هادی عقیلی: سپاهان امسال مدعی قهرمانی نیست

از درخشش سپاهان در لیگ ایران زمان زیادی نمی‌گذرد ولی زردپوشان اصفهانی مدتی است که از روزهای اوج فاصله گرفته‌اند. آنها فصل گذشته با عبدالله ویسی ناکام ماندند و تصمیم به کنار گذاشتن او گرفتند تا زلاتکو کرانچار دوباره به سپاهان بیاید.

روزنامه همشهری : از درخشش سپاهان در لیگ ایران زمان زیادی نمی‌گذرد ولی زردپوشان اصفهانی مدتی است که از روزهای اوج فاصله گرفته‌اند. آنها فصل گذشته با عبدالله ویسی ناکام ماندند و تصمیم به کنار گذاشتن او گرفتند تا زلاتکو کرانچار دوباره به سپاهان بیاید. سپاهان اما با این مربی کروات هم فصل جدید را خوب شروع نکرد و این در حالی است کههادی عقیلی کاپیتان سابق زردپوشان معتقد است که هواداران سپاهان و مردم اصفهان باید به این تیم زمان بدهند. همشهری با عقیلی در خصوص شرایط سپاهان، نتایج درخشان تیم‌ملی و مسائل دیگر صحبت کرده است.

اخبار فوتبال ایران را دنبال می‌کنی؟

بله، من بازی‌ها را می‌بینم. البته الان در مسافرت هستم و همه‌چیز را در حد خبر دنبال می‌کنم.

امسال شانس اول قهرمانی را به چه تیمی می‌دهی؟

با توجه به یارگیری تیم‌ها قبل از شروع فصل و روندی که الان می‌بینیم، پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می‌دانم. یارگیری پرسپولیس در جهت قوی‌تر شدن بوده و آنها روحیه بسیار بالایی دارند. ما قبلا این شرایط را در سپاهان تجربه کرده بودیم.


از سپاهان صحبت کردی. در مورد شرایط بحرانی این تیم چه صحبتی داری؟

من بعضی از بازی‌های سپاهان را دیده‌ام. آقایان فصل گذشته به قول خودشان می‌خواستند انقلاب کنند و تغییرات زیادی انجام دادند ولی انقلاب سپاهان مثل انقلاب مصر نافرجام بود. آنها ادعای نیک‌اندیشی داشتند اما بعدها مشخص شد که چه بلایی سر سپاهان آوردند.


دلیل افت سپاهان را نگفتی.


همیشه خراب کردن خیلی راحت است ولی درست کردن بسیار سخت است. شما می‌توانید بازیکنان خوب یک تیم را به‌راحتی کنار بگذارید و تیم را خراب کنید ولی اینکه دوباره بخواهید فوتبالیست‌های باکیفیت و خوب جذب کنید، نیاز به زمان دارد. به عنوان مثال استقلال و پرسپولیس می‌توانند خوب بازیکن بگیرند ولی این شرایط شاید برای برخی تیم‌های دیگر سخت باشد.

منظور تو این است که سپاهان خوب بازیکن نگرفته است؟

سپاهان بازیکن بدی جذب نکرده ولی نباید انتظار داشته باشیم که این تیم در حد قهرمانی بازی کند. شما دیدید سپاهان در سال‌های گذشته که در کورس قهرمانی قرار داشت چه کیفیتی داشت ولی نمی‌توان عملکرد این تیم را در این فصل و همچنین فصل گذشته با سال‌های قبل قیاس کرد.

پس سپاهان مدعی قهرمانی نیست؟

خیر. مردم و هواداران سپاهان باید صبور باشند چون این تیم نیاز به زمان دارد. سپاهان را از ریشه خراب کرده‌اند و طول می‌کشد تا این تیم درست شود. من نمی‌دانم چقدر زمان خواهد برد، شاید نیم‌فصل درست شود، شاید هم فصل آینده. با این حال امیدوارم هواداران سپاهان این تیم را رها نکنند.

نظرت درباره کرانچار چیست؟

نظر من همچنان درباره کرانچار مثبت است.

در مورد نتایج تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی چه صحبتی داری؟

پیشرفت تاکتیکی تیم‌ملی به‌خوبی نمایان بود و ما توانستیم به‌خوبی صعود کنیم. باید یک جشن بزرگ بگیریم و معتقدم این‌بار صعود به جام‌جهانی خیلی بزرگ جلوه داده نشد. متاسفانه صعود تیم‌ملی در ایران رقم نخورد و در جای دیگر این اتفاق افتاد. بازی آخر هم که تشریفاتی بود.

فکر می‌کنی بتوانیم کی‌روش را بعد از جام‌جهانی نگه داریم؟

تیم ما روند مثبتی داشته و دلیلی ندارد که به فکر مربی دیگری باشیم.


فکر می‌کنی کی‌روش خودش بعد از جام‌جهانی برود؟


کی‌روش خودش می‌گوید که اگر کسی خواست برود نباید جلوی او را بگیریم. اگر کی‌روش قصد جدایی داشت باید تلاش خودمان را برای حفظ او انجام دهیم ولی شاید این موضوع نتیجه‌ای نداشته باشد.

بهترین بازیکن تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی چه کسی بود؟

خط تهاجمی تیم‌ملی بهترین نفرات بودند. آنها به‌خوبی از جلو دفاع می‌کردند و اجازه نمی‌دادند حریفان روی خط دفاعی ما فشار بیاورند. در این دوره روی خط دفاعی فشار وارد نشد و کار خط تهاجمی ایران باارزش بود. نمی‌توانم از بازیکن خاصی اسم ببرم. ما واقعا یک تیم بودیم.


فکر می‌کنی در جام‌جهانی نتیجه بگیریم؟

همین الان هم خیلی دیر شده و من امیدوارم که ایران بازی‌های تدارکاتی خوبی را انجام دهد. ما همیشه در جام‌جهانی دچار مشکل می‌شویم، به همین دلیل باید در انجام بازی‌های دوستانه فعال باشیم. باید با تیم‌های باکیفیت اروپایی و آمریکای جنوبی مسابقه برگزار کنیم تا یاد بگیریم که چطور مقابل تیم‌های بزرگ باید بازی کرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار