استاندار اصفهان مطرح کرد: روند رو به رشد گردشگری پس از برجام

استاندار اصفهان گفت: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، علم و فناوری و ارتقای فرهنگ، سه اولویت توسعه ۲۰ سالۀ استان اصفهان هستند.

استاندار اصفهان گفت: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، علم و فناوری و ارتقای فرهنگ، سه اولویت توسعه ۲۰ سالۀ استان اصفهان هستند.

به گزارش ایمنا، استاندار اصفهان در آئین افتتاحیۀ رسمی هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی درمحل باغ موزه چهلستون گفت: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، توسعه علم و فناوری و همچنین ارتقای فرهنگ، سه اولویت توسعه ۲۰ سالۀ استان اصفهان هستند.

رسو زرگرپور افزود: منطقۀ ویژه علم و فناوری استان تعیین شده و سازمانش را مستقر کردیم و ان شاالله علم و فناوری محور اصلی توسعه استان خواهد شد که فعلاً از شهر اصفهان شروع شده است.

وی گفت: بحث میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که مخصوصاً بعد از قضیۀ برجام از رشد حدود ۷ تا ۸ برابر برخوردار است وچون همینطور درحال تغییر است نمی توان عدد ثابتی را برای این رشد عنوان کرد و این رشد نشان می دهد که ظرفیت ها بسیار بالاست. ظرفیت هتل های استان در سال ۹۲ تعداد ۱۲۵۰۰ تخت بوده و الان ۲۰ هزار تخت است و بنابه آمار مدیرکل میراث فرهنگی استان ۸۹ هتل با حدود ۱۲ هزار تخت جدید درحال ساخت است که نشان می دهد در این بخش گام بلندی برداشته شده و ظرفیت ها را هر سال چندبرابر می کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: صنایع دستی برند اصفهان است، شهر اصفهان دومین شهر در جهان است که بعنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده و نشان می دهد که صنایع دستی جایگاه ویژه و خاصی دارد.

زرگرپور با اشاره به اینکه ۱۰ رشته صنایع دستی در استان احیا شده است، افزود: یکی از نگرانی های ما در آمایش سرزمین این بود که تعداد ۷ رشته درحال از بین رفتن است و احیای ۱۰ رشته صنایع دستی بنا به گفته مدیرکل فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان درصورت تداوم کار بسیار بزرگی است.

وی درباره روند مراحل ایجاد موزه بزرگ اصفهان گفت: این موزه در یکی از بهترین نقاط شهر اصفهان احداث خواهد شد و مکان درنظر گرفته شده حدود ۷ هکتار است که درحال حاضر مسندهای مالکیت موزه بزرگ اصفهان درحال انتقال است و مقدمات برگزاری مسابقه بین المللی برای طراحی این موزه فراهم شده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: یک شورای راهبردی از مقامات ملی و استانی تعیین شده اند که کار راهبردی این موزه را انجام خواهند داد، اما موزه بزرگ اصفهان به اینگونه نخواهد بود که ۴ یا ۵ سال دیگر افتتاح شود بلکه در مراحل مختلف فازهای مختلفش به بهره برداری برسد.

گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان ۲۲ تا ۲۷ شهریورماه ساعت ۹ تا ۲۱ در باغ موزه چهلستون اصفهان ادامه خواهد داشت .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار