سرنوشت شهر توسط آموزش‌وپرورش رقم می‌خورد

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: سرنوشت یک شهر توسط آموزش‌وپرورش رقم می‌خورد و باید با دوری از تعارفات موضوعات این اداره دولتی را با جدیت پیگیری کنیم.

کاشان-اصفهان امروز: رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: سرنوشت یک شهر توسط آموزش‌وپرورش رقم می‌خورد و باید با دوری از تعارفات موضوعات این اداره دولتی را با جدیت پیگیری کنیم.
علی رسول‌زاده در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان کاشان گفت: اگر به مباحث این شورا توجه شود می‌توان تصمیمات اساسی برای بهبود کیفیت آموزش و مسائل پرورشی و اخلاقی دانش آموزان اتخاذ کرد.
وی بابیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین شوراهای شهرستان کاشان است افزود: مدیریت شهری خودش را ملزم می‌داند تا بر اساس تعهدات و توافقات با آموزش‌وپرورش همکاری‌های همه‌جانبه را انجام دهد.
وی تصریح کرد: در زمان‌های کوتاه مشکلات آموزش‌وپرورش به نتیجه نمی‌رسد و مجموعه شورای شهر و شهرداری کاشان آمادگی خدمت‌رسانی در زمینه توافقات و مصوبات خود را دارند.
رسول‌زاده خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کاشان کارگروه آموزش‌وپرورش در شورای اسلامی شهر کاشان با حضور دو عضو شورا و مسئولان این اداره برای ارائه موضوعات و اجرای مصوبات تشکیل‌شده است.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش کاشان نیز در این نشست اظهار کرد: پروژه مهر از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره برای آغاز سال تحصیلی است که با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مقدمات لازم را برای ورود دانش آموزان به مدارس فراهم می‌کنیم.
محمود خدمتی افزود: امسال 50 مدرسه کاشان با 550 میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز می‌شوند که 300 میلیون تومان آن کمک خیرین و انجمن اولیا و مابقی اعتبارات دولتی است.
وی بابیان اینکه مسائل مربوط به پوشاک دانش آموزان، سرویس مدارس و بحث کتاب و کتاب‌خوانی پیگیری شده است، افزود: شورای شهر برای حل مشکل مدرسه نمونه دولتی شهید مازوچی که حیاط آن جزو معبر تلقی می‌شود با اتخاذ مصوبه‌ای چاره‌اندیشی کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در این نشست اظهار کرد: در راستای ترویج کتاب‌خوانی و طرح‌های مطالعه دانش آموزان امسال چهار هزار جلد کتاب در بین مدارس این شهرستان توزیع می‌شود.
مصطفی جوادی مقدم افزود: برای اولین بار در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بین دو اداره آموزش‌وپرورش و اداره فرهنگ و ارشاد کاشان منعقد شد که توانستیم با اختیارات کامل صبحگاه کتاب را در مدارس برگزار کرده که این امر مورد تقلید شهر بزرگی همچون شیراز قرار گرفت.
در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان موضوعاتی همچون ساماندهی سرویس مدارس، چگونگی ترغیب دانش اموزان برای استفاده ازسرویس های نقلیه عمومی، کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، مباحث ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی در مدارس و برنامه های و فعالیت انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید بحث و گفتگو شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار