بهزيستی آماده ياری رساندن به تمامی افراد نيازمند است

امين عسگري رييس اداره بهزيستي شهرستان شاهين شهر و میمه گفت: شاهين شهر رنگين كمان اقوام ايراني است و اين شهر بدليل موقعيت استراتژيك و فرهنگ هاي متفاوت موجود در آن، ناسازگاري هاي ارتباطي و آسيب هاي ارتباطي را بدنبال دارد.

امين عسگري رييس اداره بهزيستي شهرستان شاهين شهر و میمه گفت: شاهين شهر رنگين كمان اقوام ايراني است و اين شهر بدليل موقعيت استراتژيك و فرهنگ هاي متفاوت موجود در آن، ناسازگاري هاي ارتباطي و آسيب هاي ارتباطي را بدنبال دارد.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بهزيستي يعني بهتر زيستن كه از قبل از تولد يك فرد تا مرگ همراه اوست و فقط شامل معلولين و زنان سرپرست خانوار نميشود بلكه مربوط به تمام افراد يك جامعه است، به همين دليل سازمان بهزيستي براي كاهش آسيب هاي اجتماعي و حفظ كانون خانواده يك حوزه پيشگيري دارد كه در آن حيطه فعالیت پرنگی را انجام می دهد.

دکتر عسگري بيان كرد: در حيطه مسائل قبل از تولد مركز ژنتيك را داريم كه براي بررسي، مشاوره مشكلات ژنتيكي قبل از ازدواج و جلوگيري از فرزند معلول و دادن راهكار در اين موارد فعالیت می کند، در حوزه بعد از تولد ویژه نوزادان، غربال گري شنوايي را داريم تا در يك ماه اول در صورت دارا بودن مشكل، رفع شود و در اين خصوص با بيمارستان ها و زايشگاه ها تعامل شده است، طبق آمار ثبت شده، سال گذشته ٤هزار نوزاد مورد غربال گري در این مرکز بهزیستی قرار گرفت و تنها ٤ نفر از آنها مشكل شنوايي داشتند و اقدامات به موقعی براي جلوگيري از ناشنوايي شان صورت گرفت.

وی افزود: این شهرستان دارای شصت مهدكودك است كه شامل سه هزار كودك از شيرخوار، نوپا، نوباوه و پيش دبستاني مي شوند و اين كودكان فقط نگه داري نمي شوند بلكه هم خودشان هم والدينشان تحت آموزش مهارت هاي زندگي و طرح هاي پيش گيري از اعتياد قرار می گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان گفت: در مهد ها طرح غربال گري بينايي را نيز داريم كه تمامی كودكان ٣تا ٦سال مورد بررسي قرار مي گيرند و چون این سن، سن طلايي محسوب مي شود، می توان اقدامات لازمى جهت پيشگيري انجام داد به طوریکه سال گذشته ٨ هزار كودك مورد بررسي قرار گرفتند. در مدارس نيز با كمك آموزش و پرورش به تعليم مهارت هاي زندگي، در دانشگاه ها براي دانشجويان مجرد تعليم مهارت هاي پيش از ازدواج و زندگي زناشويي و حتي براي سربازان و كاركنان ارگان ها به تعليم مهارت هاي زندگي مي پردازيم.

وي اضافه كرد: طرح غذاي گرم در مهدكودك هاي مناطق محروم و دادن تسهيلات اشتغال نزدیک به ٥٠٠ ميليون تومان در قالب مشاغل خانگي يا خوداشتغالي و كار در مراكز حرفه و فن با دادن وام هاي ٥ تا ٢٠ميليون توماني با كارمزد ٤درصد و در نظرگرفتن سهم بيمه به معلولان، نابينايان، ناشنوايان، زنان سرپرست خانوار و حتي كارفرمايان اين افراد به اين صورت كه اگر كارفرمايي شخص معلول يا نابينايي را با بیمه جذب کند ، بهزيستي ٥٠تا ٧٠ درصد حقوق اين افراد را به كارفرما برمي گرداند.

دکتر عسگری ادامه داد: اورژانس ١٢٣ از دیگر فعالیت های اداره بهزیستی می باشد که به صورت ثابت و سيار آماده خدمت رساني به مردم است.

رئیس بهزیستی شهرستان در پایان گفت: بهزيستي آماده ياري رساندن مادي و معنوي به تمامي افراد نيازمند براي انجام تمامي اين مسائل است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار