سرمایه‌گذاری در اصفهان، بازگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان

در دنیای کنونی سرمایه‌گذاری به عنوان موتور پیشران انجام فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود، در این شرایط و با توجه به اینکه رکود بر فضای عمومی اقتصاد کشور حکم فرماست، لذا نیاز به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما بیش از گذشته احساس می‌شود.در این میان استان اصفهان با داشتن حدود 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی، وجود صنایع مادر و ... می‌تواند میزبان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی باشد.

احمد رضا منزه - اصفهان امروز : در دنیای کنونی سرمایه‌گذاری به عنوان موتور پیشران انجام فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود، در این شرایط و با توجه به اینکه رکود بر فضای عمومی اقتصاد کشور حکم فرماست، لذا نیاز به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما بیش از گذشته احساس می‌شود.در این میان استان اصفهان با داشتن حدود 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی، وجود صنایع مادر و ... می‌تواند میزبان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی باشد.در این شرایط تعدادی از طرح‌های گردشگری استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران شناسایی شده که در ادامه به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت.

هتل پنج ستاره مركز همايش‌هاي بين‌المللي اصفهان

هتل پنج ستاره مركز همايش‌هاي بين‌المللي اصفهان داراي زمين به وسعت حدود ده هزار متر مربع و 65 هزار متر مربع زير بنا مي‌باشد. ساختمان داراي 10طبقه ارتفاع و ظرفيتي حدود 250 اتاق و داراي خدماتي نظير مراكز خريد، اتاق، كافي شاپ و رستوران مي‌باشد.این پروژه می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال برای 500 نفر را فراهم کند.این طرح تاکنون پیشرفت 20 درصدی داشته است.

هتل كاروانسراي مقصودبيك

اين كاروانسرا در ضلع شرقي ميدان امام قرار دارد، يكي از بزرگ‌ترين كاروانسراهاي شهر اصفهان به شمار مي‌رود، اين كارونسرا به صورت مربع و مستطيل و دو اشكوبه مي‌باشد و پس از مرمت، هتلي مشابه با هتل عباسي اصفهان خواهد شد.پیش‌بینی می‌شود این طرح زمینه اشتغال 190 نفر را فراهم آورد، این پروژه تاکنون پیشرفت 30 درصدی داشته و مجوزهای لازم را نیز دریافت کرده است.

مجتمع اقامتي -پيرايي قلعه نهجير مباركه

قلعه نهجير با وسعت 20 هزار متر مربع و داراي حدود 7500 متر مربع وسعت در شهرستان مباركه در 50 كيلومتري جنوب غرب اصفهان و جهت جنوب غربي شهر مباركه واقع شده است. اين مجموعه خشتي مربوط به دوران صفوي و شامل هشت مجموعه حياط و خانه مي‌باشد.این طرح در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مجوزهای لازم را اخذ نموده است.

منطقه نمونه گردشگري سرچشمه خوانسار

اراضي منطقه پارك سرچشمه خوانسار به علت وجود جاذبه‌های طبيعي خاص گردشگري، يكي از مراكز داراي ظرفیت گردشگري در استان اصفهان است. فاصله منطقه تا مركز استان 140 كيلومتر، تا نزديك‌ترين فرودگاه 150 كيلومتر و تا نزديك‌ترين راه اصلي يا فرعي پنج كيلومتر مي‌باشد.این طرح تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم آورد.

هتل آپارتمان پنج ستاره شهيد كشوري

زمين به وسعت 53 هزار متر مربع در جنوب شرقي شهر اصفهان واقع شده است، 1800000 متر مربع زير بنا به خود اختصاص مي دهد و شامل 900 واحد آپارتمانی وخدماتي شامل سالن كنفرانس و مراسم، استخر و سالن ورزشي و كافي شاپ مي‌باشد.این پروژه برای 420 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منطقه نمونه گردشگري مشهد اردهال

این مرکز اقامتي، سرگرمي، پذيرايي با پیشرفت 30 درصدی ظرفیت پذیرش سالانه 80هزار نفر را داراست و می‌تواند برای 70 نفر اشتغال ایجاد نماید.

مجتمع فرهنگي گردشگري و تجاري منارجنبان

مجموعه تجاري فرهنگي و گردشگري در مجاورت بناي تاريخي منارجنبان در زميني به مساحت هشت هزار و 600 متر مربع و زير بناي 48 هزار متر مربع قرار دارد و شامل پنج طبقه زير زمين، سالن پذيرايي به علاوه رستوران و آشپزخانه حدود یک هزار متر مربع مي‌باشد.این طرح با پیشرفت فیزیکی 10 درصدی می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال برای 120 نفر را مهیا نماید.

*هتل سه ستاره منطقه نمونه كشه نطنز

هتل سه ستاره، بخشي از پروژه منطقه نمونه گردشگري كشه نطنز مي‌باشد. مساحت كل پروژه 10 هزار متر مربع و زير بناي آن سه هزار متر مربع مي‌باشد.این پروژه تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌تواند اشتغال 120 نفر را تضمین کند.

هتل چهار ستاره شهر روياها

هتل چهار ستاره كه بخشي از شهر روياها است به مساحت 170 هزار متر مربع در شرق اصفهان مي‌باشد. اين شهر بازي با هفت بخش موضوعي مختلف و پيشرفته و بيش از 70 جاذبه متنوع به عنوان بزرگ‌ترين شهربازي روباز خاورميانه شناخته می‌شود. اين هتل در حال حاضر در مرحله سفت‌كاري مي‌باشد و می‌تواند برای 150 نفر شغل ایجاد کند.

كاروانسراي نوگنبد نائين

اين بنا در 23 كيلومتري جنوب اردستان و 75 كيلومتري نايين واقع شده است. از ويژگي‌هاي اين كاروانسرا قرارگيري در محور بين‌المللي كشور و در فاصله مناسب از شهر نايين است که شرايط ويژه‌اي جهت سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري از اين بنا در قالب مجتمع خدمات بين راهي فراهم خواهد كرد، كه با توجه به شرايط مذكور بخش عمده‌اي از بازار هدف خدمات قابل ارائه دراين مجموعه را گردشگران خارجي تشكيل خواهند داد.

این پروژه تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال برای 25 نفر را فراهم نماید.

كاروانسراي امين آباد شهرضا

كاروانسراي امين آباد در جنوب شهرضا قرار گرفته است، اين بنا متعلق به دوره صفوي بوده و در زمان شاه عباس اول بنا شده است و نقشه هشت ضلعي دارد. اين بنا با شماره 884 در فهرست آثار ملي نيز به ثبت رسيده است. در حال حاضر بخشي از عمليات مرمت شامل آشپزخانه و رستوران انجام گرفته است.این طرح تا به امروز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌تواند 40 نفر را مشغول کار کند.

مرمت و احياي كاروانسراي سن سن

كاروانسراي سن سن مربوط به دوره صفوي است و در مجاورت جاده قديم قم -كاشان در فاصله 25 كيلومتري شهر كاشان و 65 كيلومتري شهر قم واقع شده است.این طرح با كاربري اتاق، رستوران، چايخانه، فروشگاه صنايع دستي و سالن مراسم پيش‌بيني شده است.این طرح تا امروز 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زمینه اشتغال 60 نفر را فراهم می‌آورد.

كاروانسراي ظفرقند

اين بنا در 23 كيلومتري جنوب اردستان و 75 كيلومتري نايين واقع شده است. از ويژگي‌هاي اين كاروانسرا قرارگيري در محور بين‌المللي كشور مي‌باشد كه امكان ارئه خدمات به گردشگران خارجي را نيز فراهم مي‌نمايد.این پروژه با ظرفیت اشتغال‌زایی برای 50 نفر در حال حاضر پیشرفت 10 درصدی داشته است.

كاروانسراي كوهاب نطنز

كاروانسراي كوهاب در حاشيه شمال غربي شهرستان نطنز واقع شده است. اين كاروانسرا مستطيل شكل با وسعت 4798 متر مربع داراي 23 اتاق است. اين كاروانسرا در سال 1355 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و در طرح احيا و مرمت اين بنا، كاربري اقامتي و پذيرائي در نظر گرفته شده است.این طرح برای 25 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تا امروز پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هتل سه ستاره فريدونشهر

مساحت كل پروژه 10 هزار متر مربع و زير بناي پروژه 2500متر مربع مي باشد و می‌تواند برای 30 نفر اشتغال ایجاد نماید.این طرح پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرمایه‌گذاری در اصفهان، بازگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان

طرح‌ها و پروژه‌هایی که به آنها اشاره شد تنها بخشی از ظرفیت بالای بخش گردشگری استان اصفهان هستند که توانایی جذب سرمایه‌گذاران را دارا می‌باشند، امروز ورود هر گردشگر داخلی و توریست خارجی می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی بسیار بالایی برای استان اصفهان فراهم آورد.به طور قطع هر ریال سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استانی با آوازه اصفهان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین سود بازگشت خواهد داشت و می‌تواند کمک خوبی به چرخه اقتصادی استان و کشور داشته باشد.یادمان نرود امروز بسیاری از کشورهای دنیا با تکیه بر صنعت توریسم توانسته‌اند اقتصاد خود را از بحران نجات داده و به شکوفایی برسانند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار