سقوط مرگبار اتوبوس مسافربری به دره جاجرود

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از سقوط مرگبار یک دستگاه اتوبوس بین شهری در دره جاجرود خبر داد و گفت: در این حادثه ۱۱ نفر کشته و ۲۸ نفر به دلیل مصدومیت راهی بیمارستان شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از سقوط مرگبار یکدستگاه اتوبوس بین شهری در دره جاجرود خبر داد و گفت: در این حادثه ۱۱ نفر کشته و ۲۸ نفر به دلیل مصدومیت راهی بیمارستان شدند.

به گزارش ایمنا، حسن عباسی با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز، حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس در دره جاجرود به مرکز اطلاع رسانی اورژانس تهران اعلام و با توجه به حجم زیاد مصدومان، ۱۴ دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه اتوبوس آمبولاس و سه خودروی فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.


وی ادامه داد: متاسفانه بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از شهر کرج به سمت ساری در حرکت بود، به دلایل نامشخصی از مسیر اصلی خود منحرف و با حدود ۴۰ مسافر به دره جاجرود سقوط کرد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران خاطر نشان کرد: عوامل اورژانس، عملیات امداد و نجات از مصدومان را از همان لحظات اولیه آغاز کردند و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، ۲۸ مصدوم این حادثه به بیمارستان های مختلف شهر تهران منتقل شدند.

وی با بیان اینکه علت بروز این حادثه در دست بررسی کارشناسان پلیس راهرو قرار دارد، گفت: این عملیات ساعت ۶ صبح امروز خاتمه یافت.

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: ساعت ۲:۱۰ بامداد امروز حادثه سقوط خودرو به دره در جاده دماوند، قبل از پل جاجرود به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی همراه با دو دستگاه جرثقیل سنگین سازمانی به محل حادثه اعزام شدند.

جلال ملکی با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود، بیان کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه اتوبوس بین‌شهری با ۳۸ مسافر که به مقصد یکی از شهرهای شمالی در حال حرکت بود به دلایل نامعلومی از مسیر اصلی منحرف شده و به دره سقوط کرده، شیب ۱۰۰ متری دره را پایین رفته و به صورت واژگون در کف دره متوقف شده است.

وی بیان کرد: شدت حادثه به حدی بود که سقف اتوبوس کاملاً جدا شده بود و از لحظه ورود آتش‌نشانان به دره، آنها با مسافرانی که به اطراف پرتاب شده بودند، مواجه شدند، برخی از مسافران چندین متر آنطرف‌تر از اتوبوس پرتاب شده یا زیر اجسام سنگین قرار گرفته و محبوس بودند که آتش‌نشانان به سرعت عملیات نجات را آغاز کرده و با جست‌وجو تمامی ۳۸ مسافر را به سطح جاده منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: پس از بررسی و معاینات اولیه مشخص شد متأسفانه در این حادثه ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ نفر به‌شدت مصدوم شدند که آتش‌نشانان مصدومان را برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند، همچنین محل حادثه در ساعت ۵:۴۲ بامداد برای بررسی بیشتر تحول عوامل پلیس راهور شد و آتش‌نشانان به عملیات پایان دادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار