صهیونیست‌ها؛ معرکه گردان اصلی جنایات میانمار

امام جمعه ورنامخواست گفت:، رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی رژیم میانمار به شمار می‌آید و سلاح در اختیار جلادان بودایی قرار می‌دهد لذا باید گفت روشنفکرانی که کنار سفارت فرانسه شمع روشن کردند و اکنون پیرامون کشتار مسلمانان میانمار سکوت اختیار کرده اند، باید شمع برگور شرافت خود روشن کنند.

حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست با تبریک به مناسبت فرا رسیدن غدیر، این عید را عید امامت و ولایت و روز اکمال دین و اتمام نعمت از سوی ذات باری‌تعالی عنوان کرد و گفت: عید غدیر، عید فطرت، عید پرواز جان و دل و عید اتمام نعمت و اکمال دین است، لذا باید به جایی برسیم که عید غدیر، بزرگترین عید زندگی ما باشد.

وی افزود: باید توجه داشت روز ۱۸ ذی الحجه در سرزمین غدیر، که ما بین مکه مکرمه و مدینه منوره است، نعمت ولایت و امامت به عنوان یکی از نعمت های ارزشمند الهی از جانب ذات ربوبی بر جهان بشریت ارزانی شده است .

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی برای راهنمایی و هدایت جامعه بشری حجت‌هایی را تعیین کرده و این حجت ها تحت عنوان پیامبر، نبی و مرسل برای آشناسازی افراد جامعه با دستورات الهی نقش خود را ایفا می کردند که مسئولیت هر کدام از این فرستادگان الهی متفاوت بود .

وی ادامه داد: پیامبر اسلام آخرین پیامبر الهی بود که با بعثت و نازل شدن قرآن کریم بر سینه ایشان، اسلام به عنوان کامل ترین و جامع ترین دین بر مردم جهان ارزانی شد و همگان با هر عقیده و مذهب و گرایش و دینی که دارا بودند باید از این دین تبعیت کنند .

زارعی اضافه کرد: بعد از ختم نبوت و رسالت همواره جامعه بشری نیاز به رهنما دارد بدین منظور در واپسین لحظات عمر پیامبر اسلام نعمت ولایت و امامت به پیامبر ابلاغ شده است که این دژ محکم در جهت استمرار راه نبوت و حجت الهی بر بندگانش نقش خود را ایفا کند .

وی عنوان کرد: بر اساس آیه ۶۷ سوره مائده یَأَیهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْک مِن رَّبِّک وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ، پیامبر اسلام رسالت خطیر که ابلاغ امامت از جانب خداوند بود را عملی کردند و پس از اقامه نماز ظهر و عصر مهیای انجام فرمان الهی شدند .

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: در آن لحظه همگان حاضر بودند که پیامبر اسلام (ص) دست پسر عم خود، حضرت علی بن ابیطالب (ع) را گرفته و او را به مردم معرفی کرده و فرمودند: ایها الناس من کنت مولاه فهذا علی مولاه و در این روز در حقیقت دو نعمت ابلاغ شد، یکی نعمت بزرگ ولایت و دیگری انتصاب اشرف مخلوقات عالم پس از پیامبر اسلام (ص) به عنوان سکاندار این منصب الهی است .

وی خاطرنشان کرد:باید توجه داشت آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یکجا خنثی، و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلام رسمی آن بود، چنان که حضرت زهرا(س) در این‌باره می‌فرمایند: پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی علیه السلام محکم کرد لذا باید گفت غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های شیطانی‌شان شد .

زارعی اذعان کرد: بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است و جنایاتی که علیه مظلومین عالم رخ می دهد ناشی از عدم شناخت دنیا از فرهنگ غدیر است.

وی با اشاره به اینکه نسل کشی مسلمانان در میانمار بسیار دردآور است، متذکر شد: آوارگی و کشتار دو گزینه پیش روی اقلیت مسلمان در میانمار است، آنچه در تحلیل این حوادث می‌توان گفت آن است کشتار مسلمانان یک سناریوی طراحی شده است لذا باید توجه داشت حجم عظیم جنایاتی که علیه مسلمانان میانمار و در سکوت کامل جوامع بین الملی و مدعیان دروغین حقوق بشر رخ می دهد، حقیقتا جان آدمی را آتش می زند.

امام جمعه ورنامخواست تاکید کرد: آنچه نقل کرده‌اند، رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی رژیم میانمار به شمار می‌آید و در قالب قراردادهای نظامی سلاح در اختیار جلادان بودایی قرار می‌دهد لذا باید گفت روشنفکرانی که کنار سفارت فرانسه شمع روشن کردند و اکنون پیرامون کشتار مسلمانان میانمار سکوت اختیار کرده اند، باید برگور شرافت خود شمع روشن کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه مسلمان با همراهی آزادیخواهان جهان باید تلاش کند در گام اول این کشتار متوقف شود، فشار به شورای امنیت سازمان ملل برای صدور یک قطعنانه اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد و بی شک در شرایط کنونی دولت‌های مسلمان باید با اتخاد دیپلماسی فعال، افکار عمومی را از آنچه در میانمار می‌گذرد مطلع کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار