رنگ هستی، نمایشگاه آثار توانخواهان در خانه هنرمندان

همه‌چیز بوی زندگی، امید و بودن می‌دهد؛ بودنی همراه بانشاط و توانایی انجام کارهایی که شاید سخت و نشدنی به نظر می‌رسد. همه این‌ها را می‌توان در هفتمین نمایشگاه «رنگ هستی» برگرفته از آثار جوانان و نوجوانان تحت پوشش خیریه انجمن آسوده مأوا که دارای معلولیت‌های مختلف هستند دید و از این‌همه هستی رنگی، لذت برد.

سعید آقایی- اصفهان امروز : همه‌چیز بوی زندگی، امید و بودن می‌دهد؛ بودنی همراه بانشاط و توانایی انجام کارهایی که شاید سخت و نشدنی به نظر می‌رسد. همه این‌ها را می‌توان در هفتمین نمایشگاه «رنگ هستی» برگرفته از آثار جوانان و نوجوانان تحت پوشش خیریه انجمن آسوده مأوا که دارای معلولیت‌های مختلف هستند دید و از این‌همه هستی رنگی، لذت برد. این نمایشگاه تا نهم شهریورماه در خانه هنرمندان اصفهان دایر است. كار هنري و به‌خصوص نقاشي براي توانخواهان همراه با مشكلات خاص خود و البته شیرینی‌های انساني است.

براي توانخواهان، تعريف و هستي‌شناسي نقاشي و كار هنري تفاوت اساسی دارد. آنها زندگی، باور خود و بستر نشان دادن قابلیت‌های خود را در نقاشی پیدا می‌کنند. در مسير آموزش به توانخواهان، فرصت‌های مختلفی براي مربيان ايجاد می‌شود. گویی این آموزش دوسويه است و مربی‌ها با عشق آموزش می‌دهند و نفس خود را با نفس توانخواهان گره می‌زنند.

در این نمایشگاه 180 اثر از 50 هنرمند به نمایش درمی‌آید. این آثار، حاصل آموزش‌های شش مربی است که به‌صورت داوطلبانه به توانخواهان خیریه آسوده مأوا کمک کرده‌اند. این نمایشگاه به مدت هفت روز پذیرای عموم مردم از ساعت 10 صبح الی 22 است. در بین آثار به نمایش درآمده در هفتمین نمایشگاه «رنگ هستی» 18 اثر مینیاتور حاصل هنر توان‌خواهان نیز به نمایش درمی‌آمده است، همچنین سه کلاس نقاشی، زیورآلات و کاردستی به‌صورت زنده در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

در کنار این نمایشگاه برنامه‌های جانبی زیبای دیگری مانند اجرای سرود توسط تعداد دیگری از این توانخواهان فضای خانه هنرمندان را به یک فضای چندجانبه تبدیل کرده است؛ فضایی که می‌توان با آثار همراه شد. از نغمه‌ها لذت برد و برای جامعه درست و جامع فکر کرد. به اعتراف مربیان و برخی آگاهان دنیای هنر، برخی از آثار موجود قابل‌رقابت با آثار هنرمندان سالم و مطرح شهر است. برخی از تصویرهایی که در نمایشگاه در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود بی‌شک از کم‌نظیرترین تصاویری است که وی با خود برای همیشه به همراه خواهد داشت. بازدید از این نمایشگاه شرکت در جشنی است که می‌تواند ابتدا دل مخاطب و بعد توانخواه را روشن و امیدوار کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار