چهارمین جشنواره ملی نعنا در فین کاشان برگزار شد

چهارمین جشنواره ملی نعنا با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی در سالن همایش های مجتمع خیریه گلابچی بر گزار شد.

اصفهان امروز: چهارمین جشنواره ملی نعنا با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی در سالن همایش های مجتمع خیریه گلابچی بر گزار شد.
نسرین تک زارع عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جشنواره که با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی در سالن همایش های مجتمع خیریه گلابچی بر گزار شد، به ظرفیت های منطقه کاشان اشاره کرد و بیان داشت: ارزشمندی گیاهان دارویی خصوصا نعنا در این منطقه شناخته شده است و مواد موجود در نعنا علاوه بر خواص گیاهی در درمان زخم های سطحی و بهبود آن تاثیر مستقیم دارد.
وی افزود: ترکیبات موجود در نعنا مانند "منتول" دارای خواص درمانی همچون بهبود زخم بستر و تسکین درد است.
متخصص بافت شناسی و محقق گیاهان دارویی با بیان اینکه با استفاده از این ترکیبات موفق به اختراع پماد تسکین درد و بهبود زخم شده، بیان کرد:استعداد های منطقه کاشان در زمینه رشد گیاهان دارویی بسیار است و استفاده از نعمت های الهی در این منطقه به خوبی قابل رويت است.
در ادامه این جشنواره مجید کافی زاده رییس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه در منطقه کاشان 32 واحد صنعتی و هزار و 585 واحد سنتی وجود دارد، گفت: 150هکتار سطح زیر کشت در کاشان وجود دارد و اسقرار کارگاه های صنعتی و سنتی در واقع اعتماد کشاورزان برای کاشت محصولات خود را در پی دارد.
وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته برداشت نعنا 30 تن بوده است که امروزه با برداشت حدود 50تن شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه هستیم.
کافی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال دراین زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و تا به حال 28 هزار و 500 نفر از کشاورزان این منطقه بیمه جهاد کشاورزی شده اند.
رییس اداره جهاد کشاورزی به بیان مشکلات کم آبی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: طرح آبیاری کم فشار حدودهفت میلیون متر مکعب صرفه جویی از سفره زیر زمینی را در پی داشته است.
بازدید از کشت زارهای نعنا و کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های چهارمین جشنواره ملی نعنا است و اختتامیه این جشنواره همزمان با جشن شهروندی پنجشنبه ساعت22 در بام بزرگ شهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار