کودکان در سفر چه انتظاراتی دارند؟

کودکان ما نورچشمی های ما هستند و بخش زیادی از تلاش های ما در زندگی روزمره به خاطر کودکانمان است. طبیعی است که دوست داریم آنها در سفر همراه ما باشند و زمان هایی نیز فقط به خاطر آنها به سفر می رویم. در ادامه چند نکته مهم در سفر به همراه کودکان را توضیح می‌دهیم.

کودکان ما نورچشمی های ما هستند و بخش زیادی از تلاش های ما در زندگی روزمره به خاطر کودکانمان است. طبیعی است که دوست داریم آنها در سفر همراه ما باشند و زمان هایی نیز فقط به خاطر آنها به سفر می رویم. در ادامه چند نکته مهم در سفر به همراه کودکان را توضیح می‌دهیم.

با نگاهی ساده از پنجره نگاه کودکان متوجه می شویم که دنیای آنها با ما بسیار تفاوت دارد و طبیعی است که نکات بی اهمیت برای ما ممکن است برای آنها مهم و بسیار با ارزش به نظر آید. این تنها نکته نیست و کودکان در سفر با مخاطرات بیشتری مواجه هستند بنابراین حفظ سلامت آنها در درجه اول اهمیت قرار دارد. همین موضوع کافی است تا بایدها و نبایدهایی با توجه به نیاز ها و سلایق کودکان خود تعریف کنیم و در صورت لزوم خط قرمزهایی وجود داشته باشد که ایمنی و سلامت آنها در سفر محفوظ بماند.وقتی با کودک خود همسفر می شویم باید از قبل برای حضور آنها در سفر برنامه ریزی کنیم؛ چرا که نیازهای آنها با ما تفاوت بسیاری دارد. از مهمترین عوامل که در ابتدای سفر باید برای آن برنامه ریزی کرد وضع پوشاک مورد نیاز آنها بسته به شرایط موجود در منطقه است. یادتان باشد اگر کودک شما به آب بازی مشغول شد باید لباس اضافی برای او همراه داشته باشید. آب بهداشتی از نیازهای ضروری کودک است. در طبیعت ممکن است دسترسی به آب بهداشتی کار دشواری باشد و اگر آب منطقه ای برای بزرگسالان مناسب باشد کودکان را به دلیل حساسیت بیشتر تهدید خواهد کرد. تغذیه صحیح و بر طبق عادات روزانه نیز اهمیت بسزایی دارد؛ چراکه حفظ سلامت غذا در طبیعت و گرما نیاز به آموزش و تجربه خاصی دارد .
اما بخش مهمی از سلامت کودک در سفر را رعایت بهداشت فردی تضمین می کند. یادتان باشد کودکان بسیار بازیگوش هستند و انتظار نداشته باشید که دستهای خود را تمیز نگاه دارند و شما باید حواستان باشد ژل تمیز کننده دست که نیاز به آب هم ندارد همراه خود داشته باشید. کودکان در مقابل آفتاب آسیب پذیر تر از بزرگسالان هستند و این مسئولیت شما را برای مراقبت از پوست آنان بیشتر خواهد کرد. با همه این موارد و رعایت نکات لازم ممکن است کودک مشکلاتی پیدا کند که همراه داشتن قرص های مورد نیاز و همچنین داشتن دانش کافی برای مقابله با آنها از عوامل مهم و سرنوشت ساز است که سلامت کودکان را تضمین خواهد کرد. مراقبت آنها در برابر حشرات با قلم دفع حشرات نیز بسیار مهم خواهد بود.

کودکان از سفر چه می خواهند
کودکان در طبیعت اولین چیزی که می خواهند بازیگوشی است و رهایی از زندگی بسته شهری که به ناچار دچار آن شده اند. پس اجازه دهید کمی رها باشند و با حفظ ایمنی آنها را زیر نظر گرفته و اجازه دهید با طبیعت همراه گردند. نکته بینی و دقت را به کودکان بیاموزید. با آنها در مورد پرندگان و رودخانه و آسمان و هرچه می بینند حتی یک کفش دوزک ساده در روی یک گیاه حرف بزنید و دید آنها را به سمت آنها معطوف کنید. حفاظت از طبیعت را به آنها آموزش دهید و لزوم حفظ آن را برای آیندگان برایشان تشریح کنید و اجازه دهید نکات مهم یاد گرفته را به شما یادآوری کنند. مسئولیت بخشی از سفر را به عهده آنها بگذارید تا یاد بگیرند مسئولیت پذیر، دقیق و منظم باشند. فراموش نکنید که هر سفر نقش مهمی در آینده کودک و خلاقیت او خواهد داشت پس سفر را برای کودکان و به خاطر کودکان انجام دهید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار