رونق اسکواشی نصف جهان

در روزهای آینده رقابت های بین‌المللی اصفهان جونیور در نصف جهان برگزار می‌شود و رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان معتقد است تامین هزینه میزبانی این رویداد برای هیئت اسکواش به‌عنوان هیئت کم برخوردار دشوار است؛ اما برای دست یابی به اهداف مهمی همانند جلب‌توجه مسئولان، معرفی اسکواش به خانواده‌ها و فراهم شدن بستر پیشرفت برای ورزشکاران، زیر بار این هزینه رفته‌اند. مسابقات اصفهان جونیور از 21 تا 24 شهریور سال جاری با حضور ۱۵۷ بازیکن دختر و پسر از سراسر کشور در اصفهان برگزار می شود و به همین منظور سید هدا محمدی در نشستی خبری به ارائه اخبار مربوط به میزبانی پرداخت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

اصفهان زیبا: در روزهای آینده رقابت های بین‌المللی اصفهان جونیور در نصف جهان برگزار می‌شود و رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان معتقد است تامین هزینه میزبانی این رویداد برای هیئت اسکواش به‌عنوان هیئت کم برخوردار دشوار است؛ اما برای دست یابی به اهداف مهمی همانند جلب‌توجه مسئولان، معرفی اسکواش به خانواده‌ها و فراهم شدن بستر پیشرفت برای ورزشکاران، زیر بار این هزینه رفته‌اند. مسابقات اصفهان جونیور از 21 تا 24 شهریور سال جاری با حضور ۱۵۷ بازیکن دختر و پسر از سراسر کشور در اصفهان برگزار می شود و به همین منظور سید هدا محمدی در نشستی خبری به ارائه اخبار مربوط به میزبانی پرداخت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان با بیان اینکه در رشته اسکواش به مسابقات رده سنی ۱۱ تا ۱۹ سال جونیور گفته می‌شود و مسابقات بار اول در رنک سیلور به انجام می رسد، گفت: شهرهای خواهرخوانده اصفهان مانند کوالالامپور، فرایبورگ، فلورانس و لاهور از پتانسیل زیادی در رشته اسکواش برخوردار هستند و برای رونق بخشیدن به این رشته می‌توان از ظرفیت خواهرخوانده‌ها استفاده کرد.به گفته محمدی، اصفهان از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری بهره می‌برد و با همکاری نهادهای مرتبط می‌توان از رشته اسکواش برای جذب توریست و ارزآوری استفاده کرد. وی با بیان اینکه دو هزار دلار جایزه در نظر گرفته‌شده، تصریح کرد: مسابقات پسران در کورت جدیدالاحداث سیتی سنتر و مسابقات دختران در سالن شهید نصر پیگیری خواهد شد. وی ادامه داد: با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفت، حضور شرکت‌کننده خارجی در این دوره از مسابقات محقق نشد؛ ولی برای ارتقا به سطح طلا، سال آینده باید این مسابقات را با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده و حداقل پنج شرکت‌کننده خارجی برگزار کنیم. محمدی با تاکید بر اینکه برگزاری رویدادهای بین‌المللی نیاز به تامین زیرساخت‌های لازم دارد، تاکید کرد: برای میزبانی اصفهان جونیور در سال‌های آینده باید کورت‌هایی در اختیار داشته باشیم که توانایی برگزاری مسابقات دو بخش دختران و پسران به طور همزمان را داشته باشد.رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان برآورد هزینه مسابقات اصفهان جونیور را ۴۰ میلیون تومان دانست که بخشی از آن از طریق هزینه ورودی و بخشی از طریق اسپانسرها تامین خواهد شد؛ اما عمده هزینه را باید هیئت متقبل شود.

این مقام مسئول، میزبانی مسابقات اصفهان جونیور را از لحاظ اقتصادی به‌صرفه دانست و گفت: برگزاری این رقابت ها، مانع از خروج ارز از کشور خواهد شد و فرصت مغتنمی برای ورزشکاران ایرانی، به‌ویژه اصفهانی است که با صرف هزینه بسیار کم، امتیاز شرکت در یک مسابقه بین‌المللی را کسب کنند. به گفته محمدی، حدود 20 ورزشکار دختر و پسر اصفهانی در این رویداد شرکت می کنند که احتمال کسب سه مدال وجود دارد.در ادامه این نشست، محمدی به ارائه گزارش عملکرد هیئت پرداخته و مدعی شد به این دلیل تاکنون نشست خبری برگزار نکرده که حرفی برای گفتن نداشته؛ اما با اقدامات صورت گرفته در هیئت، در عمل ثابت شده که اسکواش اصفهان، حرف های زیادی برای گفتن دارد. وی ادامه داد: زمانی که ریاست هیئت را در اختیار گرفتم، دو کورت غیراستاندارد داشتیم؛ اما با رایزنی‌های صورت گرفته، کورت‌های سالن شهید نصر با هزینه 120 میلیون تومانی بازسازی شد.

همچنین در مجموعه امین با هزینه بالغ بر 300 میلیون تومان کورت ایجاد شد. در مجموعه سیتی سنتر نیز با هزینه افزون بر 500 میلیون، کورت احداث شد که در جریان مسابقات اصفهان جونیور به بهره‌برداری خواهد رسید و در مجموع استان اصفهان دارای دو کورت استاندارد این رشته است. محمدی تاکید کرد: در طرح استعدادیابی سه سال با آزمون‌وخطا پیش رفتیم و پس از سپری شدن این دوره، در حال حاضر به موقعیتی رسیده‌ایم که محمد چنگانیان از دل طرح استعدادیابی بیرون آمده و در مسابقات اصفهان جونیور به قهرمانی دست پیدا کرد.محمدی یادآور شد: پیشنهاد راه اندازی مدارس اسکواش را به فدراسیون ارائه کردیم که با موافقت مواجه شد. در حال حاضر فرآیند و بستر استعدادیابی را برای مربیان فراهم کرده‌ایم و مربیان باید از این موقعیت ویژه استفاده کنند.

ادای احترام جامعه ورزش به شهید حججی
احسان شاه علی، معاون توسعه منابع انسانی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست مدعی شد از زمانی که محمدی ریاست هیئت اسکواش را برعهده گرفته، این هیئت به یکی از هیئت‌های فعال استان تبدیل شده است. وی با اشاره به میزبانی اصفهان برای این رویداد بین المللی تصریح کرد: ورزشکاران رده پایه باید انگیزه فعالیت داشته باشند و برعهده گرفتن چنین میزبانی‌هایی شاید در ابتدا هزینه‌بر باشد؛ اما به مرور به سود اصفهان خواهد شد.

به گفته معاون توسعه منابع انسانی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، میزبانی رویدادهای بین‌المللی باعث رونق آن رشته و ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران خواهد شد.رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان نیز به گلایه از برخی هیئت ها پرداخت و مدعی شد، هیچ‌گونه همکاری با این سازمان ندارند و ماموریت های سازمان بسیج ورزشکاران را به درستی نشناخته اند.وحید رجبی انجام کارهای فرهنگی در کنار ورزش را از ضروریات دانست و گفت: در جریان برگزاری مسابقات اصفهان جونیور نیز بسیج ورزشکاران در کنار هیئت اسکواش خواهد بود.به گفته وی، پس از شهادت شهید حججی، جامعه ورزش، بیشترین فعالیت را برای بزرگداشت وی صورت دادند و در جریان مراسم افتتاحیه مسابقات اصفهان جونیور نیز یاد و خاطره شهید حججی گرامی داشته خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار