شهید محسن حججی با شناخت غدیر در مسیر دفاع از حریم اهل بیت قدم گذاشت

امام جمعه موقت زرین شهر گفت: پیام غدیر منحصر به عصر ائمه نیست و اکنون‌که در دوران غیبت هستیم تبعیت از ولی‌فقیه عمل کردن به پیام غدیر است لذا باید گفت شهید محسن حججی یکی از تربیت شدگان فرهنگ غدیر بود که جان خود را فدای حفظ اسلام ناب محمدی کرد.

حجت الاسلام شیخ فخرالدین اسماعیلی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل حضرت علی(ع) در جامعه امری ضروری و مهم است.

وی با اشاره به چهار ویژگی پیام غدیر، اکمال دین، اتمام نعمت، روز ناامیدی دشمنان و اعلام رضایت خداوند، تصریح کرد: روز عید غدیر روز ناامیدی دشمنان اسلامی است چراکه در این روز دشمنان امید داشتند که پیامبر (ص) بعد از رحلت خود شخصی را جانشین خود قرار نداده، ولی پیامبر خدا در این روز علاوه بر انتخاب امیر المومنین (ع) به‌عنوان جانشین پس از خود، امامت و ولایت را تثبیت کرد.

امام جمعه موقت زرین شهر با اشاره به اینکه شهید محسن حججی با شناخت درست از واقعه غدیر در مسیر دفاع از حریم اهل بیت قدم گذاشت، افزود: پیام غدیر منحصر به عصر ائمه نیست و اکنون‌که در دوران غیبت هستیم تبعیت از ولی‌فقیه عمل کردن به پیام غدیر است لذا باید گفت شهید محسن حججی یکی از تربیت شدگان فرهنگ غدیر بود که جان خود را فدای حفظ اسلام ناب محمدی کرد و این شهید والا مقام با خون خود تحولی شگرفرا در قلوب مسلمین و مردم ایجاد کرد

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام به شدت بدنبال کم رنگ کردن وقایعی همچون واقعه غدیر هستند، باید از هنر در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و تعمیق باورهای دینی و تبیین وقایع مهم تاریخ اسلام به خدمت گرفت چراکه غدیر نسخه هدایت و دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی است .

فخرالدین عنوان کرد: باید توجه داشت حادثه غدیر یک فرهنگ، اندیشه، تفکر و راه است و تنها یک حادثه تاریخی نیست از این جهت باید سعی کنیم با برگزاری جشن های متعدد با هدف ترویج فرهنگ غدیر، تعمیق سطح اعتقادات مردم به ویژه جوانان در موضوع ولایت و انتقال پیام غدیر به نسل‌های بعد قدم برداریم .

وی با اشاره به اینکه حوادث شهریور ما برای انقلاب ما درس و عبرت است، بیان کرد: یکی از روزهای عظیم و خونبار که نقش بسزایی در آفرینش نهضت انقلاب اسلامی ایران دارد و هنوز بیش از سه دهه از آن نگذشته است، ماجرای ۱۷ شهریور و قیام و فداکاری مردم تهران در آن روز و سفاکی رژیم طاغوت در آن زمان است .

امام جمعه موقت زرین شهر خاطرنشان کرد: همه چیز از روز ۱۳ شهریور ۱۳۵۷ آغاز شد و با اعلام پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید فطر روز ۱۳ شهریور ۱۳۵۷ با اعلام جامعه روحانیت مبارز تهران و گروه های همسو، نماز عید فطر در تپه های قیطریه برگزار شد.

وی اذعان کرد: پس از نماز عید فطر که به امامت شهید محمد مفتح برگزار شد، تظاهرات عظیمی در تهران برگزار شد که می توان آن را یکی از بزرگ ترین و اولین گردهمایی های منسجم ضد رژیم پهلوی دانست .

فخرالدین متذکر شد: تظاهرات عظیم روز عید فطر، جامعه روحانیت مبارز را برای برگزاری چنین برنامه هایی مصمم تر کرد لذا باید توجه داشت در هفدهم شهریور ماه خشم ملت ایران آن چنان بالا گرفت که خروشی ممتد به دنبال داشت و این خروش مبدل به قیامی همگانی شد و مزدوران و دست نشاندگان را که دریایی از خون شهیدان در جمعه خونین به وجود آورده بودند، در همین دریا غرق کرد .

وی با اشاره به اینکه امت اسلام در برابر جنایات دشمنان بر علیه مسلمانان نباید سکوت کنند، تاکید کرد: امروز شرایط جهانی به شکلی است که باید همیشه برای دفاع آماده باشیم لذا یکی از وظایف مهم ما این است که با بصیرت تمام و با درایت و شناخت دشمنان، توطئه آنان را بشناسیم و مراقب باشیم در دام این توطئه ها نیفتیم.

امام جمعه موقت زرین شهر یادآور شد: در شهریور ماه و بعد از حوادث ۱۱ سپتامر آمریکا، اسلام هراسی را در جامعه ترویج داد و آنچه را که خود و هم پیمانان جنایتکار خود انجام می دهند را به مسلمانان نسبت دادند.

وی تصریح کرد: مستکبران جهان به بهانه مبارزه با ترریسم افغانستان و مردم بی دفاع را به خاک وخون کشیندند، عراق را گرفتار کردند و چندین کشور دیگر را به بهانه مبارزه با ترریسم گرفتار جنگ و جنایات و توطئه کردند لذا باید هوشیار بود.

فخرالدین اضافه کرد: آنچه امروز در میانمار در حال اتفاق است واقعا درناک وجانسوز بوده، جنایاتی که هیچ عقل و وجدان آن را تحمل نمی کند لذا امت اسلام متحد و یکپارچه این جنایات را محکوم کرده و باید برای جلوگیری از این حوادث تلاش وهمت خود را بکار بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار