نمایشگاه «پوستر برای پوستر» در گالری نقش خانه

نمایشگاهی از آثار دانشجویان دانشگاه سمیه با عنوان «پوستر برای پوستر» در گالری نقش خانه برپاشده است.

نمایشگاه «پوستر برای پوستر» در گالری نقش خانه

به گزارش ایمنا، مهناز محمدی که آثار ارائه شده در این نمایشگاه زیر نظر وی خلق شده است، به خبرنگار ایمنا گفت: نمایشگاه پوستر برای پوستر، حاصل یک ترم تلاش دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه سمیه نجف آباد در درس "تکنولوژی و کارگاه گرافیک 3" است.
وی افزود: تعداد 41 اثر از 18 نفر از دانشجویان این کلاس 22 نفره، با داوری اساتید گرافیک اصفهان علی سجادیه، رسول کمالی و احمدرضا میرمقتدایی به نمایشگاه راه یافت.
تعداد دانشجویانی که آثار انها در نمایشگاه ارائه شده 18 نفر است و این آثار باوجودی که توسط دانشجویان مقطع کاردانی خلق شده اند درحد آثار حرفه ای خلق شده و داوری آثار نیز توسط اساتید مطرح گرافیکی در شهر اصفهان انجام شده است.
محمدی تصریح نمود: این آثار فراتر از کارهای دانشجویی و درحد آثار حرفه ای خلق شده اند و داوری آثار نیز توسط اساتید مطرح گرافیکی در شهر اصفهان انجام شده است.
مدرس دانشگاه سپهر اصفهان و دانشگاه سمیه نجف آباد ادامه داد: موضوع این آثار شامل کودکان کار، محیط زیست، صلح، عاشورا و تایپوگرافی است و در همه آثار، بر ایده دار بودن پوسترها تاکید شده است.
مهناز محمدی گفت: علاوه بر اینکه تلاش شده است تا موضوعات ارائه شده در این پوسترها متنوع باشد بلکه جلب توجه دانشجویان به معضلات اجتماعی از اهداف من در خلق این پوسترها بوده است، چرا که یک گرافیست باید محیط زندگی خود را به خوبی بشناسد و درک کند، برای همین کودکان کار و محیط زیست از اولین موضوعاتی بود که در کلاس کار شد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی من در تدریس این واحد درسی ایده یابی است چرا که هدف اصلی یک پوستر انتقال پیام است و برای جلب توجه مخاطب ضروری است، به همین دلیل بعد از آموزشِ روش های ایده یابی، تکنیک هایی آموزش داده شد تا ایده ها در قالب آنها اجرا شود زیرا محتوا باید برای تبدیل شده به یک اثر هنری با قالب هماهنگ باشد.
محمدی خاطرنشان ساخت: نظرات داوران و بازدیدکنندگان نمایشگاه بسیار امیدبخش بود چرا که به داشتن ایده و قالب اجرایی مناسب در پوسترها اشاره می کردند و این درست همان انتظاری بود که از این کلاس درسی داشتم.
مهناز محمدی دانش آموخته کارشناسی گرافیک از اصفهان و کارشناس ارشد پژوهش هنر از نیشابور است و در دانشگاه سپهر اصفهان و دانشگاه سمیه نجف آباد به تدریس می پردازد. وی در سال 2010 جزو 30 نفر برتر پوستر شمارش فرهنگی یونسکو بوده است و در سال 2016 نیز به عنوان یکی از فینالیست های مسابقه «پوستر برای فردا» انتخاب شد. وی همچنین در جشنواره هایی مانند جوان ایرانی، فرهنگ شهروندی و بهشت ایرانی برگزیده شده و تاکنون در نمایشگاهها و مسابقات بسیاری شرکت داشته است.
نمایشگاه «پوستر برای پوستر» سه ویژگی مهم دارد
همچنین علی سجادیه، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران که تاکنون در نمایشگاه های داخلی و خارجی بسیاری شرکت داشته، درباره این نمایشگاه به خبرنگار ایمنا گفت: نمایشگاه «پوستر برای پوستر» از سه نظر حائز اهمیت است، اول اینکه برای نخستین بار است که خانمی با این کیفیت کارهای کلاسی پوستر را در قالب نمایشگاه ارائه می کند و حتی در شهر تهران نیز در کلاسهای مهر و ماه یا مدرسه انورس یا مدرسه ویژه، مدس زن دیده نمی شود.
وی که عضو انجمن بین المللی تایپوگرافی و دارای مدرک کارشناسی ارشد ارتباط تصويري از دانشگاه هنر تهران است و به عنوان مدرس نیز در دانشگاه های مختلفی فعالیت دارد، دومین ویژگی این نمایشگاه را ایده یابی خوب در پوسترها برشمرد و افزود: در این پوسترها نه تکنیک بلکه ایده یابی بسیار خوب کار شده که در تدریس نظام آموزش عالی امیدبخش است و ویژگی سوم نیز این است که باتوجه به اینکه معلمین حق التدریس ما کمترین حقوق و امکانات تعلق می گیرد، اما عشق و علاقه باعث شده چنین معلمی اینقدر نیرو برای آموزش بگذارد.
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «پوستر برای پوستر» می توانند تا 19 اسفندماه صبح ها ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر ساعت 16 تا 19 به گالری نقش خانه واقع در خیابان آمادگاه، مجتمع فرهنگی هنری سوره مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار