بیش از ۲۳ هزار تخت بیمارستانی در ۴ سال گذشته آماده شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: هدف گیری طرح ۲۱ هزار تخت بیمارستانی هدف‌گیری بالایی نبود اما اقدام بسیار بزرگی بود و امروز بیش از ۲۳ هزار تخت بیمارستانی آماده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: هدف گیری طرح ۲۱ هزار تخت بیمارستانی هدف‌گیری بالایی نبود اما اقدام بسیار بزرگی بود و امروز بیش از ۲۳ هزار تخت بیمارستانی آماده شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید علی صدرالسادات ظهر امروز در جشنواره عمران و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در برنامه‌های عمرانی که در وزارت بهداشت داشتیم تلاش بر این داشتیم تا شرایط بهتر شود البته اقدامات بسیاری هنوز مانده اما با تلاش دوستان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و یکی از اقدامات خوبی که در این دوره داشتیم توسعه تخت‌های بیمارستانی بود.
وی افزود: شاخصی که برای ایران در تخت بیمارستان است رضایت بخش نیست، هدف گیری طرح 21 هزار تخت بیمارستانی هدف گیری بالایی نبود اما اقدام بسیار بزرگی بود و امروز بیش از 23 هزار تخت بیمارستانی آماده شده، هدفمان از طرح 21 هزار تخت توسعه و تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام بود که بیش از 10 سال بر روی زمین مانده بودند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: و در طرح 21 هزار تخت بیمارستانی شاهد ساخت بزرگترین پروژه درمانی 35 سال گذشته بوده‌ایم و تخت‌های بیمارستانی ما 25 درصد افزایش یافته‌اند، اعتباری که برای این کار داشته‌ایم این بود که بخشی از ارزش افزوده در اختیار ما گذشاته شد و از اعتبارات ماده 37 استفاده کردیم.
وی تصریح کرد: 22 بیمارستان با بیش از 200 تخت از دستاوردهای این طرح بوده، بهره برداری از 45 بیمارستان با ظرفیت بین 100 تا 200 تخت و تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام از دیگر دستاوردهای این طرح است، با پروژه‌هایی که در حوزه طرح تحول بوده 20 هزار و 597 تخت بیمارستانی در قالب توسعه و تکمیل تخت‌های بیمارستانی تحویل داده شده است.
صدرالسادات بیان کرد: اگر قرار بود روند گذشته را دنبال کنیم تخت‌های ما باید 104 هزار تخت در بیمارستان‌ها داشته باشیم اما امروز 121 هزار تخت آماده داریم، یکی از افتخارات ما این است که از جنوبی ترین نقطه کشور تا شمال کشور این اتفاقات رخ داده و توازن در استان‌ها برقرار است.
وی گفت: تعداد تخت‌های فعال استان اصفهان 6 هزار و 609 تخت فعال است که 3 هزار و 662 تخت فرسوده در استان داریم، اقدامات خوبی که در طرح 21 هزار تخت صورت گرفته این است که یک هزار و 85 تخت در استان اصفهان صورت گرفته، پس از طرح 21 هزار تخت اقدام مهمی که در طرح تحول سلامت صورت گرفت احداث و بهسازی اورژانس، احداث کلینیک‌های ویژه و کلینیک توسعه بلوک‌های زایمانی را داشته‌ایم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: احداث مراکز غربالگری و تشخیص سرطان، ایجاد و توسعه بخش‌های ویژه و ارتقا هتلینگ بیمارستان‌های فعال از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح تحول سلامت است، در طرح تحول سلامت حدود 198 هزار متر مربع احداث بلوک زایمانی داشته‌ایم.
وی افزود: تا کنون حدود 400 هزار متر مربع کلینیک ویژه در سراسر کشور اجرا شده و 108 کلینیک ویژه راه اندازی شده است، حدود 200 هزار متر مربع از اورژانس‌های منتخب نیز بهسازی و احداث شده‌اند که 30 پروژه افتتاح شده، در طرح مراکز غربالگری و تشخیص سرطان حدود 76 هزار متر مربع از این مراکز احداث شده است.
صدرالسادات خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و طرح تکمیل و توسعه شبکه بهداشت کشور شاهد ارتقا سرانه فضای بهداشتی از 45 متر مربع به 75 متر مربع بوده‌ایم، در 4 سال گذشته 3 هزار و 400 خانه بهداشت جدید و 365 مرکز سلامت روستایی را احداث کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در سال گذشته اتفاقی رخ داد و تفاهمی میان وزیر بهداشت، استانداران و دانشگاه‌ها صورت گرفت تا با همکاری خیران و اعتبارات محلی و وزارت‌خانه پروژه‌های بیشتری را انجام دهیم، اگر شرایط بودجه و اعتبارات بهتر شود تا پایان امسال بخش عمده‌ای از طرح‌هایی که داریم را تکمیل و بهره‌برداری می‌کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار