اکران «آن سوی بزرگراه»

ششمین نشست از مجموعه نشست های «زن و سینما« روز سه شنبه 10 اسفندماه در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

اکران «آن سوی بزرگراه»

به گزارش ایمنا، در این برنامه فیلم مستند "آن سوی بزرگراه" ساخته "ناهید رضایی" نمایش داده می شود و بعد از آن با حضور دکتر مریم قاسمی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
ششمین برنامه از مجموعه برنامه های "زن و سینما" به همت دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و خانه مستند اصفهان روز سه شنبه 10 اسفند ماه برگزار می شود.
مستند "آن سوی بزرگراه" روایتگر تلاش و تمایل ساکنان یکی از محلات قدیمی تهران برای زیستی بهتر، پس از گذشتن بزرگراه نواب از دل محله آنان و وارد آمدن آسیهای زیاد به بافت قدیمی محله است.
همراه شدن متخصصان شهری فرانسوی با مهندسان شهری شهرداری تهران و روایت موارد مشابه در بافت قدیمی پاریس که تخریب بی رویه محلات، پیامدهای ناگوار اجتماعی در پی داشته اند و تلاش برای جبران این پیامدها توسط ساکنان و مدیریت شهری، ادامه روایت مستند "آن سوی بزرگراه" را شکل می دهد.
"ناهید رضایی" دانش آموخته سینماتوگرافی از دانشگاه سن دنی فرانسه است. وی پس از تجربه‌های مختلف در عرصه سینمای داستانی به‌عنوان فیلمنامه نویس، منشی صحنه، دستیار کارگردان و تدوین به سینمای مستند علاقه‌مند شد.
اولین فیلم مستند خود را در سال ۱۳۷۴ به نام "دست‌های کوچک ربابه" ساخت و از آن پس به فعالیت در سینمای مستند مشغول است. همکاری با انجمن مستند سازان سینمای ایران از آغاز تشکیل آن و عضویت در چند دوره هیات مدیره و ریاست انجمن مستند سازان در سال ۱۳۸۳ از دیگر فعالیت‌های او است.
مجموعه برنامه های نمایش و نقد فیلمهای مستند "زن و سینما" سه شنبه هر هفته ساعت 16:30 در سالن نمایش نگارستان امام خمینی(ره)، برگزار می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار