سینماهای اصفهان به مدت ۴ روز نیم‌بها شدند

۲۱ شهریورماه در تقویم کشورمان روز ملی سینما نام گذاری شده است. روز ملی هنر صنعتی که نه فقط در سرزمین ما بلکه در سرتاسر جهان شیفتگان بسیاری دارد و آدمهای زیادی را سالها به دنبال جذابیت های بی پایان خودش کشانده است.

۲۱ شهریورماه در تقویم کشورمان روز ملی سینما نام گذاری شده است. روز ملی هنر صنعتی که نه فقط در سرزمین ما بلکه در سرتاسر جهان شیفتگان بسیاری دارد و آدمهای زیادی را سالها به دنبال جذابیت های بی پایان خودش کشانده است.

به گزارش ایمنا، هنر هفتم در ایران از جمله عرصه های پررونق است. عرصه ای که از سطحی ترین قدم در انتشار عکس ها و رویدادهای خصوصی بازیگران سرشناس و محبوب مردم در صفحه های شبکه های مختلف مجازی آغاز شده و تا مراتب بالاتر به برپایی محافل اکران آثار برجسته و خاص ویژه علاقمندان سینما همچون اکران هنر و تجربه ختم می شود. سال و یا ماهی هم نیست که خبر موفقیت بازیگران و فیلمسازان ایرانی در جشنواره های مهم و معتبر خارجی و داخلی در صدر اخبار فرهنگی و هنری رسانه ها قرار نگیرد...

همه اینها نشان از پویایی و نشاط قابل توجه در سینمای کشور ماست. سینمایی که اگرچه گاه و بی گاه در محدوده تنگ و تار سلایق و آراء نامطلوب مدیران و مسئولان بیگانه با هنر گرفتار می شود، اما به مدد عشق و علاقه وافر هنرمندان و مردم به آن، بازهم از گردنه های خطرناک این مسیر به سلامت عبور می کند و به حیاتش ادامه می دهد.

روز ملی سینما اما گاهی رویدادهای مبارکی را با خودش به همراه می آورد. این رویداد امسال با نیم بها شدن بلیط سینماها در سرتاسر کشورمان به مدت ۳ هفته، نوید استقبال مردم را در آخرین روزهای تابستان و در آستانه آغاز ماه محرّم اعلام می کند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه دوشنبه ۱۳ شهریورماه شورای صنفی نمایش در اینباره گفت: به مناسبت روز ملی سینما از یکشنبه ۱۹ شهریور ماه تا پایان هفته دفاع مقدس یعنی تا هفتم مهر ماه بلیت سینماها نیم بها می‌شود.

اجرای طرح، تنها به مدت یک هفته در کشور

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان در گفتگو با ایمنا درباره اجرای طرح نیم بها شدن بلیط سینماها در این ایام گفت: طبق آخرین تصمیم گیری ها ازسوی انجمن سینماداران کشور، اجرای طرح از ۳ هفته تنها به یک هفته تغییر کرده و نحوه اجرای آن نیز به تصمیمات انجمن سینماداران هر استان و هر سینما محول شده است.

حسینی افزود: این طرح در اصفهان فعلا به مدت ۴ روز از ۱۹ تا ۲۲ شهریور اجرا می شود و در روز ۲۲ شهریور نبست به ادامه و یا توقف اجرای آن تصمیم گیری می شود.

او اجرای این طرح را شامل تمامی سینماهای اصفهان دانست و عنوان کرد: تمامی سینماهای اصفهان اعم از خصوصی و غیرخصوصی در این طرح مشارکت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار