میمه، شهر ۲۵۰۰ ساله آمیخته با سنت و مدرنیسم است

جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر میمه هر ساله تعداد زیادی از مسافران و علاقه مندان را به خود جذب می‌کند؛ اما این شهر مهمان‌پذیر هنوز برای بسیاری از مردم ایران ناشناخته است.به گزارش تسنیم، شهر میمه یکی از شهرهای زیبا و کوچک است که در مسیر شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار دارد، درست در ورودی استان اصفهان از سمت شمال و یک‌صد کیلومتری اصفهان. وقتی از ارتفاعات شمالی شهر، به میمه نگاه می‌کنیم، چنین به نظر می‌رسد که شهر در میان باغ بزرگی قرار دارد، چند گنبد بزرگ فیروزه‌ای در تابش خورشید می‌درخشند و رو به شمال جلوه می‌دهند.

اصفهان زیبا: جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر میمه هر ساله تعداد زیادی از مسافران و علاقه مندان را به خود جذب می‌کند؛ اما این شهر مهمان‌پذیر هنوز برای بسیاری از مردم ایران ناشناخته است.به گزارش تسنیم، شهر میمه یکی از شهرهای زیبا و کوچک است که در مسیر شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار دارد، درست در ورودی استان اصفهان از سمت شمال و یک‌صد کیلومتری اصفهان. وقتی از ارتفاعات شمالی شهر، به میمه نگاه می‌کنیم، چنین به نظر می‌رسد که شهر در میان باغ بزرگی قرار دارد، چند گنبد بزرگ فیروزه‌ای در تابش خورشید می‌درخشند و رو به شمال جلوه می‌دهند.

میمه یکی از شهرهای نادر ایران است که حاصل تطابق معماری سنتی با نیازهای زندگی مادی مردم است. ساخت کلی شهر به ویژه محلات قدیمی آن محیط هندسی منظم و محیط های پیچاپیچ غیر منظم، اجزا سرپوشیده و قسمت‌های سرباز آن همه و همه در به وجود آوردن یک رشته روابط فضایی سهیم هستند که در آن مردم معانی مختلف زندگی خود را باز می‌یابند.برای اینکه آخر هفته خوبی سپری کنیم، به سراغ کلید دار شهر می‌رویم تا با راهنمایی او از جاذبه‌های میمه مطلع شویم. محسن صدرالدین کرمی که چهار سال در سمت شهردار میمه به مردم خدمت می‌کند، شهرش را برای گردشگران این‌گونه معرفی می‌کند: میمه با قدمتی بیش از 2500 سال جزو 10 شهر اول استان اصفهان است. آب و هوای این شهر در استان بی‌نظیر است.

هم از نظر حرارت که در گرم‌ترین روزهای سال از 25 درجه تجاوز نمی‌کند و هم از نظر سلامت. این شهر به‌دلیل عدم وجود کارخانه‌های زیاد، از آب و هوای سالمی برخوردار است. البته هوای میمه در زمستان جزو سردترین شهرهای استان است.صدرالدین کرمی بیان کرد: جاده‌ای به‌طول 1-2 کیلومتر، با درختانی که در دو طرف بهم وصل شده‌اند، در جوی آبی در دو طرف جاده و در پشت درختان دشت‌های زرد گندم در میان اهالی به «چاه ملی» مشهور است، خیلی از مردم آخر هفته خود را در اینجا می‌گذرانند.

این منطقه یکی از لوکشین های سریال‌ های ماندگار «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» به کارگردانی استاد امراله احمدجو بوده و ممکن است در این سریال‌های پرخاطره اینجا را دیده باشم .گردشگران در میمه می‌توانند علاوه بر سکونت در منطقه چاه ملی در حاشیه قنات مزدآباد هم چند ساعتی را به خوبی بگذرانند. این قنات که یکی از شواهد تاریخ میمه است، قدمتی بالغ بر 2500 سال دارد و در تیرسال 95 در فهرست آثار میراث بین‌المللی یونسکو ثبت شد.یکی دیگر از جاذبه‌های میمه موزه مردم شناسی این شهر است. ساختمانی که تا همین چند سال پیش یک حمام قدیمی بود. حمامی به وسعت حدود400 متر مربع و به قدمت دوره صفویه .مناطقی چون «دره دوزخی»، «تخت سرخ»، «چشمه گزرتو»، «حیات وحش موته»، «امام‌زاده سیده الصالحه خاتون» در روستای ازان، روستای هدف گردشگری «حسن رباط» و . . . می‌توانند خاطرات خوبی را برای یک مسافرت به‌یاد ماندنی به منطقه میمه رقم بزند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار