قوانین کشور تولید محور نیست

رییس انجمن کارفرمایی کاشی سرامیک تزیینی کشور گفت: قوانین کشور، نه تنها قوانین تولید محور نیست، بلکه قوانینی است که مربوط به دلالی می‌شود و وضعیت کسب و کار در کشور شاهدی بر این مدعا است و از این حیث امتیاز نامناسبی در سطح منطقه و جهان داریم.

رییس انجمن کارفرمایی کاشی سرامیک تزیینی کشور گفت: قوانین کشور، نه تنها قوانین تولید محور نیست، بلکه قوانینی است که مربوط به دلالی می‌شود و وضعیت کسب و کار در کشور شاهدی بر این مدعا است و از این حیث امتیاز نامناسبی در سطح منطقه و جهان داریم.

اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره سراسری صنعت کاشی، سرامیک و چاپ دیجیتال در اصفهان اظهار کرد: با حضور نمایندگانی از شرکت‌های اسپانیا، ایتالیا و چین، کنگره‌ای برای ارتقای سطح عملی و آشنایی با تکنیک‌های روز دنیا در صنعت کاشی و سرامیک، پایه ریزی شده است.

وی افزود: امسال یک فعالیت تکمیلی انجام گرفته و آن حضور فرهیختگان صنعت کاشی و سرامیک در بخش‌های ماشین‌آلات مهندسی در کنگره بوده است.

آهنی‌ها ادامه داد: این کنگره فرصت تعامل شرکت‌های داخلی با شرکت‌های بزرگ صاحب نام، صاحب تکنیک و تکنولوژی از کشورهای اروپایی و چینی را فراهم آورده است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور اضافه کرد: هم‌زمان تصمیم گرفته شد که زنجیره تولید مواد، خدمات فنی و مهندسی و ادوات و ماشین آلات در یک نمایشگاه تخصصی تکمیل شود که با استقبال شرکت‌های صاحب نام داخلی و خارجی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار است که در اصفهان برگزار می‌شود و امیدواریم با همراهی مردم اصفهان شاهد ادامه و استمرار این برنامه در سال‌های آیند باشیم.
رییس انجمن کارفرمایی کاشی سرامیک تزیینی کشور اظهار کرد: به طور کلی در سال‌های متمادی به دلیل وابستگی کشور به نفت و اقتصاد نفتی کشور، کمتر به سمت تولید و تولید با ارزش افزوده حرکت شده و اگر حرکتی هم انجام شده بسیار اندک و جزیی بوده است.

آهنی‌ها اضافه کرد: به همین دلیل در کشور توجه جدی به امر تولید به صورت عملی انجام نگرفته است، بیشتر قوانین کشور، نه تنها قوانین تولید محور نیست، بلکه قوانینی است که مربوط به دلالی می‌شود و وضعیت کسب و کار در کشور شاهدی بر این مدعا است و از این حیث امتیاز نامناسبی در سطح منطقه و جهان داریم.

وی تاکید کرد: باید برای صادرات و پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت بالا بردن ارزش افزوده وارده به کشور، زیرساخت‌ها در کشور تقویت شوند و لازمه این امر این است که قانون‌گذاران و دولت مردان عزم جدی در جهت رفع موانع داشته باشند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور اظهار کرد: اگر بحث‌هایی که مطرح می‌شود به بیلبورد و همایش و سمینار ختم شود که تا اینجا همین گونه بوده است، ما نخواهیم توانست در این بخش موفق شویم.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است، گفت: کار دیگری که باید دولت پایه ریزی و بدان عمل کند، فرمایشی از مقام معظم رهبری که بیش از 15 سال پیش آن را بیان کردند که بحث اصل 44 قانون اساسی است. اگر این مسیر که طی این 15 سال در جهت عکس عمل شده است، اصلاح نشود نخواهیم توانست به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار