیینه‌های خورشیدی بر روی پشت‌بام‌ها اشاره کرد و توضیح داد: متقاضیان ایجاد پنل خورشیدی در اصفهان به‌صورت غیرحضوری می‌توانند از طریق سامانه 38121 درخواست ثبت‌نام کنند و مدارک لازم را ارائه نمایند تا در صورت تائید محل نصب، پیمانکار سامانه آن را اجرایی سازد. پیر پیران اهداف سازمان را در قالب ۵ محور کلی زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نیروی انسانی، تأسیسات و دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: اقدامات وسیعی در هرکدام از ساختارها صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر از بخش‌های شرق اصفهان با نقطه ستادی فاصله دارد، افزود: این نقاط به تمام سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جامع متصل شده، به‌گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد این ساختار را به خود اختصاص داده و به لینک‌های نرم‌افزاری متصل شده است. رئیس هیئت‌مدیره شرکت توزیع برق اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 150 تا 160 کیلومتر بخش‌های شرق اصفهان با نقطه ستادی فاصله دارد، اما به تمام سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جامع متصل شده و به عبارتی بیش از 90 درصد این ساختار را به خود اختصاص داده است و به لینک‌های نرم‌افزاری نیز متصل گردیده است. پیر پیران با اشاره به اینکه مطابق برنامه شرکت توزیع برق، قرار است تمام فرایندها مکانیزه شود، گفت: در این راستا اقدامات و برنامه‌های مدونی صورت گرفته تا به استانداردهای جهانی و متناسب با فن‌آوری‌های روز دنیا برسیم.

راه‌اندازی سامانه غیرحضوری سمیع و بصیر

وی با اشاره به سامانه غیرحضوری سمیع و بصیر، تأکید کرد: در بخش فروش انشعاب و انرژی و خدمات پس از فروش انشعابات و انرژی تلاش کرده‌ایم که در کمترین زمان ممکن خدمات را به مردم ارائه کنیم. مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اضافه کرد: در این راستا مردم بدون مراجعه حضوری تنها با تماس با شماره ۳۸۱۲۱ می‌توانند سؤالات و خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند و رسالت مرکز بصیر نیز نظارت و کنترل بر تماس‌ها و ارتباط‌های مردم با مرکز سمیع است. وی در ادامه پیرامون هوشمند سازی نقاط قطع و وصل و قرائت هوشمندانه کنتورهای برق، گفت: نزدیک به ۷۰۰۰ کنتور هوشمند پارامترهای شبکه را رصد می‌کنند که از این تعداد چهار هزار انشعاب دیماندی مجهز به سیستم AMR و نزدیک به سه هزار کنتور فهام قرائت کنتورها را صورت می‌دهند. پیر پیران به کاهش خاموشی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با راه‌اندازی سیستم سپاد، AVL و دیگر نرم‌افزارهای کاربردی زمان خاموشی به کمترین مدت رسیده و بر اساس میزان دقیقه خاموشی به ازاء هر مشترک از ۸۵۰ دقیقه به ۴۵۰ دقیقه در سال کاهش‌یافته است. وی در ادامه تأکید کرد: شاخص خاموشی به ازاء هر دقیقه در روز طی چهار ماه نخست امسال، ۴۶درصد کاهش داشته و نزدیک به ۱۱ درصد کاهش تماس‌های تلفنی از دیگر اقدامات واحد بهره‌برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بوده است.

آموزش مدیریت مصرف برق به 20 هزار دانش‌آموز

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به جذب انشعاب مشترکین اشاره کرد و بیان داشت: ۳۹۲ کنتور دیماند و ۲۹ هزار و ۷۵۰ کنتور عادی برق‌رسانی به مشترکین مختلف انجام‌شده است. پیر پیران به مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری، خانگی، اداری و ... اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۰ هزار دانش‌آموز تحت عنوان همیار انرژی را آمورش داده‌ایم و درباره جلب همکاری مشترکین تلاش‌های زیادی صورت گرفته به‌طوری‌که با ۵۰۰ مجتمع مسکونی و تجاری مرتبط شده‌ایم که ۳۰۰ مجتمع در طرح‌های مدیریت بار شرکت کرده‌اند. وی بابیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با مجموعه‌های اداری، مشترکین صنعتی و کشاورزی صورت گرفته است، افزود: ۶۰۰ تفاهم‌نامه در مجموعه ساختمانی، ۷۰۰ تفاهم‌نامه به مشترکین صنعتی و ۴۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکین کشاورزی منعقدشده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار