نخستین دغدغه های اعضای شورای پنجم کاشان

در سومین نشست رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان، اعضای شورا هر یک به بیان نقطه نظرات خود پیرامون وظایف و دغدغه های خود پرداختند.

اصفهان امروز: رئیس شورا در ابتدای این نشست در قالب نطق پیش از دستور، به تبیین بایدها و نبایدها در شورای پنجم و خط مشی آن پرداخت و با شکرگزاری از درگاه خدای سبحان و قدردانی از اعتماد مردم برای اعطای فرصت خدمت اظهار کرد: شهر کاشان، شایسته پیشرفت زودهنگام و همه جانبه است، کارهای جامانده یا عقب ماندگی های مهمی در این شهر عزیز، باقی مانده است که باید آن را جبران کرد.
علی رسول زاده با تأکید بر برداشته شدن گام های مهم عمران و آبادانی کاشان در تمام دوره های شهرداری و شورای شهر در سال های اخیر خاطرنشان کرد: به ویژه در دوره اخیر شهرداری، تلاش های ارزشمند و قابل ستایشی در مسیر پیشرفت صورت پذیرفته است که باید از آن به نیکی یاد کرد ولیکن معتقدیم دایره وسیع تری از کارها با روش های مؤثرتر و عالمانه تری باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر کاشان به چند ضرورت برای رسیدن به افق مطلوب رشد و پیشرفت اشاره کرد و افزود: نخست شورای شهر خود باید خاضع ترین اهالی دیار قانون باشد و به تبع آن شهرداری باید در برابر بند بند قانون، کرنش و تعظیم نشان داده تا بتواند با سرعت بیشتری مسیر آبادانی شهر را بپیماید.
رسول زاده از نظارت و ارزیابی، همدلی، اتحاد و انسجام، فکرورزی و دستیابی به برنامه های دقیق، پاسخگویی و مسئولیت پذیری، شناسایی نظام مسائل شهری و خلوص نیت و پاکی نفس را از دیگر شاخص های ضروری برای ارتقا و پیشرفت کاشان بزرگ دانست و به تشریح هر یک از این ویژگی ها پرداخت.
رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا نیز در این نشست، با اشاره به فضای مطالبه گری شهر نسبت به شورا و شهرداری خواستار حضور فعال اصحاب رسانه در جلسات علنی، برای اطلاع رسانی مطلوب تر به افکار عمومی شد.
علی‌رضا پورعسگری همچنین، حضور مردم در سطحی تعریف و مشخص در جلسات شورا را در قالب حضور نخبگان، اعضای سازمان های مردم نهاد و...گامی در مسیر شناخت بهتر جامعه از فعالیت های پارلمان شهری قلمداد کرد.
علیرضا مفرح دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه از دوره انتخابات، تعیین هیئت رئیسه و انتخاب سرپرست برای شهرداری عبور کرده ایم، هدف اصلی را خدمت به مردم با رویکرد احترام به قوانین نظام ذکر و بیان کرد: انتظار می رود با همدلی و وفاق، همکاری ها صورت پذیرد به شرط آنکه همه افراد با هر سلیقه و نگرشی در امور مربوط به شورا دخالت کنند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه نیز با اشاره به اینکه عمده مراجعات مردم به سیستم شورا، مربوط به مسائل و ناهماهنگی های برخی فرآیندها در شهرداری به خصوص در زمینه تعرفه هاست پیشنهاد کرد: جلساتی در ابتدای آغاز به کار شورای پنجم، با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه در شهرداری تشکیل شود و سازوکاری معین برای این امر تعیین گردد تا همه اقشار جامعه به صورت یکسان از آن بهره مند شوند.
مجید شمس با یادآوری مصوبات قانونی در زمینه تخفیفات در تعرفه ها تأکید کرد: این یکسان سازی می تواند علاوه بر شفاف سازی و ارائه امکانی فراگیر به شهروندان، از بسیاری موارد زمان بر غیرمرتبط با وظایف شورا جلوگیری کند.
عفت پدرام فر عضو دیگر شورا نیز در این جلسه، خواستار تدوین و انتشار منشور اخلاقی شورای پنجم شد و در ادامه افزود: معرفی شرح وظایف شورا به شهروندان ضرورت دیگری است که باید از طریق رسانه ها و اعضا انجام گیرد تا از برخی مراجعات غیرضروری و بدون ارتباط با وظایف پارلمان شهری کاسته شود.
وی در ادامه با اشاره به حضورش به عنوان نخستین بانوی عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: این به معنای آن نیست که دیگر اعضا نباید در حوزه حل مشکلات بانوان گام بردارند چراکه باید تلاش بیشتری برای پاسخگویی به خواسته های نیمه بزرگ جامعه شهری دارالمومنین معطوف شود.
مصطفی کردمیل عضو دیگر شورا نیز با اشاره به درخواست های متنوع مردمی در حوزه های مختلف، خواستار تعیین روند مشخص و یکسان از سوی تمام اعضا برای پاسخگویی به این نیازها شد و وجود وحدت رویه در مواجهه با شهروندان را در رضایت مندی آنان موثر دانست.
در ادامه این نشست، تعیین اعضای کمیسیون های 6 گانه، انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و مشخص شدن نمایندگان شورا در کمیسیون ها و هیئت های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار