بائرمن قانونی جدا شد

فدراسیون بسکتبال از ۱۲ دی سال ۱۳۹۵ روزهای عجیب و باورنکردنی را سپری می‌کند؛ دقیقا از روزی که درک بائرمن آلمانی سرمربی سابق تیم ملی تایید کرد همکاری اش با فدراسیون ایران به پایان رسیده است. مدیران ارشد بسکتبال دقیقا از همان روز و بعد از اینکه تکذیب‌ها به جایی نرسید، تلاش برای گرفتن «غرامت» از بائرمن را آغاز کردند.

اصفهان زیبا: فدراسیون بسکتبال از ۱۲ دی سال ۱۳۹۵ روزهای عجیب و باورنکردنی را سپری می‌کند؛ دقیقا از روزی که درک بائرمن آلمانی سرمربی سابق تیم ملی تایید کرد همکاری اش با فدراسیون ایران به پایان رسیده است.

مدیران ارشد بسکتبال دقیقا از همان روز و بعد از اینکه تکذیب‌ها به جایی نرسید، تلاش برای گرفتن «غرامت» از بائرمن را آغاز کردند.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید داشت، بائرمن قرارداد چهارساله داشته و عقد قرارداد او با تیم آلمانی فقط در صورت رضایت فدراسیون ایران امکان پذیر بوده و حالا که فدراسیون رضایت ندارد می‌تواند غرامت بگیرد. چند هفته بعد مشخص شد فدراسیون بسکتبال با سرمربی آلمانی قراردادی امضا کرده که پر از گاف است و برخلاف ادعای محمود مشحون، بائرمن اجازه داشته قراردادش را بدون رضایت طرف ایرانی فسخ کند. سرمربی آلمانی این مسئله را تایید کرد.مشحون که نمی‌توانست متن قرارداد امضا شده را تکذیب کند، ابتدا تلاش کرد بگوید بائرمن این موضوع را تایید نمی‌کند و رسانه‌های خارجی شیطنت کرده‌اند؛ اما مدیر برنامه‌های بائرمن در گفت‌وگو با سایت نود حرف‌های او را خنده‌دار توصیف کرد. بعد از چند هفته جنگ و دعوای رسانه‌ای، پرونده خروج درک بائرمن از تیم ملی ایران مسکوت شد. فدراسیون بسکتبال اعلام کرد از بائرمن به BAT (مرجع حل اختلاف فدراسیون جهانی بسکتبال) شکایت کرده؛ اما تا شش ماه خبری نشد. حدود دو ماه پیش رضا مشحون، برادر رئیس فدراسیون اعلام کرد بائرمن می‌خواهد به ایران برگردد؛ اما شکایت از او در فدراسیون جهانی در جریان است. همانطور که انتظار می‌رفت مدیر برنامه‌های آلمانی بائرمن خیلی زود این صحبت‌ها را تکذیب کرد. حالا حدود هشت ماه بعد از اینکه فدراسیون اولین بار اعلام کرد از بائرمن شکایت کرد، محمود مشحون می‌گوید شکایت نامه ایران«چند روز پیش» به BAT ارسال شده است.او روز شنبه به خبرگزاری «آنا» گفت وکیل فدراسیون پیگیر این موضوع است. بررسی پایگاه اطلاع رسانی مرجع حل اختلاف فدراسیون جهانی بسکتبال نشان می‌دهد ۱۰ روز بعد از مصاحبه رئیس فدراسیون بسکتبال هنوز هیچ شکایتی از طرف فدراسیون ایران در این مرجع ثبت نشده است. آخرین پرونده‌ مربوط به ایران در این مرجع پرونده شکایت «سانی بچیروویچ» بازیکن اهل اسلوونی تیم منحل شده ماهان بابت پرداخت نشدن بخشی از مطالبات و دستمزد مدیر برنامه‌های این بازیکن است که در تاریخ هشتم نوامبر سال ۲۰۱۴ در پایگاه داده BAT ثبت شده است. در پایگاهاطلاع رسانی این مرجع هیچ پرونده‌ای به نام درک بائرمن وجود ندارد. نکته حائز اهمیت اینکه این پایگاه به محض دریافت شکایت و آغاز رسیدگی به پرونده آن را در پایگاه داده‌هایش روی سایت فدراسیون جهانی ثبت می‌کند.

شکایت شده یا ...؟
بهمن سال ۹۵ یوسف صادق‌لو، عضو حقوقدادن هیئت رئیسه فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با سایت نود اعلام کرد، براساس بند ۱۰۰ قرارداد بائرمن او این اجازه را داشته تا با پرداخت یک ماه دستمزدش به عنوان غرامت قراردادش را یکطرفه فسخ کند. یک منبع نزدیک به فدراسیون بسکتبال چند روز بعد گفت این مبلغ ۱۴هزار یورو بوده و بائرمن مشکلی برای پرداخت آن نداشته است. با گذشت حدود هفت ماه از اظهارات این مقام فدراسیون این احتمال بسیار قوی وجود دارد که فدراسیون بسکتبال دلیل محکمه پسندی برای شکایت از بائرمن ندارد و درخواست بررسی این پرونده به همین دلیل توسط BAT رد شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار