جزئیات زمان‌بندی و ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد

زمان وضوابط ثبت نام پذیرفته شدگان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.

زمان وضوابط ثبت نام پذیرفته شدگان در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.

به گزارش تسنیم، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 96 شب گذشته اعلام شد و براین اساس پذیرفته‌شدگان نهایی باید برای ثبت‌نام به توضیحات سازمان سنجش در بخش اول مربوط به پذیرفته‌شدگان تمام دانشگاه‌ها و در بخش دوم مربوط به پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد توجه داشته باشند.

*ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان تنها در یک رشته امکان پذیر است

داوطلبانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد قرار دارند فقط می‌توانند در یکی از رشته‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

*اطلاعیه مربوط به پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد

اسامی قبول‌شدگان نهایی 12 کد رشته امتحانی (دارای شرایط خاص) به طریق مقتضی با هماهنگی ارگان‌های مربوطه بعدا استخراج و اعلام خواهد شد.

*اسامی قبول‌شدگان 12 رشته بعدا اعلام می‌شود

اسامی این رشته‌ها عبارتند از: اطلاعات و حفاظت اطلاعات کد 1147، مدیریت دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران کد 1149، مدیریت دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کد 1150، مجموعه فرماندهی مدیریت انتظامی کد 1151، مدیریت اطلاعاتی کد 1153، مطالعات دفاعی استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین(ع) کد 1154، اطلاعات استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین(ع) کد 1155.

*نحوه ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان

داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته شدگان نهایی اعلام شده است، برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند و در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه از تاریخ دوشنبه 13 شهریور 96 تا چهارشنبه 15 شهریور برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کنند.

*نحوه گزینش نهایی

با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در گزینش نهایی هر یک از کد رشته محل‌ها 25 درصد ظرفیت پذیرش به رزمندگان وایثارگران به شرط کسب حدنصاب علمی لازم(در سهمیه رزمندگان حداقل 80 درصد و سهمیه ایثارگران حداقل 70 درصد نمره اخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد) اختصاص داده شده است.

*انتشار کارنامه داوطلبان از روز دوشنبه 13 شهریور

برای داوطلبان کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه تنظیم شده است و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازامن سنجش در بعدازظهر روز دوشنبه 13 شهریور 96 قابل دسترسی است.

*مدارک لازم برای ثبت نام

-اصل و یک نسخه تصویر مدارک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد.

-اصل و دو سری تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

-6 قطعه عکس 3×4 تمام رخ تهیه شده در سال جاری و مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را برای برادران مشخص کند.

-حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید وشرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت

-حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت نام الزامی است و ثبت نام فقط در تاریخ های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل انجام می شود و عدم مراجعه در تاریخ تعیین شده به منزله انصراف از ادامه تحصیل است.

-معدل لیسانس پذیرفته شده باید با معدلی که قبلا در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون اعلام کرده است، یکسان باشد در غیر این صورت از ثبت نام قطعی افرادی که دارای مغایرت معدل هستند، خودداری خواهد شد.

*اعلام تکمیل ظرفیت در تاریخ 12 مهر 96

در صورت اعلام رشته محل‌های جدید از سوی دانشگاه‌ها و تأیید آنها از سوی دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم یا اعلام تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه‌ها در صورت وجود تکمیل ظرفیت موضوع از طریق اطلاعیه‌ای از سوی سازمان سنجش در روز چهارشنبه 12 مهر 96 اعلام خواهد شد.

*نحوه اعتراض

با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است با این وجود داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش درصورتی که درباره مندرجات کارنامه یا انتخاب رشته سوالی دارند می‌توانند حداکثر تا تاریخ 30 شهریور 96 فقط از طریق سیستم پاسخگوی اینترنتی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

*اطلاعیه مربوط به پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد

پذیرفته‌شدگان تمام رشته‌ها لازم است شخصا در یکی از روزهای سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 شهریور 96 با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت‌نام به واحدهای ذی ربط که نشانی و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش دانشگاه آزاد به نشانی www.sanjesh.iau.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار