سپاهان با چشم‌انداز آسیایی به میدان می‌آید

فوتبال باشگاهی ایران پس از توقفی دوهفته‌ای از امروز دوباره به حرکت درمی‌آید. البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هفته ششم لیگ برتر از هفته آینده آغاز خواهد شد و دور سوم جام حذفی از امروز با حضور تیم‌های لیگ برتری پیگیری می‌شود.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : فوتبال باشگاهی ایران پس از توقفی دوهفته‌ای از امروز دوباره به حرکت درمی‌آید. البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هفته ششم لیگ برتر از هفته آینده آغاز خواهد شد و دور سوم جام حذفی از امروز با حضور تیم‌های لیگ برتری پیگیری می‌شود. پارس جنوبی جم، سپاهان، پدیده و استقلال خوزستان تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شوند که امشب با حریفان مصاف می‌دهند و دیگر لیگ برتری‌ها دو روز آینده با دیگر رقیبان بازی می‌کنند. برای دیدار پرسپولیس با نفت هم هنوز تاریخ مشخص نشده است؛ اما در میان تیم‌هایی که قرار است امروز به میدان بیایند بازی تیم‌های سپاهان با نفت آبادان و پدیده با تراکتورسازی از دیگر بازی‌ها اهمیت بیشتری دارد. این رقابت فردا و شنبه پیش رو هم پیگیری می‌شود تا چهره تیم‌های راه‌یافته به یک‌هشتم نهایی جام حذفی مشخص شود.

سپاهان در مصاف با حریفی نام‌آشنا

سپاهانی‌ها امروز از ساعت 18:45 در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم مشهور آبادان یعنی صنعت نفت خواهند بود. تیمی که دو فصل پیش توانست پس از چند فصل حضور در لیگ دسته یک دوباره لیگ برتری شود و فصل گذشته هم به‌سختی سهمیه‌اش در لیگ برتر را حفظ کرد. نفتی‌ها در فصل جاری با استخدام فراز کمالوند ماجراجویی تازه‌ای را کلید زدند و با شکست استقلال در همان بازی نخست لیگ هفدهم چهره‌ای جدیدی از خودشان رو کردند. آن‌ها در فصل نقل و انتقالات هم بسیار پرکار ظاهر شدند و بازیکنانی همچون لوسیانو پریرا، مگنو باتیستا و آگستو سزار، کرار جاسم و فرید بهزادی کریمی را به خدمت گرفتند تا جنسشان جور شود. بازیکنانی که همه با نظر مستقیم کمالوند استخدام شدند تا سرمربی جوان اما باتجربه نفت دست بازی در لیگ فصل جاری داشته باشد. البته تاکنون که پنج هفته از لیگ هفدهم سپری‌شده است آبادانی ها به نسبت نتایج معمولی را کسب کرده‌اند و هرچند در رتبه پنجم جدول جای دارند اما دوشکست در کارنامه آنها به ثبت رسیده است. از سوی دیگر ظاهراً همین ابتدای فصل مشکلات مالی هم گریبان این تیم خوزستانی را گرفته تا جایی که آن‌ها از شرکت در جام حذفی انصراف دادند اما تهدید فدراسیون فوتبال به مجازات سنگین آن‌ها را وادار کرد تا برای بازی با سپاهان دوباره اعلام آمادگی کنند. البته نفتی اعلام کرده‌اند با تیم ذخیره‌ها به مصاف سپاهان خواهند آمد و به بازیکنان اصلی استراحت خواهند داد.

جام حذفی راه میانبر رسیدن به آسیا

جام حذفی برای برخی از تیم‌هایی که می‌خواهند سهمیه آسیایی کسب کنند بهینه‌ترین گزینه است. هر تیمی می‌تواند با شش بازی کاپ قهرمانی جام حذفی را بالای سر ببرد و سهمیه آسیا بگیرد. بر این اساس طلایی پوشان اصفهان با تمام قوا در این جام به میدان خواهند آمد تا اگر در لیگ برتر شرایط طبق انتظار پیش نرفت راه آسان‌تر هموار باشد. در حال حاضر همه که پنج هفته از لیگ سپری‌شده است اوضاع سپاهانی‌ها چندان مساعد به نظر نمی‌رسد و آن‌ها با تنها شش امتیاز اندوخته در جایگاه دهم جدول جای گرفته‌اند. به همین موقعیت متزلزل و دوری چندساله از لیگ قهرمانان آسیا که هواداران تیم اصفهانی را حسابی کلافه کرده است عواملی به شمار می‌روند تا سپاهانی‌ها تمام توان خودشان را به‌کارگیرند بلکه جام حذفی را تصاحب کنند. در بازی امروز هم همه شواهد و قرائن حکایت از این دارد که کرانچار از همه ظرفیت‌ها موجود استفاده کرده تا گام نخست در جام حذفی را محکم بردارد. تنها مشکلی که زردپوشان اصفهانی با آن روبرو هستند حضور دو بازیکن اصلی این تیم در اردوی تیم ملی است که آنها نیز پس از بازی با سوریه به اصفهان بازگشته‌اند. عزت ا... پورقاز و سعید آقایی، مدافعان مرکزی و راست تیم سپاهان فرصت کوتاهی برای بازی دارند و شاید کرانچار با این دو استراحت بدهد و از بازیکنان جایگزین استفاده کند. البته آقایی در بازی با سوریه به میدان نیامد اما پورقاز از دقیقه 57 وارد بازی شد. در سایر نقاط زمین هم احتمالاً نفرات تیم اصفهانی را همان بازیکنانی تشکیل خواهند داد که در دیداری‌ها لیگ برتر به میدان رفته‌اند. گلر اصلی سپاهانی‌ها در بازی با نفت آبادان اولیویرای برزیلی است. در خط دفاعی هم سزار برزیلی به همراه عارف غلامی زوج مرکزی را تشکیل خواهد داد که در دو طرف حسن جعفری و سعید آقایی را در کنارشان می‌بینند. هافبک‌های دفاعی سپاهان در بازی با نفت، میلاد سرلک و رسول نوید کیا خواهند بود؛ اما خط آتش طلایی پوشان اصفهانی را مهرداد محمدی، حسین پاپی، شاهین ثاقبی و ساسان انصاری تشکیل خواهند داد. با این ترکیب احتمالی شکست حریفی که می‌خواهد با بازیکنان ذخیره برابر میزبان صف‌آرایی کند چندان دشوار نیست. تنها مشکلی که ممکن است در بازی با نفت برای تیم اصفهانی ایجاد دردسر کند بازی دفاعی میهمان است. اگر نفتی‌ها هم همانند سپیدی رود رست با یک تاکتیک تخریبی و بازی دفاعی محض وارد میدان شوند آن زمان شاگردان کرانچار باید راه چاره‌ای برای رسیدن به دروازه آبادانی ها پیدا کنند تا مانند بازی با تیم شمالی در دام حریف گرفتار نشوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار