معضل سدمعبر را می توان با فرهنگسازی حل کرد

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تمام تلاش شهرداری این است که با رویکرد فرهنگی بتواند معضل سد معبر را حل کند، گفت: با توجه به فرهنگسازی های انجام شده امیدواریم سد معبر در اصفهان کمرنگ و به حقوق عابران پیاده احترام بیشتری گذاشته شود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تمام تلاش شهرداری این است که با رویکرد فرهنگی بتواند معضل سد معبر را حل کند، گفت: با توجه به فرهنگسازی های انجام شده امیدواریم سد معبر در اصفهان کمرنگ و به حقوق عابران پیاده احترام بیشتری گذاشته شود.

به گزارش ایمنا، مجتبی کاظمی با بیان این مطلب گفت: مشکل سد معبر و چیدن اجناس مغازه داران در پیاده روهای خیابان ها و معابر شهر واقعیت تلخی است که سال هاست ادامه دار شده است.

وی با بیان اینکه امروزه پدیده ناهنجار سدمعبر یکی از مشکلات اساسی این شهر محسوب می شود، افزود: هر روزه افراد بسیاری با استفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می شوند و حتی در برخی موارد با حضور اکیپ های رفع سد معبر نیز ادعای مالکیت اماکن عمومی را می کنند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عبور افراد از پیاده روها چنانچه با موانع رو به رو شود، عابران را برای طی کردن ادامه مسیر به سمت خیابان می کشاند، ادامه داد: در این شرایط احتمال وقوع حادثه برای عابران پیاده افزایش می یابد و در این میان شهرداری ها باید از معابر به عنوان ملک عمومی محافظت کرده و از تجاوز افراد به معابر عمومی جلوگیری کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: فقط در ۵ ماهه نخست امسال ۵۳۵۰ اخطار و تذکر رفع سد معبر به اصناف شهر اصفهان به خصوص میوه فروشان، موتورسیکلت فروشان و فروشندگان اتومبیل اتوبان چمران داده شده است و البته در این مدت ۳۰ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل بی توجهی به این اخطارها پلمب شده اند.

وی یادآور شد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری و تعامل شهروندان و صنوف لازم و ضروری است تا در این راه به نقطه ای مطلوب برسیم و عابران پیاده پیاده به حق خود برسند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برابر تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ و تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری ها، استفاده از معابر عمومی برای کسب ممنوع است، تاکید می کند: صنوف باید بدانند که هیچ حقی برای استفاده از پیاده روها ندارند.

کاظمی میوه فروشان را بیشترین متخلفان سد معبر در شهر اصفهان دانست و اضافه کرد: فروشندگان میوه به اشتباه متصور هستند که اگر اجناس خود را در معرض دید مردم قرار دهند، فروش بهتری خواهند داشت در حالی که فروش بیشتر مترادف با سد معبر نیست بلکه مترادف با کیفیت و تنوع محصولات است.

وی عامل دیگر سد معبر را ناهمخوانی بین رسته شغلی و متراژ واحدهای صنفی برشمرد و گفت: به همین دلیل کسبه اجناس خود را بیرون از مغازه ها قرار می دهند و باعث تضییع حقوق شهروندان می شوند؛ البته رفع این مشکل نیازمند فرهنگسازی است.

وی تصریح کرد: امسال ۲ طرح فرهنگسازی و اطلاع رسانی برای صنوف اجرا شده تا حقوق مردم رعایت شود اما متأسفانه هنوز فروشندگان موتورسیکلت، میوه فروشان و فروشندگان اتومبیل اتوبان چمران اصفهان مشکل اصلی در رفع سد معبر هستند.

کاظمی اظهارکرد: در خصوص سد معبر معابر فرعی نیز لازم است شهروندان با پلیس ۱۱۰ و یا مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری با شماره تلفن ۳۵۶۰۱۲۱۳ و یا سامانه ۱۳۷ تماس برقرار کنند و موضوع را گزارش دهند.

وی ادامه داد: البته با توجه به رویکرد فرهنگی مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در سالجاری، تذکرات و آموزش های لازم برای تمام صنوف ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش شهرداری این است که با رویکرد فرهنگی بتواند معضل سد معبر را حل کند، گفت: با توجه به فرهنگسازی های انجام شده امیدواریم سد معبر در اصفهان کمرنگ و به حقوق عابران پیاده احترام بیشتری گذاشته شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار