موتور محرکه سینما در اصفهان روشن شد

با اعلام حمایت‌های شورای شهر اصفهان و حوزه هنری اصفهان مبنی بر افزایش سالن‌های سینمائی و حتی استفاده از سالن‌های غیرفعال شهر می‌توان گفت موتور محرکه سینما در اصفهان روشن شده است.

با اعلام حمایت‌های شورای شهر اصفهان و حوزه هنری اصفهان مبنی بر افزایش سالن‌های سینمائی و حتی استفاده از سالن‌های غیرفعال شهر می‌توان گفت موتور محرکه سینما در اصفهان روشن شده است.
به گزارش تسنیم ، تبدیل سینما ساحل به پردیس سینمائی در زمانی که مقرر شده بود به گفته مسئولان به دلیل اکران فیلم‌های تابستانه به تعویق افتاد و قرار است نیمه دوم سال جاری کلنگ این پردیس به زمین بخورد.
در بازدیدی که اعضای شورای شهر اصفهان از این سینما داشتند مباحثی مبنی بر حمایت از این پروژه نیز مطرح شد؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان در این بازدید گفت: رویکرد شورای شهر پنجم حمایت از بازسازی سینماهای اصفهان است و بر این اساس پیگیر بودجه برای بازسازی سینما ساحل هستیم
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه جوانان نیازمند فضاهایی برای گذراندن اوقات فراغت خود هستند، اظهار داشت: در این راستا باید شرایط لازم با برنامه‌ریزی‌های مناسب فراهم شود که ساخت و تجهیز سینما و جانمایی در تمام سطح شهر اصفهان از جمله این موارد مهم است و سال‌ گذشته بازسازی سینماهای اصفهان با مدرنترین تجهیزات روز به طور جدی دنبال شده و در این راستا سینما خانواده به شکل پردیس سینمایی چهارباغ بازسازی شد.
روشن تصریح کرد: بر این اساس دنبال هستیم تا مصوبه‌ای که در سال گذشته تصویب شده را پیگیری کنیم تا کمک موثری در راستای بازسازی و تجهیز سینماهای اصفهان از جمله سینما ساحل داشته باشیم.
وی از تمرکزگرایی سینماهای اصفهان در محور چهارباغ انتقاد کرد و گفت: این تمرکز گرایی عدالت محوری در راستای فراهم ساختن امکانات برای تمام شهروندان را زیر سئوال می‌برد و باید سینماها در تمام نقاط شهر باشند.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان نیز در این بازدید بیان کرد: بازسازی سینما ساحل از مهرماه، در برنامه موسسه بهمن سبز حوزه هنری قرار گرفته و هزینه آن 6 میلیارد تومان برآورد شده است و سینما ساحل از مهر ماه به شکل پردیس سینمایی 5 سالنه بازسازی می‌شود و موزه سینمایی نیز در این مکان ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه ساخت این پردیس 6 میلیارد تومان است، افزود: همکاری بخش خصوصی و نهادهای مختلف شهری از جمله شهرداری و شورای شهر اصفهان برای تأمین هزینه‌ها نیاز است.
حسینی تصریح کرد: برای ایجاد سینما در رهنان نیز با شهرداری اصفهان مذاکره داشتیم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم، حتی برای استفاده از ظرفیت باغ نور که بهترین ظرفیت برای نمایش فیلم به شکل سینمای روباز را دارد از شهرداری اصفهان درخواست مجوز داشتیم که این نیز به نتیجه نرسید.
وی با اعلام آمادگی حوزه هنری برای فعال‌سازی سالن‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که با توافق با شهرداری سالن‌های غیر فعال اصفهان را که تنها برای اجرای چند همایش در طول سال مورد استفاده است به شکل سالن‌های سینمایی بازسازی کنیم.
حسینی با اشاره به بدهی شهرداری اصفهان در زمینه بازسازی پردیس سینمایی چهارباغ تصریح کرد: شهرداری در ازای 500 میلیون بدهی خود در این ارتباط زمینی را به عنوان معوض قرارداد که ارزش آن 200 میلیون تومان برآورد شده است در حالی که این زمین را با قیمت 360 میلیون تومان در ازای بدهی 500 میلیون تومانی خود معوض قرار داده بود، همچنین در زمینه 130 میلیون تومان بدهی باقی‌مانده از شهرداری اصفهان نیز همچنان طلبکار هستیم.
با اعلام حمایت‌های شورای شهر اصفهان و حوزه هنری اصفهان مبنی بر افزایش سالن‌های سینمائی و حتی استفاده از سالن‌های غیرفعال شهر و استفاده از آن‌ها برای اکران فیلم می‌توان گفت موتور محرکه سینما در اصفهان روشن شده و روزهای سربالایی خود را پشت سرگذاشته و به گفته بزرگان روی غلتک افتاده است. اما در این میان حمایت‌های بخش خصوصی و سایر نهادها به وضوح احساس می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار