کره شمالی: اخراج سفیر از پرو ریختن بنزین بر روی آتش است

پیونگ یانگ نسبت به اقدام پرو در اخراج سفیر کره شمالی واکنش نشان داد و این اقدام را ریختن بنزین بر روی آتش ارزیابی کرده است.

پیونگ یانگ نسبت به اقدام پرو در اخراج سفیر کره شمالی واکنش نشان داد و این اقدام را ریختن بنزین بر روی آتش ارزیابی کرده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سفیر کره شمالی در پرو روز سه شنبه تاکید کرد، تصمیم پرو برای اخراج وی، "ریختن بنزین روی آتش" منازعه مربوط به آزمایش های اتمی کره شمالی است و پیونگ یانگ بی وقفه برنامه های اتمی خود را دنبال خواهد کرد.
کیم هاک چول سفیر کره شمالی اکنون 5 روز فرصت دارد تا خاک پرو را ترک کند. اوایل ماه جاری کره شمالی بزرگترین آزمایش اتمی خود را انجام داده که این مساله با محکومیت بین المللی روبرو شده است.
پرو تاکید کرده است که همچنان متعهد به دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز برای مناقشه کره شمالی است و خواستار پایبندی کامل پیونگ یانگ به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.
سفیر کره شمالی افزود: اقدامات دوجانبه و دیپلماتیکی که روز گذشته توسط دولت پرو اتخاذ شده، فاقد وجاهت قانونی و اخلاقی است و هرگز کمکی به صلح و امنیت در جهان نخواهد کرد.بر عکس این اقدام، ریختن بنزین بر روی آتش است و ما تاسف و اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام می کنیم.
مکزیک نیز هفته گذشته سفیر کره شمالی را اخراج کرده است. آمریکا پیش از این از کشورهای آمریکای لاتین خواسته بود تا روابط خود را با کره شمالی قطع کنند.
ریکاردو لونا وزیر خارجه پرو در این باره گفت: این اقدام مطابق با قوانین بین المللی بوده و در تحریم های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی نیز منعکس شده است. مناسب این است که روابط خود با کره شمالی را حفظ کنیم. ما روابط با کره شمالی را قطع نکرده ایم، با اخراج سفیر کره شمالی، سطح روابط دیپلماتیک با این کشور کاهش یافته است.
شورای امنیت سازمان ملل، دوشنبه‌شب به اتفاق آراء به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه کره‌شمالی رای داد.
این قطعنامه، که با حمایت روسیه و چین نیز همراه بود، صادرات منسوجات کره‌شمالی و واردات مایعات گازی و نفت خام به کره‌شمالی را هدف قرار می‌دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: تحریم‌هایی که علیه کره‌شمالی اعمال شد در مقایسه با اقداماتی که می‌بایست انجام می‌شد ناچیز بوده است.
از سوی دیگر "کیم یونگ جائه" سفیر کره‌شمالی در مسکو گفت: تحریم‌های آمریکا باعث تغییر سیاست‌های کره شمالی نخواهد شد.
کره شمالی به اعمال تحریم‌های شدیدتر شورای امنیت علیه برنامه موشکی این کشور واکنش نشان داد و هشدار داد که آمریکا به‌زودی با بدترین دردی که تا کنون تجربه کرده مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار