آغاز صادرات محصولات صنایع‌دستی ایران به آمریکا و انگلیس

مدیرکل دفتر صادرات و بازرگانی معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: پس از گذشت سالیان طولانی توانستیم صادرات خود را به کشورهای آمریکا و انگلیس آغاز کنیم.

مدیرکل دفتر صادرات و بازرگانی معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: پس از گذشت سالیان طولانی توانستیم صادرات خود را به کشورهای آمریکا و انگلیس آغاز کنیم.
پویا محمودیان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افزایش میزان صادرات محصولات صنایع دستی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اظهار داشت: توانسته‌ایم میزان صادرات محصولات صنایع دستی را علاوه بر کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشورهای اتحادیه اروپا نیز به طور چشمگیری افزایش دهیم.
وی افزود: در میان کشورهای اتحادیه اروپا کشور آلمان بالاترین سهم صادراتی محصولات صنایع دستی ما را به خود اختصاص داده است. پس از گذشت سالیان طولانی موفق شدیم به کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، هلند و اسپانیا محصولات خود را صادر کنیم.
مدیرکل دفتر صادرات و بازرگانی معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به آنکه کشورهای حوزه بوئیکس و کشورهای اقتصاد نوظهور همچون چین هدف‌گذاری‌های جدید این سازمان در زمینه صادرات محصولات صنایع دستی هستند، اظهار داشت: به عنوان مثال در روزهای آینده برای نخستین مرتبه توانستیم در حوزه صنایع دستی در بازار روسیه نمایشگاهی را برپا کنیم که در این نمایشگاه نیز هنرمندان اصفهانی برای بازاریابی محصولات خود حضور دارند.
محمودیان پیرامون فعالیت‌های صادراتی با کشورهای غنی از صنایع دستی همچون هند، چین و ترکیه، گفت: این کشورها هم‌اکنون به‌عنوان رقبای صنایع دستی کشور ما به حساب می‌آیند که در تلاشیم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم در بازارهای بین‌المللی نسبت به این کشورها در حوزه صنایع دستی پیشه گیریم.
وی افزود: خوشبختانه این روزها در حوزه صنایع دستی اتفاقات بسیار خوبی در حال وقوع است همچنین با توجه به تنوع رشته‌ها در حوزه صنایع دستی که برخی از آن‌ها تنها در کشور ما تولید می‌شود امیدواریم که در رقابت با رقبای خود به جایگاه تجارتی درخور توجهی دستیابیم. هم‌اکنون رقبای ما در بازارهای جهانی جلوتر از ما حرکت می‌کنند ولی امیدواریم با تلاش‌هایمان بتوانیم به جایگاه ویژه خود دستیابیم.
مدیرکل دفتر صادرات و بازرگانی معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی پیرامون سطح هجدمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان، اظهار داشت: به‌دلیل آن‌که اصفهان هم شهر جهانی صنایع دستی و هم یکی از قطب‌های صنایع دستی کشور به‌حساب می‌آید و در کنار خود خلاقیت را هم چاشنی محصولات خود کرده بنابراین همه این عوامل سبب می‌شود که انتظارات از شهر اصفهان بسیار بالا رود اما با این حال نمایشگاه خوبی است. امیدوار هستیم که در نمایشگاه‌های آتی شاهد اتفاقات خوشایندتری در این استان باشیم.
محمودیان با اشاره به آنکه در بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع‌دستی در تهران غرفه‌های ویژه‌ای به صنایع دستی روستایی و عشایری اختصاص داده شده بود، خاطرنشان کرد: این روزها بخش روستایی و مناطق محروم را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم و برای توانمندسازی هنرمندان این بخش، بازاریابی برای فروش محصولات و اشتغال‌زایی به جد در تلاش هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار