مسوولین حضور مستمری در بخش میمه برای رفع مشکلات داشته باشند

جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست علیرضا بصیری فرماندار و با حضور ائمه جمعه شهرستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری در محل فرمانداری برگزار شد.

جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست علیرضا بصیری فرماندار و با حضور ائمه جمعه شهرستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری در محل فرمانداری برگزار شد.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه ، ضمن تبیین و تشریح واقعه مهم عید سعید غدیر خم افزود: عید غدیر خم، عید ولایت و روز کمال دین و اتمام نعمت الهی بر بندگان است.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل حضرت علی(ع) در دهه ولایت و امامت را یک ضرورت همگانی دانست و با بیان اینکه غدیر مهمترین عید شیعیان محسوب می شود خواستار برگزاری مراسم ها به بهترین شکل ممکن توسط مردم شد.

فرماندار در ادامه سخنان خود با محکوم نمودن جنایات و نسل کشی مسلمان بی گناه در کشور میانمار خواستار توجه و رسیدگی جامعه جهانی در این خصوص و واکنش سریع در این رابطه گردید.

بصیری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس با بیان اینکه این تقارن به منزله یک فرصت است که می توان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده تعلیم داد بر لزوم برنامه ریزی همه ادارات و دستگاه های اجرایی در خصوص بزرگداشت این ایام تاکید کرد و افزود: اداره آموزش و پرورش نیز با دعوت از راویان دفاع مقدس در مراکز علمی و فرهنگی و پیشکسوتان جبهه و جهاد در مدارس و آموزشگاه ها حماسه مقاومت و ایثار مردم جنگ تحمیلی را به تصویر در آورد ، چرا که این امر میتواند سبب آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت شود.

علیرضا بصیری در قسمتی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نماز جمعه یکی از مکان های تبلور همدلی میان مردم ومسئولین است افزود: حضور مدیران و مسولین شهرستان در نماز جمعه و جماعت علاوه بر ثواب و فیض معنوی، راهکار موثری در جهت بررسی مسائل و مشکلات مردم بصورت مستقیم است.

وی با تاکید بر ارتباط و همکاری مدیران و مسئولین با ستادهای نماز جمعه افزود: لازم است عملکرد و فعالیت های صورت پذیرفته توسط دستگاه های شهرستان در اختیار تریبون نماز جمعه قرار گیرد تا بدینوسیله مردم در جریان کار های انجام گرفته قرا بگیرند.

  • به مشکلات بخش میمه توجه شود

فرماندار همچنین با اشاره به مشکلات بخش میمه خطاب به مدیران و مسوولین دستگاه های اجرایی گفت: باید تمهیداتی اتخاذ گردد که مسوولین ضمن حضور مستمر در بخش میمه و رفع مشکلات، از اتلاف وقت مردم جلوگیری و مراجعات این عزیزان به مرکز شهرستان برای پیگیری امور را کاهش دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم و صفر و برپایی هیأت عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع ) با تاکید بر ساماندهی اصولی مراسمات مذهبی وعزاداری خاطر نشان کرد: هیئت های مذهبی و دسته های عزاداری باید تمام مسائل فرهنگی و شأن و منزلت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع ) را رعایت نمایند تا انشاا… با همکاری همه عزاداران حسینی و مسئولین هیئت ها مراسم ها بدون هیچ گونه حاشیه ای در سطح شهرستان، به خوبی و با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود و دراین میان نقش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در نظارت بر عملکرد مداحان و هیئات مذهبی مهم است.

  • تلاش مضاعفی در جهت تحقق شعار سال صورت پذیرد

فرماندار شهرستان در ادامه با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این فرمان را به عنوان راهبرد اساسی دولت تدبیر و امید دانست و افزود: لازم است تلاش مضاعفی در جهت تحقق شعار سال صورت پذیرد.

بصیری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با پیگیری این مهم به عنوان یکی از مطالبات مردم در تلاش است با حمایت از تولیدات داخل زمینه افزایش توسعه و ایجاد اشتغال را بیش از پیش فراهم نماید.

وی افزود :ما نیز در شهرستان با تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی و برگزاری جلسات منظم و رویکرد حمایت از سرمایه گذاران و با استفاده از همه ظرفیت های موجود در راستای تحقق این مهم تلاش می کنیم. البته نباید تصور این باشد که تنها دولت در اجرایی نمودن شعار سال مسئولیت دارد بلکه تمامی دستگاه ها ، صاحب‌نظران، نخبگان، دانشگاهیان باید در این ستاد ایفای نقش کنند و در این حرکت رو به جلو سهیم باشند تا ان شاالله زمینه رشد و بالندگی کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار