کرانچار زیر تیغ انتقادها

پنجشنبه هفته گذشته سپاهان در چارچوب رقابت‌های جام حذفی میزبان صنعت نفت آبادان بود و درحالی‌که حریف پیش از بازی اعلام کرده بود که مسابقات جام حذفی برایش اهمیتی ندارد، در غیاب تنها سه بازیکن اصلی، تیمش را راهی میدان کرد و موفق شد سپاهان را در خانه شکست دهد؛ اتفاقی که باعث شدت گرفتن انتقادات و فشارها روی کرانچار و بازیکنان این تیم شده است.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : پنجشنبه هفته گذشته سپاهان در چارچوب رقابت‌های جام حذفی میزبان صنعت نفت آبادان بود و درحالی‌که حریف پیش از بازی اعلام کرده بود که مسابقات جام حذفی برایش اهمیتی ندارد، در غیاب تنها سه بازیکن اصلی، تیمش را راهی میدان کرد و موفق شد سپاهان را در خانه شکست دهد؛ اتفاقی که باعث شدت گرفتن انتقادات و فشارها روی کرانچار و بازیکنان این تیم شده است. تیم فوتبال سپاهان از رقابت‌های جام حذفی در اولین گام کنار رفت تا در کنار نتایج ضعیف این تیم در مسابقات لیگ برتر، تیغ تیز انتقادات از کرانچار و بازیکنان هم هرروز بیشتر شود. طلایی پوشان اصفهانی در رقابت در پایان هفته پنجم لیگ برتر هم تنها شش امتیاز اندوخته دارند و با یک پیروزی، یک شکست و سه تساوی جایگاه دهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند. جالب اینکه هر سه تساوی آنها در نقش‌جهان رقم خورده و تنها پیروزی سپاهانی‌ها در دربی اصفهان و ورزشگاه فولادشهر به‌دست‌آمده است. این نتایج که با هر متر و معیاری هم که سنجیده شود پذیرفتنی نیست و کرانچار و شاگردانش نمره قبولی نمی‌گیرند. این اتفاق در حالی افتاد که فصل پیش و در پایان هفته بیست و سوم که کرانچار هدایت تیم اصفهانی را بر عهده گرفت و به‌جای ویسی نشست طلایی پوشان با 32 امتیاز در رتبه هفتم جدول جای گرفته بودند. این جابجایی در روزهای پایانی سال گذشته اتفاق افتاد و طلایی پوشان اصفهانی از روز سوم فروردین‌ماه کارشان با سرمربی جدید را آغاز کردند. آنها در نخستین دیدار سال 96 باید با ساپیا روبرو می‌شدند و کرانچار توانست به‌سلامت کشتی طوفان‌زده تیم اصفهانی را از ساحل ناآرام تیمی کرجی عبور دهد. سپاهانی‌ها در آن بازی با نتیجه 3 بر یک در نقش‌جهان شکست دهند تا بازگشت سرمربی پرافتخار سابق برای آن‌ها خوش‌یمن باشد. کرانچار در شش دیداری که فصل گذشته بروی نیمکت زردپوشان اصفهانی نشست چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آورد تا با کسب 13 امتیاز از 18 امتیاز موجود دوباره توانایی‌هایش را به رخ هواداران بکشد. همین نتایج درخشان هم جای هیچ‌گونه تردیدی در اراده مسئولان باشگاه اصفهانی برای تمدید قرارداد با این مربی کهنه‌کار باقی نگذاشت. سپاهانی‌ها در پایان با کرانچار رتبه پنجم جدول را به خود اختصاص دادند و دو پله نسبت به زمانی که ویسی هدایت این تیم را بر عهده داشت بالا آمدند.

قیاس تازه‌واردهای سپاهان با قدیمی‌ها

تیم سپاهان با ورود کرانچار تغییرات گسترده‌ای را در ترکیب خود ایجاد کرد. این تغییران با نظر مستقیم این مربی کروات انجام شد تا تیمی آماده ورود به لیگ هفدهم شود که بر اساس اندیشه‌های تاکتیکی سرمربی جدید انتخاب‌شده باشد. بر این اساس سعید آقایی، ژایرو رودریگوئز، عزت ا... پورقاز، حسن جعفری، شاهین ثاقبی، ساسان انصاری و مروان حسین بازیکنانی بودند که در پنجره تابستانی به تیم اضافه شدند و دربازی‌های گذشته به‌صورت ثابت بازی کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند نمایش‌هایی که بازی در تیم بزرگی مثل سپاهان نیاز است را ارائه دهند تا به‌طور طبیعی هواداران سپاهان آن‌ها را با بازیکنان یک دهه قبل خود مقایسه کنند. سال گذشته محرم نویدکیا به‌عنوان طلایه دار نسل طلایی سپاهان از فوتبال خداحافظی کرد تا هواداران این تیم علیرغم میل باطنی‌شان با نسل قدیمی خود خداحافظی کنند؛ نسلی که پنج عنوان قهرمانی را برای سپاهان رقم زدند و موفق به ثبت سه قهرمانی پیاپی شدند. تیمی که بازیکنانی نظیر ابراهیم توره، هادی عقیلی، محسن بنگر، عماد رضا، جان واریو، مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئون استپانیان و ... هرکدام در مقطعی در آن بازی کرده‌اند و خاطرات خوشی را برای هواداران به‌جا گذاشته‌اند.

سپاهان هنوز گل زن شش‌دانگ ندارد

سپاهان که با ویسی انقلابی در ترکیبش به پا کرده بود، با کرانچار به بازیکنان دیگری روی آورد تا طی دو سال، ترکیب طلایی پوشان دچار تغییرات اساسی شود. اگرچه روندی رو به رشد در بازی سپاهان دیده می‌شود، اما این تیم به‌شدت در گل زنی با مشکل مواجه شده است. سپاهان دربازی‌های قبلی شش گل خورده و تنها چهار بار دروازه حریفان را بازکرده تا سرمربی کروات طلایی پوشان هم به این موضوع اذعان داشته باشد. حالا بازیکنان جدید سپاهان وارد آزمونی جدی و سخت شده‌اند؛ پس از کنار رفتن از جام حذفی، فشارها در اصفهان افزایش‌یافته و بازیکنان جدید تیم که شش دیدار رسمی را کنار هم تجربه کرده‌اند، باید توانایی‌های خود را نشان دهند تا جایی در آینده تیم داشته باشند. کسب تنها شش امتیاز از پنج دیدار نمی‌تواند کارنامه مناسبی برای تیم پرطرفدار سپاهان باشد و بازیکنان تازه‌وارد که بار تیم بر دوش آنها است، باید هر چه زودتر روند صعودی تیم را شروع کنند. سپاهان در دو هفته آتی باید در مقابل فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران به میدان رود؛ دو دیداری که می‌تواند بهترین فرصت برای بازیکنان جدید سپاهان باشد تا توانایی‌هایشان را به اثبات برسانند.

کریمی صید جدید کرانچار

علی کریمی هافبک پیشین تیم اصفهانی سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان به تیمی که ازآنجا به فوتبال ایران معرفی‌شده بود، بازگشت. کرانچار در میانه زمین به‌شدت کمبود یک هافبک دفاعی قلدر و بازی‌ساز را احساس می‌کرد و هرچند میلاد سرلک تلاش زیادی به خرج داد تا این مهم را به سرانجام برساند اما نتوانست در میانه زمین و کنار دست رسول نوید کیا زوجی هماهنگ را ایجاد کنند و ریتم تیمی سپاهان را در دست بگیرند. حالا با حضور دوباره کریمی، کرانچار می‌تواند امیدوار شود که این بازیکن شوت‌زن و جنگنده نظم لازم را به میانه میدان تیمش بخشیده و آنها را در کسب نتایج مورد انتظار هواداران و باشگاه کمک کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار