آغاز سرشماری «زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی»

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از آغاز اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی در اصفهان خبر داد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از آغاز اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی در اصفهان خبر داد.

به گزارش فارس، احمدرضا پرنده از آغاز اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح سرشماری زنان ایران دارای همسر غیرایرانی در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس قانون مدنی ایرانی فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با همسر غیرایرانی نمی‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال‌های اخیر تعداد قابل‌توجهی از زنان ایرانی با مردان غیرایرانی ازدواج‌کرده‌اند و فرزندان این مادران نمی‌توانند شناسنامه بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه لایحه‌ای از دولت درخواست کرده است که برای این فرزندان کارت هویت صادر شود.

پرنده تصریح کرد: به این فرزندان کارت هویت داده می‌شود که بر اساس آن می‌توانند در مدرسه ثبت‌نام کرده و بعد از آن نیز بتوانند دفترچه بیمه هم بگیرند اما در این مرحله تنها سرشماری انجام می‌شود.

وی از مادران ایرانی دارای همسر غیر ایرانی درخواست کرد: شماره کد ملی خود را به شماره ۲۰۰۰۱۹۵ پیامک کنند تا در مرحله دوم از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این مادران تماس گرفته شود و اطلاعات آن‌ها کامل گردد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرد: افرادی که در این زمینه سؤال دارند می‌توانند سؤالات خود را به شماره ۲۰۰۰۱۹۵ پیامک کنند تا همکاران ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با آن‌ها تماس تلفنی برقرار کنند و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ ارگان دولتی ندارد.

وی در پایان تأکید کرد: همسران غیر ایرانی این زنان مانند گذشته تابع مقررات اتباع خارجی هستند و صدور کارت هویت فقط فرزندان این زنان را شامل می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار