دریافتی مقامات به حداکثر 12 تا 14 میلیون محدود شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تکذیب برخی ادعاها مبنی بر قانونی شدن حقوق‌های نجومی در مجلس گفت: دریافتی مقامات طبق این قانون محدود شده است.

دریافتی مقامات به حداکثر 12 تا 14 میلیون محدود شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تکذیب برخی ادعاها مبنی بر قانونی شدن حقوق‌های نجومی در مجلس گفت: دریافتی مقامات طبق این قانون محدود شده است.

به گزارش مهر، در ابتدای جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مصوبه هفته گذشته مجلس در خصوص حقوق‌های نجومی گفت: طبق این مصوبه، سقفی برای حقوق مقامات و مدیران تعیین شد که بر این اساس سقف حداکثر حقوق ۱۲ تا ۱۴ میلیون است که بستگی دارد حداقل حقوق چه مقدار در نظر گرفته شود. مبنای این مصوبه برای کنترل بود تا جلوی حقوق‌های نجومی گرفته شود. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تبصره‌ای بر این ماده زده شد که بر اساس آن بعضی کارکنان تخصصی و افرادی که در مناطق محروم کار می‌کنند اعم از پزشک یا جراحی که در خارک کار می‌کنند، بتوانند حقوق بیشتری بگیرند و تا ۶۰ درصد به سقف حقوقشان اضافه شود؛ به عبارت دیگر اگر پزشک یا جراحی در خاش جراحی کرد، علاوه بر این بتواند ۶۰ درصد اضافه بگیرد؛ نه مقامات.لاریجانی ادامه داد: مجلس کار ضابطه‌مندی انجام داد، سقف حقوق مقامات را مشخص کرد که حدود ۱۰ تا ۱۴ میلیون بود و بعد برای موارد استثناء آن هم با تقاضای رئیس قوه یا معاون رئیس‌جمهور و یا وزیر، برای مواردی استثنایی که کار ویژه می‌کنند و باید به حقوقشان اضافه شود، تمهیداتی در نظر گرفته شد. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چرا در جامعه به خلاف می‌گویند مجلس حقوق‌های نجومی را قانونی کرد؛ این دروغ است. مجلس حقوق‌های نجومی را فیکس کرد تا بیشتر از این نگیرند. وی ادامه داد: تمام جار و جنجال‌های حقوق‌های نجومی در کشور این بود که می‌گفتند برخی افراد ۵۰ تا ۶۰ میلیون می‌گیرند؛ ما با تصویب این ماده، سقف حقوق را ۱۰ میلیون تعیین کردیم. لاریجانی اظهار داشت: بعضی از تشکل‌هایی که به تازگی در فضای انتخابات به وجود آمدند، با یک بیان بی‌ادبانه نسبت به مجلس، حرف‌های نادرست می‌زنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار