سوارز پائیز اصفهان را نمی‌بیند!

کی‌روش استنلی سوارز، مهاجم برزیلی و تازه وارد ذوب آهن با مشکل صدور مجوز بازی مواجه است و هنوز نتوانسته برای تیمش به میدان برود. طبق قانون سازمان لیگ بازیکنان برزیلی برای بازی در لیگ برتر ایران باید در دو فصل آخر فوتبالی‌شان در سری A و B کشورشان بازی کرده باشند؛ اما سوارز در دو فصل اخیر سابقه بازی در سری A و B برزیل را ندارد و از این‌رو نمی‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند.

اصفهان زیبا: کی‌روش استنلی سوارز، مهاجم برزیلی و تازه وارد ذوب آهن با مشکل صدور مجوز بازی مواجه است و هنوز نتوانسته برای تیمش به میدان برود. طبق قانون سازمان لیگ بازیکنان برزیلی برای بازی در لیگ برتر ایران باید در دو فصل آخر فوتبالی‌شان در سری A و B کشورشان بازی کرده باشند؛ اما سوارز در دو فصل اخیر سابقه بازی در سری A و B برزیل را ندارد و از این‌رو نمی‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند.

پس از سپری شدن دو، سه هفته ابتدایی لیگ بود که خبر رسید باشگاه ذوب آهن با یک بازیکن برزیلی به توافق رسیده است؛ اما تا کنون که حدود یک ماه از پیوستن این بازیکن به جمع سبزپوشان اصفهانی می گذرد، هنوز مجوزی برای به میدان رفتن این بازیکن صادر نشده و گفته می‌شود جذب این بازیکن خلاف مقررات نقل‌وانتقالات ایران بوده است.

قلعه نویی از زمانی که سکان هدایت ذوب آهن را برعهده گرفت، جذب یک مهاجم شش دانگ را در دستور کار داشت که نتیجه‌اش به جذب مهاجم برزیلی محدود شد.پس از جذب این بازیکن توسط ذوب آهن، سایت مشرقی در گزارشی به بررسی سوابق او پرداخته و نوشت: مهاجم جدید ذوب آهن از سال ۲۰۱۱ تاکنون برای ۱۲ تیم برزیلی در سطوح دسته چهارم، سوم، دوم و لیگ‌های منطقه ای ۱۵۴ بازی انجام داده که حاصل زدن ۶۵ گل و دریافت هفت کارت قرمز بوده است. جالب اینکه کی روش تمام این کارت‌ها را بدون دریافت اخطار اول و به صورت مستقیم دریافت کرده است.این بازیکن سال ۲۰۱۴ شانس بازی در جام حذفی را هم پیدا کرد. سوارز در رقابت‌های یاد شده پیراهن سانتاریتا را بر تن داشت.

استنلی برای تیم ریتا در سه دیدار جام حذفی روی هم ۸۰ دقیقه به میدان رفت که حاصل آن زدن یک گل و دریافت یک کارت قرمز مستقیم برابر موسورو (دور دوم مسابقات) بود.نکته قابل تأمل اینکه استنلی کارت قرمزش را در دقیقه ۲ دیدار برابر موسورو از داور مسابقه گرفت تا نشان دهد مهاجم چندان صبوری نیست. این بازیکن در سال ۲۰۱۷ برای دو تیم رسنده و آمریکن RN به میدان رفته است. وی پیش از پیوستن به ذوب آهن، عضو تیم آمریکن در سری D فوتبال برزیل بود. این مهاجم در تیم یاد شده تنها دو بازی ۹ دقیقه ای برابر تیم‌های سی لاندیا و موریچی انجام داد تا بعد از شش بازی نیمکت نشینی و انجام تنها ۱۸ دقیقه تلاش پرونده حضورش در تیم مذکور بسته شود.

کی روش قبل از این در سال ۲۰۱۷ برای رسنده در لیگ منطقه ای کاریوکا ۴۳۰ دقیقه بازی کرده بود. آن هم در شرایطی که موفق شده بود در زمان اندک یاد شده برای رسنده ۲ گل به ماکه و یک گل به تیم سرشناس واسکودوگاما بزند.مهاجم ذوبی‌ها در سال ۲۰۱۵ که عضو تیم پورتو در لیگ منطقه ای پرنامبوکانوا بود، بهترین فصل فوتبالی‌اش را پشت سر گذاشت.سوارز در رقابت‌های پرنامبوکانوا موفق شد در ۱۹ بازی برای پورتو به میدان برود و ۱۹ گل به ثمر برساند. البته وی ۶-۷ گلش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رقبا کرد و در نهایت آقای گل مسابقات مذکور هم شد. سوارز بعد از روی فرم آمدن با پورتو تصمیم گرفت برای نخستین بار بازی در خارج از مرزهای کشورش را هم تجربه کند. استنلی پیراهن تیم کیوتو سانگا را بر تن کرد؛ اما حتی یک مرتبه هم موفق نشد وارد ترکیب اصلی تیم مذکور شود. این مهاجم طی ۱۱ دیدار به عنوان مهاجم ذخیره وارد زمین شد تا سر جمع ۱۰۸ دقیقه فوتبال دسته دوم ژاپن را تجربه کند.سوارز در این مدت موفق شد تنها گلش را وارد دروازه تیم سرشناس شیمیزو اسپالس کند؛ آن هم در شرایطی که ۲۰ دقیقه فرصت بازی برابر این تیم را (هفته ۳۹) پیدا کرد.

دستورالعمل ابهام‌برانگیز
از همان زمانی که سوارز به ذوب آهن پیوست، برخی از کارشناسان با تردید به توانایی‌های فنی وی نگاه کرده و مدعی بودند این بازیکن کیفیت لازم برای جوابگویی به احتیاجات تیم ذوب آهن را نخواهد داشت؛ اما حالا مهم تر از بحث فنی، مشکل دیگری پیش روی باشگاه ذوب آهن و امیر قلعه نویی قرار گرفته و شاید این بازیکن پائیز برگ ریزان اصفهان را به چشم نبیند.سوارز سابقه بازی در سری A و B برزیل را ندارد و از نظر سازمان لیگ نمی‌تواند در لیگ برتر ایران به میدان برود و این دستور العمل از مدت‌ها قبل نیز وجود داشته و معلوم نیست باشگاه ذوب آهن با علم به این بند از آئین نامه، اقدام به خدمت گرفتن این بازیکن برزیلی کرده است.سازمان لیگ پیش از این به بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری اجازه جذب بازیکن خارجی که شامل مقررات جدید کمیته نقل‌انتقالات نمی‌شدند، نداد که مطرح‌ترین آن به تعیین وضعیت کنت چوکو بازیکن نیجریه‌ای پیکان باز می‌گردد که فصل گذشته در لیگ برتر مصر بازی می‌کرد. با این حال سازمان لیگ از این بازیکن خواستار بازی ملی شد و این بازیکن در نهایت توانست ثابت کند که بازی ملی دارد تا مجوز بازی برایش صادر شود.در حال حاضر ذوبی‌ها در تلاش هستند تا با رایزنی‌های صورت گرفته، سازمان لیگ را مجاب به صدور مجوز بازی سوارز کنند؛ اما معلوم نیست که این اتفاق رخ بدهد یا خیر. از سوی دیگر سعید آذری، مدیرعامل خوش مصاحبه باشگاه ذوب آهن طی روزهای گذشته مصاحبه ای با رسانه‌ها در خصوص تعیین وضعیت این بازیکن نداشته و سایت و کانال اطلاع رسانی باشگاه نیز تاکنون واکنشی به این ماجرا نداشته‌اند.باشگاه ذوب آهن طی سال‌های گذشته در چند مورد خریدهای خارجی بی نتیجه ای همانند ویکتور گوازا و هوار ملامحمد را داشته و خرید سوارز اولین نمونه نبوده و احتمالا آخرین هم نخواهد بود.ضمن اینکه در کارنامه امیر قلعه نویی نیز جذب بازیکنانی مانند آنتونیو کاروالیو، رافائل آلبرتو و گوران لاوره دیده می‌شود که کیفیتی پایین تر از بازیکنان ایرانی داشته و بدون بهره وری خاصی ناچار به جدایی از لیگ ایران شده‌اند و حالا سوارز نیز گزینه جدیدی است که به کارنامه سرمربی ذوبی‌ها اضافه می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار