اجرای ۴ طرح مرمتی در کاخ هشت بهشت اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از اجرائی شدن ۴ طرح مرمتی در کاخ هشت بهشت اصفهان تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۶ خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از اجرائی شدن ۴ طرح مرمتی در کاخ هشت بهشت اصفهان تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش ایمنا فریدون اله یاری صبح امروز با اعلام این مطلب افزود: همزمان با تخصیص اعتبارات عمرانی، کار مرمت این کاخ منحصر به فرد صفوی در چهار مرحله آغاز شده است.

او در همین رابطه افزود: در نیمه اول سال ۱۳۹۶ با توجه به آسیب پذیری نقاشی های دیواری این کاخ، تمامی اطاقها و تالار مرکزی این کاخ که نقاشی های آن در ادوار مختلف تاریخی به ویژه در عصر قاجار دارای آسیب های فراوانی شده پس از مرمت اضطراری با حفاظ های شیشه ای حفاظت می شود، به گونه ای که از این پس این نقاشی ها از هرگونه آسیب فیزیکی محافظت می شوند.

اله یاری همچنین درباره سایر عملیات های مرمتی در این کاخ عنوان کرد: در نیمه اول سال جاری در اقدامی دیگر، عملیات مرمت ایوان غربی کاخ آغاز شده است، به گونه ای که هم اکنون مرمتگران با استقرار در این ایوان در حال اجرای عملیات پاکسازی، مرمت و استحکام بخشی تزئینات چوبی ایوان غربی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه به سایر مرمت های این کاخ اشاره کرد و افزود: مرمت و استحکام بخشی تالار مرکزی این کاخ که دارای یکی از منحصر به فردترین تزئینات بناهای ایرانی در عصر صفوی است و همچنین مرمت ایوان شرقی نیز از دیگر برنامه های مرمتی این کاخ است که تا پایان شهریور ماه عملیاتی می شود.

در همین رابطه نادر جهانبانی مدیر مجموعه تاریخی کاخ هشت بهشت نیز عنوان کرد: عملیات نصب درهای ورودی بخش های مختلف کاخ که در ادوار مختلف از میان رفته بود و همچنین مرمت اضطراری نقاشی های دیواری این کاخ که در ادوار گذشته آسیب های فراوانی را متحمل شده، از دیگر برنامه های مرمتی این کاخ است که جدای از طرح های اصلی مرمت توسط گروه امانی اداره کل اجرائی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار