پایبندی به ارزش های اصیل اسلامی روح انقلابی ماندن است

امام جمعه فولادشهر گفت: انقلابی بودن علاوه بر شاخصه‌ها و الزامات عمومی و مشترک بین همه اقشار به تناسب ظرفیتها و کارکردهای هر طیف و قشری، سازوکار و برنامه‌های راهبردی خاص خود را می طلبد.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر با اشاره به اهمیت مسئله انقلابی بودن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مدظله ‌العالی) در یکی دوسال اخیر از تمامی اقشار جامعه بخصوص از مسئولان نظام اسلامی، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن است و در دیدار رییس و اعضاء جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مجدداً بر این مسئله تأکید فرمودند.

وی افزود: مطالبه‌ای که تقریباً در تمامی دیدارها و سخنرانیها به‌صورتی شفاف و قاطع مطرح شده است؛ اما آنچه نباید از آن غفلت کرد این است که انقلابی بودن به حسب حال و هوای هر قشری تعریف می شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: انقلابی بودن علاوه بر شاخصه‌ها و الزامات عمومی و مشترک بین همه اقشار به تناسب ظرفیتها و کارکردهای هر طیف و قشری، سازوکار و برنامه‌های راهبردی خاص خود را می طلبد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت به‌عنوان مثال انقلابی بودن یک نماینده مجلس در خانه ملّت به درک درست از شرایط و نیازهای کشور و وضع قوانین در راستای مصالح ملی و به‌دور از کمترین وابستگی به گلوگاه‌های قدرت مالی و سیاسی و در نهایت ایفای دقیق نقش نظارتی نسبت به عملکرد مجریان و دولتمردان به نیابت از توده مردم شریف ایران است.

سرافراز اضافه کرد: و یا اینکه انقلابی بودن قوه قضائیه نیز به برخورد به‌موقع و قاطع با انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و حتی سیاسی امنیتی است اگرچه منشاء فساد در درون خود قوه قضائیه باشد و البته اعلان نتایج برخورد از طریق رسانه‌های عمومی؛ چه آن‌که آبروی نظام و انقلاب و مردم بر آبروی نداشته افراد فاسد در هر شأن و منزلتی که باشند، ارجحیّت دارد و البته موجبات اعتماد و رضایتمندی مردم را نیز فراهم‌تر می‌سازد.

وی عنوان کرد: انقلابی بودن مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این است که تفکرات امام و انقلاب کاملاً بر مجمع تشخیص مصلحت حاکم باشد، انقلابی فکر کند و عمل کند و هیچ مصوبه، موضع‌گیری یا اقدامی متفاوت با مبانی اصلی انقلاب و میراث گرانقدر امام راحل از آن مشاهده نشود.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: انقلابی بودن دولتمردان علاوه بر پایبندی به آرمانهای نظام و انقلاب و تبعیت‌ کامل از ولایت فقیه و رهبری معظّم نظام و داشتن روحیه خدمت خالصانه و بی منّت و رعایت امانتداری و وامداری مردم و نظام، باید همواره و پیوسته با مظاهر فساد و زمینه‌ها و آبشخورهای اصلی آن در درون دولت بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد قاطع و به‌موقع کند.

وی خاطرنشان کرد: چرا ‌که سستی در امر نظارت و بازرسی پیوسته همچون موضوع فیش های حقوق نجومی در حوزه‌های مالی و بیت‌المال قطعاً رسوبات و پلشتی‌هایی را به‌وجود می‌آورد و در نتیجه موجبات نارضایتی و عدم اعتماد مردم را فراهم می‌سازد.

سرافراز اذعان کرد: لذا انقلابی بودن دولت و قوه مجریه اقتضاء می‌کند بدون ملاحظه وابستگی‌های حسبی و نسبی، حزبی و جناحی، با عناصر نااهل و خائن در هر پست و جایگاهی که باشند، برخورد کرده و عناصر آلوده و فسادزده را از بدنه اداری کشور پاک‌سازی و به‌جای آن عناصر پاک و متدین و انقلابی را که حلال و حرام خدا را رعایت کرده و خدمت خالصانه به خلق خدا را نیز عبادتی بزرگ باور داشته باشند، بگمارند.

وی متذکر شد: هم‌چنین است در عرصه‌های فرهنگی که باید نسبت به آسیبها و رسوبات فرهنگی حساسیت نشان داده و با غیرتی انقلابی از ترویج مسئله‌های ضداخلاقی و مظاهر ضدفرهنگی در حوزه‌های مختلف بدون ملاحظات کور و فریبنده، جلوگیری به‌عمل آورد.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: به‌رغم همه دشمنی ها، توطئه‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی علیه ملت بزرگ ایران، حقیقتاً آنچه امنیت پایدار را در این کشور به‌وجود آورده است چیزی جز روحیه انقلابی و مقاومت و مجاهدت فرزندان پاک‌سرشت و ایثارگر و ولایی و حزب‌اللهی این مرز و بوم و مقاومت و انسجام ملی نبوده است.

وی یاداور شد: پس باید این باور را تقویت کردکه آنچه امنیت می‌آورد و در سایه آن رشد و پیشرفت را رقم می‌زند، پول و ثروت و سرمایه بیگانه و انفعال در مقابل دشمنان ایران نیست بلکه روحیه انقلابی و اتکاء به داخل است که ملت بزرگ ایران را بر بام عزت منطقه‌ای و بلکه جهانی قرار داده است که البته باید هوشمندانه از آن مراقبت کرد.

سرافراز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز مباهله گفت: ۲۴ و ۲۵ ذیحجة سالروز مباهله اهلبیت(ع) با نصارای نجران و روز نزول آیه تطهیر و آیه ولایت و سوره هل أتی در شأن اهلبیت(ع) بویژه امیرالمؤمنین علی(ع) است که از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار