توسعه فضای علمی و خدماتی دانشگاه کاشان با کمک خیرین

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در حاشیه کلنگ زنی چند طرح خدماتی در دانشگاه کاشان گفت: در هفته بزرگداشت دولت 122 طرح عمرانی، آموزش، خدماتی در دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید.

اصفهان امروز: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در حاشیه کلنگ زنی چند طرح خدماتی در دانشگاه کاشان گفت: در هفته بزرگداشت دولت 122 طرح عمرانی، آموزش، خدماتی در دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید.
حسین عسگریان ابیانه اظهار کرد: در مجموع برای اجرای این طرحها پنج هزار میلیاردریال (500 میلیارد تومان) از محل اعبتارهای دولتی و کمک خیران صرف شده س است.
وی افزود: این طرحها در برخی دانشگاه‌های پیام نور و جامع علمی کاربردی با وجود زیاد بودن، کوچک بود اما در برخی دانشگاه های ماننده دانشگاه ارومیه طرحهای بزرگی با صرف اعتبار 220 میلیارد ریال بود.
وی اعتبارهای عمرانی مصوب امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالجاری را ۱۴۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این میزان بودجه تاکنون ۱۰۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
عسگریان ابیانه خاطرنشان کرد: ۶۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تعمیر و تجهیز دانشگاه ها و مرکز های آموزش عالی در سراسر کشور هزینهه می شود.
وی، اعتبارات جاری وزارتخانه شامل دانشگاه و ستاد را 8 هزار و 500 میلیارد تومان با رشد متوسط 19.5 درصدی نسبت به سال گذشته یادآورشد و گفت: اول که بصورت لایحه مطرح شد کمتر از 14 درصد بود اما بعد از ارائه مجلس و عنایت نمایندگان این رقم به 19.5 درصد افزایش یافت.
عسگریان ابیانه افزود: ما اعتقاد داریم از ردیف های مختلف هنوز ظرفیت هایی وجود دارد که بخوبی استفاده نکردیم بهر حال ایده آل ما اینست که رشد متوسط به شکل غیرمستقیم دو برابر شود و خود را در سال 97 به آن ایده ای که در ذهن است نزدیک شویم.
به گفته وی، شکل مستقیم افزایش اعتبارات رشد معمولی دارد و مقدار کمی می توان با توجه به قیمت نفت، صادرات و مالیات گرفت اما با استفاده از یکسری تبصره های بودجه و برنامه ششم که به خوبی از آن استفاده نکردیم در نظر داریم تا سال 97 اجراکنیم و به آن ایده ای که در ذهن است نزدیک شویم.
*اعطای وام 7 میلیون تومانی به دانشجویان
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پرداخت تسهیلات در قالب وام به مبلغ حدود 7 میلیون تومانی با بهره 10 درصد به دانشجویان را یادآورشد و گفت: بازپرداخت این وام با فاصله بعد از فراغت از تحصیل دانشجویان اعطا می شود.
عسکریان ابیانه،یبا تاکید بر مشارکت خیلی خوب خیرین در همکاری با آموزش عالی گفت:دولت امسال ردیف بودجه ای 32 میلیارد تومانی را گذاشت تا معادل آورده ای خیرین سرمایه گذاری می کنند به همان میزان وزارتخانه به صورت متمرکز برای تکمیل ساختمان ها درنظر بگیرد.
وی تصریح کرد: ما برای کاشان هم با توجه به مشارکت خوب خیرین و بنیاد خیرین دانشگاه کمک قابل توجهی را در گذشته به دانشگاه کاشان داشته و الان هم خواهیم داشت.
به گفته وی،بحث میز صنعت با جمع کردن نمایندگان بخش صنعت از استان، شهرستان و شهرهای مجاور در دانشگاه کاشان بسیار ابتکار خوبی در تعامل صنعت و دانشگاه برای ایجاد اشتغال کار و دانشجویان است.
عسکریان ابیانه، با تاکید بر اینکه صنعت حاضر شده بیاید وقتش را برای دانشگاه بگذارد کار بسیار خوبی است اظهارداشت:این مساله اشتغال دانشجویان را فراهم می کند.
عسکریان ابیانه، تصریح کرد: بعد از نهایی شدن برجام ، مسائل ارتباطات و تثبیت قسمت های مختلف اقتصادی برای دانشگاه ها هم این امکان فراهم شده که در اطلاعات خود را سامانه بارگذاری کنند و کمبود فضاها را از آن طریق بصورت پروژه های جدید کاملا محدود و در حد نیاز استفاده کنند.
آیین آغاز به ساخت سه طرح عمرانی و خدماتی دانشگاه کاشان با مجموع زیر بنای 3 هزار و 900 مترمربع وحدود 40 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای ملی در آئینی با حضور معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری ظهر امروزیکشنبه در این دانشگاه اجراشد.
معاون وزیر علوم: شمار دانشجو و اعضای هیات علمی ملاکی برای تخصیص اعتبار دانشگاه ها نیستو
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: شمار دانشجو و اعضای هیات علمی و تعداد کارمندان دیگر ملاکی برای تخصیص اعتبار از سوی این وزارتخانه به دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی نیست.
حسین عسگریان ابیانه روز یکشنبه در جمع اعضای شورای دانشگاه کاشان اظهار کرد: افزایش اعضای هیات علمی در دانشگاه ها دیگر افتخاری برای وزارت علوم نیست.
وی افزود: گرچه دانشجو به عنوان نیروی محرکه برای دانشگاه های نیار است اما مرکزهای آموزش عالی و دانشگاه های کشور باید به سمت دانشگاه نسل سه (کارآفرینی) بروند.
وی در خصوص اجرای طرحهای پژوهشی در دانشگاه ها نیز تاکید کرد: تخصیص بودجه برای اجرای این طرحها امسال منوط به ارائه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی است و تا این پژوهشها قابل قبول و مشخص نشود که به کجا خواهد انجامید؟ اعتباری به آن تخصیص داده نخواهد شد.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری همچنین با اشاره به محدودیتهای منابع اعتباری دولت و همچنین کمک خیران در ساخت و سازهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: این تفکر که ما از دولت طلب داریم، درست نیست، چون دولت حتی در حکم کارمندان درج کرده که پرداخت حقوق به شرط، تامین اعتبار است.
رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد با کمک معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، طرحهای نیمه تمام این دانشگاه تکمیل و به بهره برداریبرسد.
عباس زراعت توسعه فضای علمی و خدماتی این دانشگاه را مدیون تلاشهای خیرین دانست و اظهار کرد: حدود 20 هزار مترمربع طرح های دانشگاه با کمک خیران ساخته شده است.
وی با اشاره به تاسیس بنیاد خیران و بنیاد نخبگان سعیدی را از جمله فعالیت های خیران در این دانشگاه، افزود: با همکاری خیران سه کرسی وقفی بین المللی در دانشگاه راه اندازی شده است.
زراعت همچنین قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10دانشگاه برتر کشور و جزو یک درصد برتر دانشگاه ها و قرار گرفتن در ردیف سطح 2 دانشگاه ها و جزو 5 دانشگاه برتر در جذب دانشجویان خارجی را از جمله افتخارهای داشگاه کاشان برشمرد و گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان در سال گذشته رتبه نخست را بین دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی کشور کسب کرد.
وای همچنین ابراز امیدواری کرد با حضور معاون اداری مالی وزارت علوم میزان مطالبات دانشگاه پرداخته شود و با پرداخت 50 درصی از اعتبارهای طرح های نیمه تمام خیران در تسریع تکمیل آنها برای بهره برداری کمک کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار