اسکواش به اصفهان سیتی‌سنتر هم رسید

سه‌شنبه‌شب در گوشه بسیار کوچکی از مجموعه بزرگ اصفهان سیتی‌سنتر و فارغ از هیاهوی بازدیدکنندگان این مرکز خرید، شور و هیجانی از جنس ورزش بر پا بود.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز :سه‌شنبه‌شب در گوشه بسیار کوچکی از مجموعه بزرگ اصفهان سیتی‌سنتر و فارغ از هیاهوی بازدیدکنندگان این مرکز خرید، شور و هیجانی از جنس ورزش بر پا بود. شاید بسیاری شهروندان اصفهانی هنوز نمی‌دانند که در اصفهان سیتی‌سنتر سه زمین‌بازی اسکواش(کورت) ساخته‌شده و به بهره‌برداری رسیده است. بهانه حضور مدعوین در همان گوشه دنج مجموعه که در انتهای طبقه دوم واقع‌شده است هم گشایش رسمی همین زمین‌های اسکواش و البته آغاز یک دوره مسابقات بین‌المللی در رده جوانان بود. به همین بهانه بسیاری از نوجوانان و جوانان با خانواده‌هایشان در آیین بهره‌برداری از مجموعه اسکواش اصفهان سیتی‌سنتر در رقابت‌هایی با دیگر حریفان کشوری گرد هم جمع شده بودند تا هم یک دور همی خانوادگی را تجربه کنند و هم رقابتی هیجان‌انگیز را رقم بزنند. حضور نزدیک به 160 بازیکن داخلی که در پنج رده سنی زیر 11 سال، زیر 13 سال، زیر 15 سال، زیر 17 سال و زیر 19 سال با یکدیگر مسابقه می‌دانند گویای توسعه این رشته کمتر شناخته‌شده در اصفهان و کشور است. رقابت‌هایی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از 21 تا 24 شهریورماه در مجموعه اختصاصی اسکواش اصفهان سیتی‌سنتر برگزار می‌شود. در این آیین همچنین دبیر کل فدراسیون اسکواش، مدیرکل و معاون اداره ورزش و جوانان استان و چند تن از اعضای شماری اسلامی شهر اصفهان هم حضور داشتند و وعده‌هایی مبنی بر حمایت بیشتر از اسکواش را به دست‌اندرکاران و ورزشکاران این رشته دادند.

محمدی:باید از ظرفیت خواهرخوانده‌های اصفهان استفاده کرد

اسکواش اصفهان پس از حضور هدا محمدی بر رأس هیئت استان اصفهان حسابی پوست‌اندازی کرده و رونق خاصی گرفته است. محمدی که پنج سال پیش این سمت را عهده‌دار شد در نخستین دوره ریاست خود بر اسکواش اصفهان گام‌هایی اساسی برای خارج کردن این ورزش از رخوتی که به آن گرفتارشده بود برداشت. محمدی پیرامون فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام داده است، می‌گوید «در سال 91 که به خانواده اسکواش پیوستم، اصفهان تنها دو زمین اسکواش در مجموعه شهید نصر داشت که هر دو زمین هم شرایط غیر استانداری پیداکرده بودند؛ اما امروز با گشایش سه کورت اسکواش مجموعه اصفهان سیتی‌سنتر، مجموع کورت های شهر اصفهان به عدد هشت خواهد رسید. بخش خصوصی در مجموعه پرواز و امین برای گسترش این رشته به فراهم کردن زیرساخت‌ها ورود پیداکرده‌اند. البته با توجه به ظرفیت اصفهان و جمعت جوانی که این شهر دارد، شایسته است که به رشته اسکواش توجه بیشتری شود. خوشحالیم که برای نخستین بار میزبان یک رویداد بین‌المللی اسکواش در اصفهان هستیم و امیدواریم این مسابقات نویدبخش حضور ورزشکاران دیگری از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی باشیم. شهر اصفهان خواهرخوانده‌هایی دارد که ظرفیت اسکواش در این شهرهای خواهرخوانده به‌شدت بالا است. شهرهایی مانند لاهور، کوالالامپور، سن پیترزبورگ، فلورانس و به‌طورکلی چهارده خواهرخوانده اصفهان در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. امیدواریم در سال‌های آینده با حضور بازیکنان داخلی و خارجی، جایگاه این مسابقات از سیلور (نقره) به گلد (طلایی) و پلاتینیوم تغییر پیداکرده و عاملی برای جلوگیری خروج ارز از کشور تبدیل شود. همچنین جای امیدواری است که رقابت‌هایی این‌چنین به جذب تورسیم خارجی کمک کند. اگر به رشته اسکواش اهمیت لازم داده شود ظرفیت جذب 1000 نفر توریست داخلی و خارجی را دارد. شهر پنانگ مالزی در سال 94 میزبان حدود 700 بازیکن داخلی و خارجی از 17 کشور و پنج قاره را در مسابقات بین الملی میزبانی کرد و در سال 95 این تعداد به 1500 نفر افزایش پیداکرده است. اگر شهرداری اصفهان از اسکواش حمایت بیشتری به عمل آورد، می‌توانیم در سال‌های آینده با استفاده از ظرفیت خواهرخوانده‌های اصفهان اسکواش را بیشتر گسترش دهیم.»

دبیر کل فدراسیون اسکواش:می‌خواهیم تمرکززدایی کنیم

یاور عزیز پور دبیر کل فدراسیون اسکواش هم پیرامون برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکواش اصفهان چنین اظهارنظر کرد: «اندیشه برگزاری مسابقات اصفهان جونیور که نخستین دوره این رقابت‌ها محسوب می‌شود از سال گذشته کلید خورد و با پیگیری‌های فدراسیون و رئیس هیئت استان، خروجی آن همین رقابت‌ها است. فدراسیون اسکواش به دنبال تمرکززدایی است و تصمیم گرفته‌ایم تا رویدادها و مسابقات را از تهران خارج کنیم. خوشحالیم استان‌هایی که ظرفیت لازم رادارند در چند سال گذشته با تفکرات روسا و مسئولان استانی خودشان، این اجازه را به فدراسیون داده‌اند که این کار را انجام دهیم. امیدواریم سال آینده همین رقابت‌ها را با حضور بازیکنان خارجی، باشکوه‌تر برگزار کنیم. فدراسیون اسکواش هم همه توان خودش را به کار گرفته تا با بهره گرفتن از نیروهای توانمند داخلی و اعزام آن‌ها به رویدادهای خارجی از ظرفیت‌های لازم برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی برخوردار شود.»

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار