زرگرپور: فرار سرمایه از اصفهان نداریم

استاندار اصفهان گفت: گاهی برخی می گویند سرمایه‌ها از اصفهان در حال فرار است، اما آمار چیز دیگری می‌گوید.

استاندار اصفهان گفت: گاهی برخی می گویند سرمایه‌ها از اصفهان در حال فرار است، اما آمار چیز دیگری می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم افتتاح طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در نیروگاه شهید محمد منتظری با اشاره به اینکه 70 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و عمومی اصفهان را بخش خصوصی انجام داده است، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته با وجود محدودیت منابع دولتی 12 هزار و 700 طرح مختلف با 105 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان اصفهان بهره‌برداری شده که سهم بخش خصوصی بیش از سایر بخش‌ها بوده است؛ پس از بخش خصوصی با 70 درصد، بخش عمومی 20 درصد و دولت فقط 10 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را در این استان بر عهده داشته است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون یک هزار و 655 طرح در استان اصفهان افتتاح شده است که 26 هزار و 500 میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده است که بازهم سهم بخش خصوصی با 68 درصد بخش قابل توجهی است پس از آن بخش عمومی با 24 درصد و بخش دولتی با 8 درصد قرار گرفته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: گاهی برخی می گویند سرمایه‌ها از اصفهان در حال فرار است، اما آمار چیز دیگری می‌گوید، در سال 92 سهم منابع بانکی استان اصفهان 36 هزار میلیارد تومان بوده است که 50 درصد از آن به مصرف داخلی استان رسیده است، اما در سال گذشته حجم منابع بانکی 82 هزار میلیارد تومان بود که بیش از 60 درصد از آن در استان مصرف شده و اگر تسهیلات را به آن اضافه کنیم مصارف استان بیش از 100 درصد می‌شود.

زرگرپور گفت: در سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان مالیات داده‌ایم و اعتقاد داریم دارندگی و برازندگی است و هرکه بامش بیش برفش بیشتر است، اما چرا در برگشت بودجه اصفهان باید استان آخر باشد؟ اگر موضوع بازگشت بخشی از مالیات به خود استان در مجلس مصوب شود دیگر شاید این مشکل در اصفهان به صورت گلایه مطرح نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه این استان در بسیاری از شاخص‌ها، در ردیف استان‌های پیشروی کشور است اما در برخی شاخص‌ها از استان‌های کمتر توسعه‌یافته هم عقب‌تر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار