عزاداری که در مقابل دشمن بی‌تفاوت باشد حسینی نیست

امام جمعه اصفهان گفت: بیشتر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیئت‌های مذهبی بزرگ شده‌اند.

امام جمعه اصفهان گفت: بیشتر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیئت‌های مذهبی بزرگ شده‌اند.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله طباطبایی‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه،‌22 شهریورماه) در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با بیان اینکه من شما را پیشکسوتان خدمت به آستان اباعبدالله‌الحسین (ع) نام‌گذاری می‌کنم، اظهار کرد: تقاضایی که من از شما دارم این است که برای جایگزینی خودتان جوان‌هایی را تربیت کنید که از این طریق راه خدمت همواره باز باشد.

وی ادامه داد: آنچه که در انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی دیدیم آثار کار شما هیئت‌های مذهبی بوده است. عظمت کار شما با سخنان من نشان داده نمی‌شود. انقلاب ما به وسیله عاشورا رخ داد و کار شما زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا است.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: اکثر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در هیئت‌های مذهبی بزرگ شده اند. تمام همت خود را فقط برای عزاداری و گریه کردن نگذارید بلکه سایر دستورات اسلام را نیز به دیگران بیاموزید.

او ادامه داد: اگر شیعه‌ای نداند که باید تابع یک رهبری باشد که در مسیر اباعبدالله (ع) حرکت می‌کند این شیعه مسیر درست را نپیموده‌ است. عزاداری که در مقابل دشمن و مستکبر بی‌تفاوت باشد حسینی نیست.


تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند رادیویی و تلویزیونی

در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از برگزیدگان مستند رادیویی و تلویزیونی این اجلاس تقدیر شد.

از جمله برنامه‌های این اجلاس پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی توسط جمعی از پیرغلامان حسینی سرود «کجایید ای شهیدان خدایی» نواخته شد. همچنین در این مراسم حاج حسین سازور، و سیدرضا نریمانی از مداحان اهل بیت (ع) حضور داشتند. سیدرضا نریمانی و حاج حسین سازور در این مراسم به مدیحه‌سرایی پرداختند.

در پایان مراسم نیز از مستندسازان برگزیده مسابقه مستند رادیویی و تلویزیونی اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی تقدیر شد.

مهدی وحیدی برگزیده مسابقه مستند تلویزیونی هدیه خود را به خانواده شهید مدافع حرم «شهید محمد بلباسی» تقدیم کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار