روزانه ۲۰ تن انواع پلاستیک از پسماند خشک به دست می آید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه ۲۰ تن انواع پلاستیک از پسماند خشک به دست می آید که تمامی این مقدار بازیافت می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه ۲۰ تن انواع پلاستیک از پسماند خشک به دست می آید که تمامی این مقدار بازیافت می شود.

امیرحسین کمیلی در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: روزانه از مجموع هزار تن زباله تر حدود ۶۰ تن انواع مختلف پلاستیک در زباله تر موجود است که حدود ۱۰ تن آن بازیافت و مابقی بطور مستقیم دفن می شود.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ تن انواع مختلف پلاستیک در روز از پسماند خشک به دست می آید که تمامی این مقدار بازیافت می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان عنوان کرد: از مجموع ۲۰ تن انواع مختلف پلاستیک در روز حدود ۸ تن تحویل ایستگاه های بازیافت و ۱۲ تن آن توسط مامورین بازیافت جمع آوری می شود.

وی به تجزیه ناپذیر بودن این مواد پلاستیکی در طبیعت اشاره و اضافه کرد: زمان لازم برای تجزیه یک بطری نوشابه چهارصد و ۵۰ سال است.

کمیلی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته در سال های اخیر نرخ تولید زباله پلاستیکی ثابت بوده ولی برای کاهش مصرف آن می توان از اقلام جایگزین با طول عمر بالا و تجزیه پذیر استفاده کرد.

وی مخلوط نشدن مواد پلاستیکی با پسماند تر و تحویل این مواد همراه با مواد بازیافتی را خوستار شد و خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف پلاستیک ها بهتر است شهروندان به هنگام خرید، کیسه های پارچه ای همراه خود داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار