مقدري: دوچرخه سواری بانوان منع قانونی ندارد

سخنگوي شوراي شهر اصفهان گفت: در خصوص دوچرخه سواری بانوان طبق نظر استاندار هیچ منع قانونی نداریم و بايد تلاش کنیم مسائلی که جرم انگارانه نیست به تخلف بدل نکنیم، اين مشكل با تعامل رفع مي‌شود.

سخنگوي شوراي شهر اصفهان گفت: در خصوص دوچرخه سواری بانوان طبق نظر استاندار هیچ منع قانونی نداریم و بايد تلاش کنیم مسائلی که جرم انگارانه نیست به تخلف بدل نکنیم، اين مشكل با تعامل رفع مي‌شود.

به گزارش ايسنا، مهدي مقدري امروز (دوشنبه) در نشست خبري با اشاره به اينكه افزایش کرایه سرویس مدارس حداکثر 12 درصد است، اظهار كرد: هرچند پیشنهاد تاکسیرانی افزایش 15 درصدی بود اما شورا با افزايش 12 درصدي نرخ كرايه سرويس‌هاي مدارس موافقت كرد.

وي با بيان اينكه شفافیت در امور شورا و شهرداري اصفهان براي شوراي پنجم موضوعی جدي است که قطعا شعار و وعده پوچ نبوده است، افزود: عدم اعتماد مردم در بسیاری از حوزه های شهرداری از مشکلات خدمات رسانی است كه راه حل آن شفافیت است. اگر مردم به مديريت شهري اعتمادی نداشته باشند حاضر به مشارکت در فرآیندهای شهری نیستند.

سخنگوي شوراي شهر اصفهان تصريح كرد: مردم پیشران تغییرات روبه بهبود هستند و فکر می کنیم متخصصان، سمن ها و اصحاب رسانه مي‌توانند رابطه ميان شهروندان و مدیران شهری باشند. شفاف سازی یک مسئله انتزاعی نیست و در دانش مدیریت امروز ساز و کار عملیاتی دارد. به همین دلیل پیشنهاد کردیم طبق قانون مذاکرات شورا زنده برای مردم پخش شود. این پیشنهاد جدی است. هئیت رییسه منعی ندیده و دنبال بحث سخت افزار و نرم افزار آن هستیم.

مقدري در خصوص حساب رسی از شهردار گفت: درست است که شورای پنجم به لحاظ تفكر سياسي یک دست است، اما قرار نیست در مورد منافع مردم با کسی تعارف کنیم. عملكرد مدیران شهری فارغ از دیدگاه سیاسی زیر تیغ شورای شهر خواهد بود. ما سعی می کنیم که به صورت دوره ای مباحث نظارت و شفاف سازی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وي با اشاره به پيشنهاد برخي از اعضاي شوراي شهر براي ايجاد کمیسیون شفافیت خاطر نشان كرد: طبق آیین نامه ماده 91 هرگونه تاسیس یا تغییر در یک کمیسیون باید در یک کمیسیون مقدماتی بحث و بررسی شود و سپس در صحن علنی رای گیری شود و اکنون هفت عضو شورا پیگیر این مسئله هستند.

سخنگوي شوراي شهر اصفهان اظهار كرد: وعده‌های اعضاي شوراي پنجم در حد شعار باقی نمي‌ماند. دو عضو بانو داریم كه هر دو رییس دو کمیسیون شورا هستند. در خصوص دوچرخه سواری بانوان طبق نظر استاندار هیچ منع قانونی نداریم و بايد تلاش کنیم مسائلی که جرم انگارانه نیست به تخلف بدل نکنیم.

مقدري با بيان اينكه اين مشكل بايد با تعامل حل شود، اضافه كرد: در گام نخست بايد فرهنگ دوچرخه سواري ارتقاء يابد؛ و اين سوال بايد پاخ داده شود كه چرا سرانه استفاده از دوچرخه به 4 درصد کاهش یافته است؟

وي در خصوص مجسمه کاوه اظهار كرد: اين مجسمه به دلایل عمرانی در پروسه ساخت مترو از ميدان آزادي جا به جا شد قرار بود مكان ديگري براي نصب آن انتخاب شود كه اين امر ممكن نشد و شوراي پنجم مصمم است تا کاوه را به آزادی برگرداند.

سخنگوي شوراي شهر اصفهان در خصوص تخلفات مديران شهري تصريح كرد: در اين زمينه نباید فقط به تذکر بسنده نکنیم، چراکه قوانین روشن و دارای ضمانت اجرایی است. مگر می‌شود كه در شهرداری به جرمی برخورد كنيم و بگوییم قانون نیست؟ تخلفات به دادگستری و قوه قضاییه ارسال شده بوده اما گاهی مصلحت سنجي‌ها نگذاشته روند رسيدگي به آن‌ها پیش برود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار