طرح "تکاپو" با هدف ایجاد اشتغال در اصفهان اجرا می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح تکاپو با هدف ایجاد اشتغال گفت: براساس این طرح قابلیت‌های یک منطقه شناسایی و سپس بیکاران و سرمایه گذاران به آن سمت هدایت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح تکاپو با هدف ایجاد اشتغال گفت: براساس این طرح قابلیت‌های یک منطقه شناسایی و سپس بیکاران و سرمایه گذاران به آن سمت هدایت می‌شوند.
به گزارش تسنیم، محسن نیرومند امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع اشتغال اظهار داشت: اشتغال در همه دولت‌ها از مباحث مهم به شمار می‌رود، زمانی برای ایجاد اشتغال، مُسکن پرداخت تسهیلات مطرح بود اما در دوره‌ای این نتیجه حاصل شد که این پرداخت‌ها کافی نیست.
وی افزود: دولت‌ها زمانی به این نتیجه رسیدند که تزریق مستقیم پول کمک کننده است اما امروز دولت، ستاد تسهیل را ایجاد کرده تا مشکل را ریشه‌ای حل کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه نمی‌توان به روش پرداخت مُسکنی پول ادامه داد، گفت: ستاد تسهیل 1150 واحد را بررسی و مشکلات مختلف آنها را رفع کرده است، به همین دلیل تعداد زیادی از صنایع توانسته‌اند سرپا بایستند.
وی با بیان اینکه وضعیت اقتصاد در حال حاضر مطلوب نیست، افزود: نرخ بیکاری اصفهان 2.2 نسبت به کشور بالاتر است اما تنها استانی که کارگروه اشتغال آن با حضور خود استاندار تشکیل می‌شود اصفهان است، به این معنی که تمام تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکلات در استان اصفهان در حال انجام شد.
نیرومند خاطرنشان کرد: برای رفع بیکاری برنامه ریزی بلند مدت نیاز است، گاهی دولت‌ها مُسکن تزریق می‌کردند اما چون این روش ناپایدار بود تأثیرات آن از بین می‌رفت، این در حالی است که اشتغال باید پایدار بماند.
وی با اشاره به تهیه 5 بسته برای برطرف کردن مشکلات اشتغال گفت: بسته توانمندسازی نیروی کار یکی از طرح‌های مرتبط با حوزه ما است که برای ایجاد اشتغال به کار برده می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: مشکل اشتغال را با بخشنامه و دستورالعمل نمی‌توان حل کرد، بلکه شکوفایی اقتصاد با انجام اقدامات اصولی ممکن می‌شود، در این راستا طرح تکاپو طرحی خوب و برگرفته از تحقیقات انجام شده است.
وی با بیان اینکه براساس این طرح قابلیت‌های یک منطقه شناسایی و سپس بیکاران و سرمایه گذاران به آن سمت هدایت می‌شوند، ما معتقدیم پول را نباید به دست کسی داد که یا شغل خود را از بین برده یا شغل کسی دیگر را از بین ببرد، افزود: در طرح تکاپو 12 رشته پر ظرفیت در کارگروه اشتغال به تصویب رسید و تمام تسهیلات پرداختی باید براساس این طرح انجام شود.
وی درباره حفاظت از منافع کارگران خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های دیرینه کارگران این بوده که قراردادها سفید امضا نشود، هیچ مرجعی چنین قراردادهایی را نمی‌توانست تایید کند و روند رسیدگی طولانی بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در این راستا ماه گذشته از دو سامانه رونمایی شد نخست سامانه ثبت قرارداد بود، بر این اساس کارفرما زمانی می‌تواند به قرارداد استناد کند که ثبت شده باشد، افزود: ثبت قراردادها در این سامانه تا پایان سال اجباری می‌شود تا سوء استفاده از قراردادهای سفید امضا برطرف شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار