کره، جومونگ را کم داشت

حفظ رکورد گل نخوردن تیم ملی ایران برابر کره جنوبی باعث شد از یک طرف فوتبال ایران به رکورد 1112 دقیقه گل نخوردن در بازی های مقدماتی جام جهانی برسد و از سوی دیگر سرنوشت کره جنوبی را به دیدار هفته پایانی مقابل ازبکستان گره بزند. در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و در گروه A این رقابت ها، تیم ملی فوتبال کشورمان به مصاف کره جنوبی رفت که در پایان این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد. تیم ملی ایران در حالی به دیدار کره جنوبی رفت که خیالش از بابت صعود راحت بود؛ اما نتیجه گرفتن در این بازی نیز از لحاظ حیثیتی برای کی روش و شاگردانش اهمیت داشت.

اصفهان زیبا: حفظ رکورد گل نخوردن تیم ملی ایران برابر کره جنوبی باعث شد از یک طرف فوتبال ایران به رکورد 1112 دقیقه گل نخوردن در بازی های مقدماتی جام جهانی برسد و از سوی دیگر سرنوشت کره جنوبی را به دیدار هفته پایانی مقابل ازبکستان گره بزند. در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و در گروه A این رقابت ها، تیم ملی فوتبال کشورمان به مصاف کره جنوبی رفت که در پایان این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد. تیم ملی ایران در حالی به دیدار کره جنوبی رفت که خیالش از بابت صعود راحت بود؛ اما نتیجه گرفتن در این بازی نیز از لحاظ حیثیتی برای کی روش و شاگردانش اهمیت داشت.

چشم بادامی ها که در مسیر راه یابی به جام جهانی 2018 به سه امتیاز این بازی نیاز مبرمی داشتند، بازی را بهتر از تیم ما آغاز کردند و تا دقیقه 20 سوار بر بازی بودند و تیم ایران در این مدت تنها به یک کرنر دست پیدا کرد؛ اما بی دقتی کره ای در نواختن ضربات آخر موجب شد نتوانند از این فرصت استفاده کنند.به مرور، شاگردان کی روش توانستند جریان بازی را در اختیار بگیرند و به دروازه کره نزدیک شوند که هر چند در گلزنی موفق نبودند؛ اما از فشار حریف کاستند.پس از تساوی در نیمه اول، کره ای ها به انگیزه گلزنی در نیمه دوم وارد زمین شدند؛ اما با اخراج سعید عزت اللهی، تیم ایران ناچار به عقب نشینی شد و در ادامه هم با تعویض هایی که کی روش انجام داد، سیستم دفاعی تیم ایران تقویت شد و در نهایت نمایش خوب مدافعان تیم ملی، موجب شد تا خطر جدی دروازه ایران را تهدید نکند و در نهایت نیز بازی با تساوی خاتمه پیدا کند.

رکورد گل نخوردن تیم ملی
آخرین بار دروازه ایران در دقیقه 61 بازی با ترکمنستان در دور اول مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا باز شد. جدالی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در پایان برتری یک بر3 تیم ملی را به ارمغان داشت. بعد از این مصاف ایران با تفکرات کارلوس کی روش صاحب دژی بتنی در دفاع شد تا رکوردی جاودانه و بی سابقه از خود در دنیای فوتبال ثبت کند. ایران در حالی در جدال تشریفاتی برابر کره جنوبی در نهمین روز از مقدماتی جام جهانی در گروه A به تساوی بدون گل رضایت داد که برای دوازدهمین بازی متوالی دروازه اش را بسته نگه داشت تا طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال تا پایان نیمه اول به رکورد 1063 دقیقه و در پایان بازی نیز به رکورد 1112 دقیقه گل نخوردن در بازی های مقدماتی جام جهانی برسد.

ژاپن به جام جهانی رسید؛ سوریه شگفتی ساز شد
در گروه A مقدماتی جام جهانی، پس از تیم ملی ایران که صعودش را قطعی کرده، تیم کره جنوبی در رده دوم گروه ایستاده و برای صعود نیازمند برتری مقابل ازبکستان است.تیم ازبکستان که با باخت مقابل چین، شانس بزرگی را از دست داد، به رده چهارم گروه صعود کرد؛ اما در مقابل تیم فوتبال سوریه با غلبه بر قطر، به رده سوم گروه صعود کرد تا چشم به تقسیم امتیازات در دیدار کره و ازبکستان داشته باشد.در گروه B نیز تیم ملی فوتبال ژاپن با برد دو بر صفر مقابل استرالیا بعد از ایران به عنوان دومین تیم آسیایی به جام جهانی 2018 روسیه راه یافت.ژاپنی ها که در نهمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی میزبان استرالیا بودند؛ موفق شدند با دو گل تاکوما آسانو و ایدگوچی حریف خود را بدرقه کنند تا با کسب 20 امتیاز صعودشان به عنوان تیم اول از گروه B را قطعی کنند. حالا ژاپنی ها در آخرین دیدار خود مهمان عربستانی خواهند بود که با 16 امتیاز، برای صعود به جام جهانی نیاز مبرم به برد و کسب سه امتیاز دارد. استرالیا نیز به عنوان دیگر تیم 16 امتیازی گروه B در بازی آخر خود میزبان تایلندی خواهد بود که تنها با کسب دو امتیاز در قعر جدول قرار دارد. روی کاغذ احتمال صعود استرالیایی ها به عنوان تیم دوم بسیار بالاست و آنها می توانند با کسب یک پیروزی آسان در بازی خانگی خود مقابل تایلند مسافر جام جهانی 2018 روسیه شوند. در همین گروه عراق موفق شد با نتیجه 2 بریک تایلند را شکست بدهد و 8 امتیازی بشود؛ اما با توجه به فاصله پنج امتیازی با امارات، هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت.

گزارش سایت فیفا از بازی ایران و کره
سایت‌های فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش‌هایی به طور جداگانه به ناکامی کره‌ای ها برای نفوذ به دفاع شاگردان کارلوس کی‌روش و تداوم شکست ناپذیری تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ اشاره کرده‌اند.فیفا درباره این بازی نوشته است: در گروه A کره جنوبی با قبول تساوی بدون گل در خانه‌اش برابر ایران، همچنان باید برای صعود به جام جهانی بجنگد و حالا این تیم در یک کورس سه تیمی باید در آخرین دور مسابقات برای کسب جواز صعود رقابت کند. هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند؛ اما این تیم میزبان بود که موقعیت‌های خطرناک‌تری برای شکستن قفل دروازه‌ها داشت. کره جنوبی با یک امتیازی که گرفت پیشتاز کورس سه تیمی دور آخر رقابت‌ها است، اما برای کسب سهمیه جام جهانی باید در خانه ازبکستان پیروز شود. AFC هم اینگونه در گزارشی با عنوان «چالش روز آخری برای رؤیای جام جهانی کره‌ای‌‌ها» درباره بازی مردان کی‌روش در سئول نوشته است: کره جنوبی از پس نفوذ به دیوار دفاعی ایران 10 نفره برنیامد. ایران، صدرنشین گروه A در فاصله یک دور به پایان رقابت‌ها با اقتدار فاصله‌اش را با تیم‌های تعقیب کننده‌اش حفظ کند. کره در 20 دقیقه ابتدایی بازی در ورزشگاه جام جهانی سئول می‌توانست پیش بیفتد؛ اما موقعیت خوبی که نصیب جانگ هیون سو شده بود از دست رفت و چند دقیقه بعد چنین موقعیتی را رضا قوچان‌نژاد برای ایران از دست داد. شش دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم اما تیم مهمان 10 نفره شد. زمانی که سعید عزت‌اللهی به خاطر برخورد متوقف کردن کیم مین جائه کارت قرمز گرفت و شانس کره‌ای‌ها را برای رسیدن به گل بیشتر کرد. کره بازی را تحت کنترل داشت؛ اما دفاع ایران سرسختانه مقاومت کرد و تلاش مصرانه تیم تحت هدایت شین تائه یونگ برای زدن گل به جایی نرسید و این تیم با وجود به میدان رفتن لی دونگ‌گوک کهنه‌کار نتوانست راهی برای نفوذ به دیوار دفاعی مهمان پیدا کند و به این ترتیب ایران شکست ناپذیری و کلین‌شیت‌های متوالی‌اش در سومین دور از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 را حفظ کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار